آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت انرژی

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت شرکت انرژی، قالب مناسب شرکت انرژی، مدارک مورد نیاز جهت ثبت این شرکت و مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت و هزینه های آن با هم صحبت کنیم. لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

ثبت شرکت انرژی

شرکت انرژی یا همان شرکت نفت و گاز، همانطور که میدانید امروزه منابع نفت و گاز مهم ترین منابع تامین کننده انرژی جوامع بشری هسستند که نقش مهم آنها در زندگی انسانها موجب ایجاد روابط و مناسبات بین کشورها گردیده است.

با توجه به اهمیت این حوزه فعالیت بر درآمد دولت و کشور، شرکتهایی که در این زمینه فعالیت دارند نیز حائز اهمیت بسزایی هستند. انجام بسیاری از فعالیت های حوزه این صنعت اعم از فعالیت های بالادستی، میان دستی و پایین دستی نیازمند وجود شرکتهایی است که به نحو تخصصی در این حیطه به عنوان کارفرما به فعالیت بپردازند. از این رو بسیاری از اشخاص که در مناطق نفتی یا غیرنفتی و در حوزه ی انرژی فعالیت دارند اعم از شرکتهای دولتی یا خصوصی هستند.

صنعت نفت و گاز به 3 قسمت اصلی زیر تقسیم می گردد:

صنایع بالادستی:

در صنعت نفت و گاز عمدتاً به بخش جستجو و اکتشاف نفت و گاز و همچنین حفاری آن صنایع بالا دستی می گویند.

صنایع میان دستی:

در صنعت نفت و گاز به شرکتهایی که در حوزه ی تصفیه نفت خام، فروش و توزیع گاز طبیعی و نیز محصولات و مشتقات نفت خام فعالیت دارند صنایع میان دستی گفته می شود. این صنایع به عملیات های تصفیه، توزیع، فروش داخلی و همچنین صادرات و واردات فرآورده های نفتی و گازی می پردازند.

صنایع پایین دستی:

این نوع شرکت ها عموماً آن دسته از موارد حوزه نفت و گاز را شامل می شود که از طریق راه های ارتباطی نظیر حمل و نقل از طریق خط لوله، راه آهن و …. به پالایشگاه ها منتقل می شوند. در نهایت به توزیع کنندگان پایین دستی انتقال میابد.

  اهمیت ثبت شرکت( نفت و گاز):

حضور در مزایده و مناقصات دولتی و خصوصی:

فعالیت های شرکت های انرژی مستلزم شرکت در مزایده ها و مناقصات می باشد. که در بسیاری از این مزایده ها و مناقصات فقط شرکتها یعنی شخصیت های حقوقی می توانند شرکت کنند. و در صورتی که شما شرکت ثبت شده نداشته باشید نمی توانید در این مزایده ها و مناقصات شرکت نمایید.

واردات و صادرات حامل های انرژی:

یکی از مهم ترین فعالیت های شرکتهای انرژی خصوصاً در بخش پایین دستی، واردات لوازم مورد نیاز این صنعت و صادرات نفت و گاز می باشد که چنانچه شرکت ثبت شده نداشته باشید در این بخش نیز دچار مشکل خواهید شد. چون شرکتها و طرف های قرارداد در خارج از کشور عموماً با شرکتها وارد قرار داد می شوند و با شخصیت های حقیقی به دلیل اعتبار پایین تر وارد قرار داد نمی شوند.

اخذ وام و تسهیلات بانکی:

چنانچه قصد فعالیت در شرکتهای حوزه انرژی را داشته باشید مستلزم داشتن سرمایه های بالایی می باشد. که یکی از بهترین راه های جذب این سرمایه استفاده از وام و تسهیلات بانکی می باشد. اما این وام هایی که به مبالغ بالا  و با سودهای پایین اعطا می شوند صرفاً به شخصیت های حقوقی پرداخت می گردند. بنابراین یکی از اهمیت های ثبت شرکت انرژی، استفاده از وام و تسهیلات بانکی است.

        آیا ثبت شرکت انرژی(نفت و گاز) مستلزم دریافت مجوز است؟

  • چنانچه قصد فعالیت در صنایع بالادستی انرژی را دارید( باید طبق قانون ملی شدن و اصلاح ملی شدن صنعت نفت و گاز مصوب سال 1390) باید ابتدا از « وزارت نفت» اقدام به دریافت مجوز نمایید.
  • اما چنانچه قصد فعالیت در صنایع پایین دستی و غیر حاکمیتی را دارید نیاز به اخذ مجوز از ارگان خاصی ندارید. فعالیت های پایین دستی نظیر لوله کشی نفت و گاز و مهندسی نفت و گاز نیاز به اخذ مجوز ندارد.

    انواع قالب شرکت در حوزه ی انرژی:

 شرکتهای انرژی را میتوان در قالب 1- سهامی خاص  2- با مسئولیت محدود  به ثبت رساند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت انرژی(سهامی خاص):

برای ثبت شرکت در این قالب باید حداقل 5 عضو متشکل از 3 سهامدار و 2 بازرس معرفی نمایید. هر یک از این 5 نفر باید بالای 18 سال سن داشته باشند. همچنین اعضای هیئت مدیره نباید نسبت درجه یک فامیلی با بازرسین داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت انرژی(سهامی خاص):

  • تصویر مدارک هویتی اعضاء اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از اعضاء
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.
  • ارائه مجوز فعالیت مربوطه( در صورت فعالیت در صنایع بالادستی)

ثبت شرکت انرژی( با مسئولیت محدود):

برای ثبت این نوع شرکت باید حداقل 2 نفر شریک معرفی نمایید. هر دو نفر باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت انرژی( با مسئولیت محدود)

  • تصویر مدارک هویتی شرکاء اعم از شناسنامه و کارت ملی.
  • اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از شرکاء.
  • اعلام آدرس و کد پستی محل شرکت.
  • ارائه مجوز فعالیت مربوطه.(در صورت فعالیت در صنایع بالا دستی).

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت انرژی چه مدت است؟

مدت زمان صفر تا صد ثبت شرکت انرژی بازه ی زمانی بین 15 الی 20 روز کاری می باشد. کارشناسان و وکلاء ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی انواع خدمات مشاوره و ثبت شرکت انرژی در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به شما همراهان گرامی هستند.

هزینه ی لازم جهت ثبت شرکت انرژی:

هزینه ی لازم برای ثبت شرکت در هر یک از قالب های ذکر شده در سال 1402 در ثبت آرژانتین برابر 000/900/5 تومان که شامل صفر تا صد ثبت شرکت، تنظیم اساسنامه، حق الوکاله وکیل، پلمب دفاتر دارایی سال اول و روزنامه رسمی می باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ی ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکتها، اخذ کارت بازرگانی می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره مند گردید. برای دریافت مشاوره با شماره های 09102913092 و 33361121-028 تماس حاصل فرمایید.

ارسال پاسخ