آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت صادرات خشکبار

ایران یکی از قطب‌های اصلی آجیل و خشکبار در جهان است. ما در تولید پسته رتبه‌ی اول و در تولید خرما رتبه‌ی دوم جهان را داریم. وجود باغ‌های آجیل و انواع خشکبار، سال‌ها تجربه‌ی باغ‌داران و کشاورزان و زمین و آب و هوای مناسب کشت این محصولات باعث شده که ایران چنین جایگاهی در جهان کسب کند.بنابراین دور از انتظار نیست که باغداران و تولیدکنندگان سنتی و کارگاه‌های خانوادگی داخلی بخواهند شرکت صادرات خشکبار خود را به ثبت برسانند و به کسب و کار خود رونق ببخشند.در این قسمت در رابطه با شرکت صادرات خشکبار و آجیل مطالبی برایتان فراهم کرده ایم با ما همراه باشید.

شرکت آجیل و خشکبار تواضع که از سال ۱۳۷۹ در قالب شرکت با مسئولیت محدود تاسیس شده، از جمله شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های ایرانی صادارت آجیل و خشکبار است.

از جمله اولین مواردی که برای تاسیس یک شرکت آجیل و خشکبار نیاز است، تولید محصول بالا، کارگاهی بزرگ و جذب نیروی انسانی به تعداد مناسب است. اما قبل از همه‌ی این موارد باید به عنوان یک شرکت تولیدی مجوز فعالیت در اختیار شخص باشد تا کسب و کارش صورتی قانونی داشته باشد. در ادامه برای صدور محصولات، به ثبت شرکت صادرات هم نیاز است. اقدام به صدور آجیل و خشکبار، بدون ثبت شرکت، عواقبی از جمله تعطیلی آن واحد صنفی را به دنبال دارد.

 

شرکت صادرات خشکبار

 

برندسازی با انتخاب نام خوب

در مورد همه‌ی شرکت‌ها انتخاب نام مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا این نام به برند شرکت تبدیل شده و در ادامه شرکت با آن نام شناخته خواهد شد. اما به‌خصوص در مورد شرکت‌های صادراتی این موضع اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. زیرا این نام باید با نام شرکت‌های مشابه خارجی رقابت کند. بهتر است نام انتخابی بامعنا و کوتاه باشد و تلفظ سختی هم نداشته باشد تا مشتری‌های خارجی در ادای آن دچار مشکل نشوند. همچنین موقع انتخاب نام باید به املای کلمه هم دقت شود که امکان چند جور خوانده شدن نداشته باشد.

اگر شرکت صادرات قصد داشته باشد لوگوی شرکت را با نام شرکت بسازد (به اصلاح از تکنیک گرافیکی لوگوتایپ استفاده کند) در انتخاب نام در کنار همه‌ی ملاحظات دیگر، می‌توان از راهنمایی یک کارشناس گرافیک هم استفاده کرد تا در نهایت نامی انتخاب شود که با بازار بین‌المللی تناسب داشته و امکان رقابت داشته باشد.

 

همچنین بخوانید : ثبت شرکت مواد غذایی چگونه است؟

 

انواع شرکت صادرات خشکبار

 

انواع شرکت‌ صادرات خشکبار

شرکت صادرات در حوزه‌ی آجیل و خشکبار، می‌تواند به دو شکل شرکت سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت و تاسیس شود. این که کدام یک بهتر است به نوع فعالیت و اهداف شخص بستگی دارد. می‌توان پیش از هر نوع تصمیم‌گیری، درباره‌ي این دو نوع شرکت و ویژگی‌های هر یک تحقیق و مشورت کرد و بعد متناسب با نیاز و اهداف، یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

برای دریافت جواز کسب صادرات خشکبار و آجیل، گرفتن مجوز مغازه‌ی خشکبار و آجیل و صدور پروانه‌ی کسب باید به اتحادیه‌ی صنفی شهر محل سکونت مراجعه کرد. همچنین برای ثبت شرکت بسته‌‌بندی خشکبار و گرفتن جواز آجیل و مجوز خشکبار باید به سازمان جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت رجوع کرد.

 

شرایط کلی مورد نیاز برای ثبت شرکت صادرات خشکبار

از جمله شرایط مشترک بین شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود برای تاسیس شرکت صادرات خشکبار به این موارد می‌شود اشاره کرد:

  • رسیدن به سن قانونی ۱۸ سال
  • اخذ مجوز از دولت

شرکت سهامی خاص صادرات خشکبار

به شرکتی که از مجموع حداقل ۳ سهام‌دار و ۲ بازرس تشکیل شده باشد و هر یک از این افراد به میزان سرمایه‌ی خود در شرکت مسئولیت داشته باشند، شرکت سهامی خاص گفته می‌شود. توجه داشته باشید که در این شرکت‌ها سرمایه به سهم تبدیل می‌شود و به همین دلیل نام این شرکت‌ها «سهامی خاص» است.

این شرکت می‌تواند هر نامی داشته باشد اما در نام آن حتماً باید عبارت «سهامی خاص» درج شود. نکته‌ی مهم دیگر این است که میان سهام‌داران و بازرسان شرکت نباید هیچ نسبت فامیلی‌ای وجود داشته باشد. حداقل سرمایه برای یک شرکت سهامی خاص ۱ میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان) است و باید ۳۵ درصد از میزان سرمایه‌ی شرکت نیز در یکی از بانک‌های کشور، در حسابی با نام شرکت بلوکه شود. این وجه پس از چاپ آگهی در روزنامه‌ی رسمی قابل برداشت است.

تعداد مدیران یک شرکت سهامی خاص حداقل ۳ نفر و تعداد تعداد سهام‌داران آن هم حداقل ۳ نفر باید باشند.

 

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت‌ صادرات خشکبار

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت آجیل و خشکبار سهامی خاص

  • دو نسخه اظهارنامه‌ی تکمیل شده با امضای مؤسسان
  • دو نسخه اساسنامه‌ی تکمیل شده با امضای مؤسسان
  • تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام‌های پیشنهادی
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه‌ی تعهدی (حداقل ۳۵ درصد از سرمایه) در حساب شرکت در شرف تأسیس همراه با فیش پرداختی
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط (در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.)
  • تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت از جمله صفحه‌ی اول شناسنامه و کارت ملی سهام‌داران، مدیران و بازرسان
  • گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری از اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسان
  • دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسان با امضای ایشان
  • دو نسخه صورت جلسه‌ی هیئت مدیره با امضای همه‌ی اعضای هیئت مدیره
  • اصل وکالتنامه‌ی وکیل دادگستری (در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل انجام شود.)

 

همچنین بخوانید : ثبت شرکت خدماتی نظافتی چگونه است؟

 

هزینه ثبت شرکت صادرات خشکبار

 

 ثبت شرکت با مسئولیت محدود صادرات خشکبار

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که حداقل از 2 نفر عضو و برای انجام امور تجاری تشکیل شده. اعضای این شرکت به میزان سرمایه‌ی خود در شرکت مسئول تعهدات و قرض‌ها هستند. تمامی نقل و انتقال اعضای این شرکت باید در دفاتر اسناد رسمی صورت پذیرد. در اسم شرکت حتماً باید عبارت «با مسئولیت محدود» قید شود. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۱ میلیون ریال است. در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه به مدیرعامل شرکت تحویل داده شود و مدیرعامل در این مورد باید اقرارنامه دریافت نماید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت آجیل و خشکبار با مسئولیت محدود

  • دو برگ تقاضانامه‌ی شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضای ذیل تقاضانامه توسط همه‌ی سهام‌داران
  • دو برگ شرکت‌نامه‌ی شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضای ذیل شرکت‌نامه توسط همه‌ی سهام‌داران
  • دو جلد اساسنامه‌ی شرکت با مسئولیت محدود و امضای ذیل تمام صفحات آن توسط همه‌ی سهام‌داران
  • دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسان و هیئت مدیره با امضای سهام‌داران و بازرسان
  • دو نسخه صورت جلسه‌ی هیئت مدیره با امضای مدیران منتخب مجمع
  • تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت از جمله صفحه‌ی اول شناسنامه و کارت ملی سهام‌داران، مدیران و بازرسان
  • گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری از اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسان
  • معرفی‌نامه‌ی نمایندگان (در صورتی که سهام‌داران و اعضای هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند.)
  • ارائه‌ی تصویر آگهی تاسیس در روزنامه‌ی رسمی با آخرین تغییرات شرکت
  • تأییدیه‌ی هیئت مدیره درباره‌ی اشخاص حقوقی سهام‌دار، مبنی بر غیردولتی بودن آن‌ها
  • اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره‌ي ثبت شرکت‌ها

سخن آخر

ثبت شرکت صادرات خشکبار هم اقدامی شایسته در جهت رشد اقتصادی کشور است و هم فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان و کاسبان این حوزه از کسب و کار است. با طی کردن مراحل قانونی ثبت این شرکت‌ها افراد می‌توانند کسب و کار خود را بیرون از مرزهای کشور توسعه دهند و هم خود از عواید آن استفاده کنند و هم به رشد اقتصادی کشور کمک کنند. برای پیشبرد مراحل ثبت این نوع شرکت بهتر است که از راهنمایی و کمک متخصصان و مشاوران این حوزه بهره برد.

 

ارسال پاسخ