آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند به نام دو نفر امکان پذیر است؟ (بررسی شرایط آن)

ثبت برند چیست؟

صاحبان کسب و کارها و تولیدکنندگان همواره در جستجوی یک اسم هستند که پس از تشخیص توسط بازار مورد نظر، تنها با آن نام کسب و کارشان شناخته و شناسایی شوند. برای شروع فعالیت تجاری، ساخت محصول یا ارائه خدمات، یا حتی بازاریابی، اولین گام انتخاب و ثبت برند است. برند، سرویس‌ها یا محصولات شما را از رقبا متمایز می‌کند و باعث می‌شود مشتریان شما شما را با آن برند یا نشانه تشخیص دهند. به همین دلیل، ثبت برند یک فرآیند حیاتی است و نه تنها به معنای داشتن یک نام یا نشان است، بلکه یک معیار برای شناسایی شما در بازارهای ملی و بین‌المللی است. این فرآیند به دارنده برند اجازه می‌دهد که حق استفاده از برند تجاری خود را به عنوان یک دارایی اختصاصی داشته باشد و از مزایایی همچون تسهیلات مالی بهره مند گردد.

ثبت برند

 آیا ثبت برند به نام دو نفر ممکن است؟

در تحلیل این مسئله باید گفت که اصولاً هدف اصلی از ثبت برند، جلوگیری از سوءاستفاده سایر رقبا از شهرت تجاری کسب و کار است. به همین دلیل، ثبت برند یک محصول یا خدمات خاص تنها برای یک فرد یا شرکت امکان‌پذیر است. به عبارت دیگر، اگر یک برند معین به نام یک فرد ثبت شده باشد، فرد دیگر نمی‌تواند حق مالکیت و ثبت برند مشابه را ادعا کند. بنابراین، می‌توان با اطمینان اظهار کرد که ثبت برند به نام دو نفر امکان‌پذیر نیست. با این حال، ممکن است مواردی از انحراف از این اصل و درخصوص برندهای خارجی در داخل ایران وجود داشته باشد. زیرا برندهای خارجی به طور کلی اطلاعات کافی در خصوص سوءاستفاده از برند خود در ایران ندارند یا قابل پیگیری موثر نیستند، ممکن است مواردی از ثبت برند مشابه با برند خارجی در ایران روی دهد. با این حال، امکان ثبت برند به نام دو نفر در ایران وجود ندارد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، صاحب اصلی برند می‌تواند حقوق خود را در قبال شخص دوم دفاع کند.

اگر یک برند به نام دونفر ثبت شده باشد باید چیکار کرد؟

حال که مشخص شد ثبت برند به نام دو نفر قانونا ممکن نیست، به بررسی اقدامات حقوقی در صورت رخ دادن این مسئله می‌پردازیم. در اینجا، منظور از ثبت برند به نام دو نفر هم می‌تواند شامل ثبت تکراری برند و یا ثبت برندی با تغییرات کم در نام علامت تجاری باشد. به طور کلی، زمانی که برند شما با تکرار یا نقض علامت تجاری در فضای مجازی یا حقیقی مواجه می‌شود، اقدام به شکایت در دادگاه کیفری یک گزینه مهم و ضروری است. پس از بررسی پرونده، مجازات متخلف عمدتاً شامل جزای نقدی (مثلاً پرداخت ۱۰ میلیون تومان) و همچنین حذف و از بین بردن تمام محصولات و تبلیغات مرتبط با برند مشمول پرونده است.

سخن نهایی

در این مقاله ما سعی کردیم به طور کامل در مورد شرایط ثبت برند به نام دو نفر خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. امیدواریم که نهایت لذت را از خواندن این مقاله برده باشید. در صورتی که هر گونه مشکل برای ثبت برند خود دارید حتما با کارشناسان ثبت آرژانتین تماس حاصل کنید. (لینک تماس در پایین صفحه وجود دارد)

ارسال پاسخ