آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

شرایط ثبت شرکت

در این مقاله قصد داریم به توضیح شرایط ثبت شرکت اعم از مدرک تحصیلی، مکان شرکت، شرایط سنی، سرمایه، تعداد اعضاء، اسم شرکت و … صحبت کنیم. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

 

مدرک تحصیلی

بطور کلی ثبت شرکت مستلزم مدرک تحصیلی نمی باشد. مگر آنکه  موضوع شرکت، موضوع خاصی باشد از قبیل موضوعات فنی و مهندسی که اگر در اسم شرکت عنوان فنی و مهندسی بیاید  باید اعضای هیأت مدیره دارای دانشنامه فنی و مهندسی باشند.

مکان شرکت

آدرسی که برای شرکت ثبت می کنید باید دارای موقعیت اداری یا تجاری باشد. چنانچه مالک، ملک محل شرکت هستید باید سند مالکیت دال بر اداری یا تجاری بودن ملک ارائه نمایید و چنانچه مستاجر هستید اجاره نامه رسمی که کاربری ملک در آن اداری یا تجاری قید شده باشد را باید دارا باشید.

 نکته: چنانچه قصد فعالیت با شرکت را ندارید می توانید آدرس مسکونی برای محل شرکت نیز بدهید. ولی چنانچه قصد فعالیت با شرکت را دارید باید بعد از ثبت شرکت اقدام به دریافت کد اقتصادی نمایید که در این مرحله باید آدرس شرکت اداری یا تجاری باشد.

شرایط سنی

در کلیه ی شرکت ها اعضای هیأت مدیره و بازرسین باید دارای حداقل 18 سال تمام سن باشند ولی سهامداران می توانند زیر 18 سال نیز باشند.

سرمایه ی شرکت

سرمایه ی شرکت می تواند نقدی یا غیر نقدی باشد. حداقل سرمایه ی ثبتی برای ثبت شرکتهای سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود طبق قانون تجارت000/000/1 ریال می باشد. سرمایه های غیر نقدی شرکت که می تواند شامل لوازم، ملک و … باشد چنانچه بخواهید جزء سرمایه ی شرکت محسوب گردد باید ابتدا توسط کارشناس رسمی دادگستری بررسی و ارزش گذاری گردد.

تعداد اعضاء

تعداد اعضاء در شرکتهای مختلف، متفاوت است. برای مثال حداقل تعداد اعضاء در شرکت سهامی خاص5 نفر متشکل از 3 سهامدار و 2 بازرس است. یا حداقل تعداد اعضاء در شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر می باشد. حداقل تعداد اعضاء در شرکت سهامی عام 7 نفر  متشکل از 5 سهامدار و 2 بازرس می باشد.

اسم شرکت

طبق آخرین قوانین اداره ی ثبت شرکتها، اسم شرکت باید حداقل 3 سیلاب باشد و حتماً متشکل از کلمات فارسی بوده و امکان آوردن کلمه ی لاتین در اسم شرکت وجود ندارد.

نکته: چنانچه در شرکت دارای شریک خارجی هستید می توانید در اسم شرکت از واژه های لاتین استفاده نمائید.

ممنوعیت ثبت شرکت برای کارمندان دولت

کلیه ی کارمندان رسمی دولت نمی توانند عضو هیأت مدیره هیچ شرکتی قرار گیرند و تنها به میزان حداکثر 4 % می توانند در شرکت سهام داشته باشند.

 

همچنین بخوانید : قوانین ثبت شرکت

 

ممنوعیت قبول سمت مدیرعاملی در بیش از یک شرکت

هر شخص تنها در یک شرکت می تواند مدیر عامل باشد و بطور همزمان در چند شرکت نمی توان سمت مدیرعاملی را پذیرفت. ولی عضو هیأت مدیره بودن محدودیتی ندارد.

دریافت مجوز جهت ثبت شرکت

    بطور کلی ثبت شرکت نیاز به دریافت مجوز ندارد. مگر موضوعات خاص نظیر موسسات فرهنگی و هنری که باید قبل از ثبت شرکت اقدام به دریافت مجوز از اداره ی کل ارشاد نمایند.

هم چنین موسسات حقوقی باید ابتدا از کانون وکلاء مجوز دریافت و سپس اقدام به ثبت شرکت نمایید.

شرایط بازرسین در شرکت

بازرسین شرکت نباید از اقوام درجه یک اعضای هیأت مدیره باشند. اقوام درجه یک مثل پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر و برادر.

اخذ گواهی عدم سوء پیشینه

اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت الزامی نیست مگر اینکه شما دارای محکومیت قضایی بوده که باید ابتدا گواهی عدم سوء پیشینه دریافت و سپس اقدام به ثبت شرکت نمایید.

آیا ثبت شرکت نیاز به داشتن کارت پایان خدمت دارد؟

    خیر. برای ثبت شرکت نیاز به داشتن کارت پایان خدمت ندارید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت

  • تصویر مدارک هویتی اعضاء اعم از شناسنامه و کارت ملی.
  • اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از اعضاء.
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

مدت زمان ثبت شرکت

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت بازه زمانی 15 الی 20 روز کاری می باشد.

برای دریافت هر گونه مشاوره در زمینه ی ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، تغییرات شرکتها می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره مند گردید. جهت مشاوره با شماره های 09100445331 و 33361121-028 تماس حاصل فرمایید.

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

 

2 دیدگاه
  • سلام برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در سامانه ثبت شرکت ها باید سمت شخصی که کارمند رسمی دولت هست رو چه چیزی تعیین کنیم؟

    • با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، کارکنان دولت نمی توانند به ریاست یا عضویت هیأت  مدیره یا مدیریت عاملی انواع شرکت‌های خصوصی تعیین شوند. قابل توجه است که ممنوعیت یادشده با ممنوعیت سهامدار بودن متفاوت است زیرا کارمند می تواند دارای سهام باشد و تحت شرایطی فقط شرکت مذکور حق معامله با دستگاه‌های دولتی ندارد ولی در ممنوعیت عضویت در هیأت  مدیره یا مدیریت عاملی کارمند تحت هیچ شرایطی نمی تواند به سمت‌های مذکور تعیین شود.
      .

      ‎کارکنان دولت می توانند درصد بالایی از سهام شرکت را در اختیار داشته و این شرکت نیز می تواند مبادرت به انجام معاملات تجاری با تمامی اشخاص مختلف نماید لیکن از انجام معامله با دستگاه‌های دولتی ممنوع است اما چنانچه شرکت مذکور در نظر داشته باشد با دستگاه‌های دولتی نیز معامله نماید حداکثر سهام هریک از کارکنان دولت نمی تواند بیش از ۵% باشد و یا در مجموع چند نفر بیش از ۲۰% سهام را نداشته باشند مگر اینکه تعداد سهامداران بیش از ۱۵۰ نفر باشد و هیچیک از کارکنان دولت بیش از ۵% سهام نداشته باشند البته ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی برای انجام معامله اینگونه شرکتها با دستگاه‌‌های دولتی صرفنظر از میزان سهام کارکنان دولت وجود دارد مانند مدیریت، اداره، نظارت، بازرسی و .. شرکت خصوصی توسط کارکنان که به علت ابعاد مختلف و پیچیدگیهای خاص از موضوع مبحث حاضر که به سهامدار بودن کارکنان دولت اختصاص دارد خارج است

ارسال پاسخ