آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

گواهینامه ثبت علامت تجاری چیست؟

در این مقاله قصد داریم به توضیح سند برند یا همان گواهینامه ثبت علامت تجاری و ویژگی های آن بپردازیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید .

گواهینامه ثبت علامت تجاری چیست؟

گواهینامه ثبت علامت تجاری یا به زبان ساده‌تر سند برند ، سندی است که پس از ارسال اظهارنامه ثبت برند و بررسی توسط 4 کارشناس در صورتیکه برند تشابه نداشته باشد و ثبت آن تایید شود پس از درج در روزنامه رسمی در دو نوبت، گواهینامه ثبت علامت تجاری صادر میگردد.

 

 

گواهینامه ثبت علامت تجاری

مرجع صادر کننده گواهینامه ثبت علامت تجاری کجاست ؟

مرجع صادرکننده گواهینامه ثبت علامت تجاری ، اداره کل مالکیت معنوی میباشد . این اداره که مرجع ثبت برند میباشد پس از بررسی نام مورد درخواست و در صورت عدم تشابه با سایر برند های ثبت شده و همچنین عدم مغایرت با قوانین موجود با ثبت برند موافقت و گواهینامه ثبت علامت تجاری را صادر می نماید .

در گواهینامه ثبت علامت تجاری چه مواردی قید میگردد ؟

1-نام برند و تصویر لوگو درخواستی .

2-مشخصات کامل مالک یا مالکین برند ( اعم از نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، آدرس، کدپستی ) .

3-درصد سهم هریک از مالکین در برند (در صورتیکه مالکین متعدد باشند ).

4-تاریخ ثبت علامت تجاری.

5-مدت اعتبار گواهینامه ثبت علامت (درهمه موارد این مدت ثابت 10 سال میباشد).

6-طبقه یا طبقاتی که برند در آن به ثبت رسیده (منظور کالا یا خدماتی که برند در آن حوزه به ثبت رسیده است ).

7-امضا رئیس اداره .

8-شناسه یکتا .

مدت اعتبار گواهینامه برند چه مدت است ؟

کلیه برندهایی که در اداره مالکیت معنوی به ثبت میرسند دارای گواهینامه ثبت علامت به مدت اعتبار 10 سال میباشند . این 10 سال از تاریخ ثبت علامت تجاری میباشد و پس از انقضای مدت مذکور مالک میتواند از اداره مالکیت معنوی تقاضای تمدید برند خودرا نماید .

منظور از طبقات ثبت برند چیست ؟

بطورکلی کلیه مشاغل و کالاها و خدمات در اداره مالکیت معنوی به 45 طبقه کلی تقسیم میشوند که هنگام درخواست ثبت برند و با توجه به مجوز فعالیت شما این طبقات مشخص میشوند . برای مثال پوشاک و کیف و کفش در طبقه 25 و انواع مواد غذایی در طبقات 29 الی 32 جای میگیرند . یکی از مواردی که در گواهینامه ثبت علامت تجاری درج میگردد طبقه مورد نظر میباشد .

نام برند و لوگوی درخواستی

نام برند اسمی است که برای برند انتخاب می نمایید و نوشته میشود و لوگو همان نام برند در قالب شکل و با طراحی میباشد. نام برند و تصویر لوگو نیز یکی دیگر از مواردی است که در سند برند درج میگردد .

مشخصات کامل مالک یا مالکین

یکی دیگر از مواردی که در سند برند قید میگردد مشخصات مالک یا مالکین برند میباشد . هدف از درج مشخصات مالک این است که ذی‌نفع و مالک و همچنین شخصی که اجازه استفاده از این برند را دارد مشخص گردد و این شخص میتواند در صورتیکه شخص ثالثی اقدام به استفاده از برند ثبت شده او نماید شکایت و جلوی استفاده غیرقانونی شخص را بگیرد.

درصد سهم هریک از مالکین

  ممکن است یک برند بیش از یک مالک داشته باشد و درصد سهم هریک از مالکین در برند ، در سند برند قید میگردد.

تاریخ ثبت علامت تجاری

یکی دیگر از مواردی که روی گواهینامه ثبت علامت تجاری درج میگردد تاریخ ثبت برند میباشد . تاریخ ثبت برند تاریخی است که برند مورد تایید اداره مالکیت معنوی قرارگرفته و از آن تاریخ دارای 10 سال اعتبار میباشد .

امضا رئیس اداره

در پایین همه سندهای برند صادر شده ، رییس اداره مالکیت معنوی سند را امضا مینماید .

شناسه یکتا

شماره ای 18 رقمی است که از طریق این شماره میتوان اصالت سند را از طریق سامانه ثبت اسناد احراز نمود.

نکته : طبق آخرین آپدیت اداره مالکیت معنوی ، سند برند یا همان گواهینامه ثبت علامت تجاری بصورت الکترونیکی صادر میگردد و دیگر نسخه فیزیکی صادر نمی شود و برای اطمینان از اصالت سند میتوانید از طریق شناسه یکتا نسبت به استعلام آن اقدام نمود .

برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه ثبت برند ، ثبت شرکت ، تغییرات شرکتها و اخذ کارت بازرگانی میتوانید با شماره های 09102913092 و  02833361121 تماس و از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت  آرژانتین بهره‌مند گردید.

 

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت میدهیم»

 

ارسال پاسخ