آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند نساجی

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت برند در حوزه نساجی ، مدت زمان ثبت  و هم چنین مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند نساجی بپردازیم . لطفا تا پایان با ما همراه باشید .

ثبت برند چیست؟

منظور از ثبت برند ، ثبت یک نام تجاری بنام شما به منظور ایجاد انحصار و تمایز در بازار و جلوگیری از سوء استفاده دیگران از نام تجاری شما میباشد .هم چنین ثبت برند امکان کپی برداری همکاران شمارا از محصولات شما از بین میبرد .

مرجع ثبت برند

تنها مرجع رسمی جهت  ثبت برند در ایران اداره کل مالکیت معنوی تهران میباشد . کلیه برند های ایران در این اداره ثبت میشود و در کل کشور از آن حمایت میشود .

منظور از حوزه فعالیت نساجی چیست ؟

نساجی عبارت است از ریسندگی و بافندگی به منظور تولید پارچه . این صنعت شامل موارد زیر میباشد :

1-تولید الیاف نساجی مصنوعی .

2-تولید نخ از الیاف طبیعی یا مصنوعی و یا ترکیبی از آنها .

3-تولید پارچه بافته شده از نخ .

4-تولید منسوجات بی بافت از الیاف یا نخ .

5- رنگرزی پارچه ، چاپ پارچه و تکمیل کالای نساجی .

6- تولید منسوجات خاص مورد نیاز در سایر منابع .

ثبت برند نساجی

اگر شما هم از فعالین در صنعت نساجی میباشید قطعا اسم برندهای ایران نوبافت ، ابریشم ماهان ، دلیجان ، الیاف ترمه صدف ،سیرنگ ، پارچه مقدم ، پارچه مطهری و … به گوشتان خورده است. این برند ها تنها تعداد معدودی از برندهای مشهور حوزه نساجی هستند . اما اگر این شرکتها اقدام به ثبت برند خود نمی کردند قطعا الان تبدیل به برندی ملی و یا بین المللی نمی شدند ، چون در صورت عدم ثبت برند ، هر شخص ثالثی می تواند اقدام به ثبت و استفاده از برند شما نماید که این امر سبب می شود دیگر اعتبار و کیفیتی برای برند شما باقی نماند .

  • هدف از ثبت برند ایجاد انحصار استفاده از یک نام برای شما میباشد و همچنین باعث تمایز محصولات شما با سایر محصولات موجود در بازار می شود .

همچنین بخوانید : ثبت شرکت نساجی چگونه است؟

اهمیت ثبت برند نساجی

اهمیت ثبت برند نساجی

  • قطعا اولین دلیل ثبت برند در کلیه حوزه ها ، ایجاد انحصار و تمایز میباشد . حوزه نساجی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اولین هدف از ثبت برند در این حوزه نیز ایجاد تمایز و انحصار میباشد .
  • دومین دلیل اهمیت ثبت برند نساجی به حکم قانون میباشد . کلیه لوازم نساجی پس از تولید باید استانداردها و رده های کیفی را اخذ نماید که اولین قدم برای اخذ این استاندارد ها داشتن برند ثبت شده میباشد . در صورتی که برند ثبت شده نداشته باشید نمی توانید استاندارد های مورد نظر را اخذ نمایید و در روی بسته بندی محصولات خود درج کنید ، پس قطعا برای فروش محصولات خود دچار مشکل خواهید شد .
  • در صورت فقدان برند و عدم دریافت استاندارد های لازم چنانچه محصول خود را بی نام و نشان روانه بازار نمایید نه تنها استقبالی از آن نمیشود ، بلکه در صورت شناسایی واحد تولیدی مذکور احتمال پلمپ و جلوگیری از فعالیت شما وجود دارد .

شرایط ثبت برند نساجی چیست ؟ آیا ثبت برند نساجی مستلزم دریافت مجوز است ؟

بله ، برای ثبت برند در کلیه حوزه ها شما باید مجوز فعالیت مرتبط با آن حوزه را داشته باشید . در حوزه نساجی چنانچه تولید کننده هستید میتوانید پروانه بهره برداری که از اداره صنعت و معدن  صادر میشود را ارائه نمایید . همچنین میتوانید جواز تاسیس به همراه پیشرفت فیزیکی بالای 40% ارائه نمایید .

اما چنانچه شما متقاضی محترم در حوزه فروش محصولات نساجی فعالیت دارید میتوانید پروانه کسب خود را به عنوان مجوز فعالیت ارائه نمایید .

مدارک مورد نیاز ثبت برند نساجی

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان .
  • اعلام شماره موبایل بنام از متقاضی یا متقاضیان .
  • ارائه مجوز فعالیت دال بر فعالیت در این حوزه .

نکته : در صورتی که برند مورد نظر شما ریشه فارسی نداشته باشد به بیان دیگر در لغتنامه دهخدا معنی نداشته باشد ، لاتین محسوب میشود و علاوه بر مدارک فوق باید کارت بازرگانی نیز ارائه نمایید ولی برای ثبت برند فارسی (ریشه دار در لغتنامه دهخدا ) نیازی به ارائه کارت بازرگانی ندارید .

مدت زمان ثبت برند نساجی

مدت زمان ثبت برند نساجی

برای ثبت برند در حوزه نساجی باید بازه زمانی بین 2 الی 3 ماه را در نظر داشته باشید . برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت برند نساجی میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره مند گردید .

مراحل ثبت برند نساجی

  • دریافت مجوز فعالیت و تکمیل مدارک مورد نیاز .
  • ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری برای اداره مالکیت معنوی .
  • برسی پرونده توسط سه کارشناس و رییس اداره .
  • در صورت تایید توسط کارشناسان و رییس اداره ، پرونده برای درج در روزنامه رسمی ارسال میگردد .
  • پس از گذشت 30 روز از روزنامه اول باید حق الثبت پرداخت نمایید .
  • پس از پرداخت حق الثبت ، روزنامه رسمی دوم باید پرداخت گردد .
  • اقدام مقتضی جهت دریافت سند برند .

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت برند ، ثبت شرکت ، اخذ کارت عضویت و  کارت بازرگانی و همچنین تغییرات شرکتها می توانید از طریق شماره های 02833361121 و  09102913092 تماس حاصل نمایید .

 

« ما به حرفه ای ها فرصت ثبت میدهیم »

 

ارسال پاسخ