آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت چند ملیتی

ثبت شرکت یکی از مواردی  است که  بسیاری از کشورها از نظر قانونی این مورد را دارند. ثبت شرکت باعث می شود رود تا یک شرکت از نظر قانونی اعتبار زیادی به دست آورد. مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت این است که برند شرکت مورد نظر اعتبار زیادی کسب می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم ثبت شرکت چند ملیتی را از همه نظر بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم  پس تا انتها همراه ما باشید تا به شما جزئیات مورد نظر را ارائه دهیم و بتوانید از اطلاعات مورد نظر استفاده کنید.

ثبت شرکت چند ملیتی

آیا ثبت شرکت چند ملیتی امکان پذیر است؟ 

در ابتدا باید به شما تعریف شرکت چند ملیتی را بگوییم. شرکت های چند ملیتی به صورت گسترده فعالیت می‌کنند و ارتباطشان با کشورهای دیگر صورت میگیرد. معمولاً شرکت های چند ملیتی سعی می کنم ارتباط گسترده تری را ایجاد کنند که از نظر اقتصادی نیز برای کشور خودشان درآمد زیادی دارد.

معمولاً شرکت های چند ملیتی بخش های اقتصادی و سیاسی را در نظر می‌گیرند و سعی می کند در روابط بین الملل نقش اساسی را از خودشان بروز دهند. شرکت های  چند ملیتی سعی میکنند شعب زیادی را در سایر کشور ها ایجاد کنند تا بتوانند ارتباط زیادی نیز ایجاد نمایند.

معمولاً شرکت های چند ملیتی به صورت شرکت های ملی و شرکت های چند ملیتی یا فراملی تقسیم می شوند. در تعریف این دو باید بگوییم که شرکتهای ملی محل اصلی آنها جایی که برای اولین بار تاسیس شده اند و در خارج از کشور فعالیت خاصی ندارند ولی شرکت های چند ملیتی در چند کشور شعبه دارند.

در خصوص ثبت شرکت های چند ملیتی و امکان پذیر بودن آن باید بگوییم که این امر امکان دارد. مهمترین نکته در این خصوص این است که شما باید تمامی شرایط و مدارک مربوطه را رعایت کنید تا بتوانید شرکت چند ملیتی خودتان را ثبت کنید. در ادامه میخواهیم مواردی را در خصوص ثبت شرکت چند ملیتی بررسی کنیم.

 

همچنین بخوانید: ثبت شرکت فوری چیست؟

 

 شرایط ثبت شرکت چند ملیتی 

 شرایط ثبت شرکت چند ملیتی 

شرکت های چند ملیتی نیز نسبت به سایر شرکت ها جهت ثبت شرایطی را دارند. معمولاً شرایط ثبت شرکت های چند ملیتی به این صورت است که تمامی عناصر متضاد و موافق باید بررسی شوند .

همچنین از نظر حقوقی تمامی اشخاص حقوقی که در این شرکت فعالیت دارند باید در زمینه جهانی نیز فعالیت داشته باشند و در هنگام ثبت شرکت حضور داشته باشند .

سیستم ارتباطی ثبت شرکت های چند ملیتی به این صورت است که ممکن است افرادی که در این شرکت ها حضور دارند تا بیت های چندگانه داشته باشند که در این خصوص از نظر حقوقی باید وضعیت آنها بررسی شود . همچنین باید در نظر بگیرید که کشوری که ثبت شرکت در آن صورت می گیرد و بخواهد شعبه دیگری از آن شرکت در کشوری دیگر تاسیس شود ، باید شرایط سیاسی و دیپلماتیک هر دو کشور نیز بررسی شود که ناگهان مشکل سیاسی بین دو کشور مربوطه وجود نداشته باشد .

گستردگی شرکت های چند ملیتی باعث می شود تا خیلی از افراد اقدام به خرید سهام این شرکت ها بکنند . شرکت های چند ملیتی چون فراملیتی هستند پس می توانند در کشورهای دیگر نیز شعبه داشته باشند. اگر بخواهیم مثال در خصوص شرکت‌های چند ملیتی بزنیم می توانیم به شرکت نوکیا و جنرال موتورز اشاره کنیم که جزئی از شرکت های چند ملیتی می باشند و در کشورهای مختلف نیز شعبه های زیادی دارند.

به عنوان مثال شرکت دیگری مثل مک دونالد نیز یک شرکت چند ملیتی است چون هم در ایالات متحده آمریکا و هم در کشورهای دیگر شعبه زیادی دارد .

معمولاً شرکت های چند ملیتی یک شرکت مادر در مبدا که همان کشوری که در آن تاسیس شده است دارد و شرکت ها و زیر شاخه های دیگر نیز در سایر کشورها دارد .وجود شرکت های چند ملیتی در واقع می تواند مزایای برای کشور خودشان داشته باشند به عنوان مثال افزایش درآمد برای کشور اصلی و کشور های فرعی را نیز شامل می شود .

همچنین باعث بهبود روابط سیاسی و اقتصادی میان کشورها خواهد شد . وجود ثبت شرکت های چند ملیتی باعث می شود تا نیروی کار زیادی در سایر کشورها ایجاد شود . همچنین دارندگان شرکت های چند ملیتی می توانند با ثبت شرکت از امکانات کشور های دیگر استفاده کنند .

در آخر ثبت شرکت های چند ملیتی باعث می شود تا امکان واردات صادرات بین چند کشور رخ دهد.

 

همچنین بخوانید: ثبت شرکت پیمانکاری برق

مدارک لازم برای ثبت 

ثبت شرکتهای چند ملیتی نیازمند مدارکی می باشند. به عنوان مثال در ابتدا شما باید یک درخواست کتبی  داشته باشید و آن را در اداره ثبت علامت تجاری ارائه دهید و نام کشورهای که شرکت مورد نظر در آن ها وجود دارد را نیز ثبت کنید .

تمامی اعضای شرکت باید کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه را داشته باشند و به مراجع مرتبط ارائه دهند که شامل مدیران و صاحبان شرکت خواهند بود . وجود مدارک هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی بسیار ضروری است که در قسمت قبلی ذکر شد . وجود اظهارنامه و یا اصل گواهی مربوط به ثبت علامت  تجاری نیاز است چون باید در روند ثبت پرونده ارائه شود . همچنین ارائه اصل گواهی ثبت برند و کپی آن نیز به مراجع مرتبط ضروری است .

ارائه روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی مورد نظر بسیار ضروری می باشد . تکمیل فرم ثبت شرکت بین المللی به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی نیز ضروری است . پرداخت هزینه های ثبت شرکت نیز باید در کشور میزبان صورت گیرد که توسط اداره ثبت شرکتهای بین المللی این امر انجام میشود .

ارائه یک معرفی نامه به همراه سربرگ شرکت که توسط مدیران و صاحبان شرکت امضا شده به مراجع مرتبط ضروری می باشد . ارائه کپی پاسپورت اعضای شرکت نیز ضروری است .

در صورتی که شما بخواهید کار خودتان را از طریق یک وکیل پیش ببرید می توانید یک وکالتنامه نیز از دادگستری مورد نظر بگیرید و به مراجع مرتبط ارائه دهید . به این گونه خواهید توانست ثبت شرکت مورد نظرتان را از نظر قانونی به انجام برسانید.

هزینه ثبت شرکت چند ملیتی 

هزینه ثبت شرکت چند ملیتی 

شرکت های چند ملیتی برای ثبت مثل سایر شرکت های دیگر هزینه هایی نیز دارند.این هزینه ها از چند طریق حساب میشود . معمولاً بر مبنای خدمات شرکت مورد نظر باید در هر مرحله جهت ثبت شرکت هزینه هایی پرداخت شود.

مهمترین مورد در این خصوص این است که چون ثبت شرکت چند ملیتی در حوزه بین المللی فعالیت دارد ، برنامه های بین الملل نیز هزینه ها حساب خواهد شد ، که در مراجع مرتبط شما باید جهت ثبت شرکت موردنظرتان تمامی هزینه های مربوطه جهت سطح یک شرکت چند ملیتی را پرداخت نمایید .

سوالات متداول

شرکت چند ملیتی چه شرکتی می باشد؟ 

شرکت چند ملیتی شرکت است که در حوزه بین الملل فعالیت دارد و علاوه بر اینکه مرکز در یک کشور خاص میباشد مراکز فرعی آن نیز در سایر کشورهای دیگر وجود دارد.

به عنوان  مثال شرکت هایی مثل مک دونالد علاوه بر اینکه در یک کشور خاص هستند شعب آنها نیز در سایر کشورهای دیگر می باشد که این کار باعث بهبود روابط سیاسی و اقتصادی بین کشورها و همچنین افزایش درآمد برای تمامی کشورها خواهد شد .

چرا باید ثبت شرکت  چندملیتی صورت بگیرد؟

شرکت های چندملیتی چون در حوزه بین الملل فعالیت دارند باید در مراکز مربوطه ثبت شوند . به همین دلیل میتوانند با ثبت شرکت ارزش برندینگ خودشان را نیز بالا ببرند.

مهمترین نکته در خصوص شرکت های  چندملیتی فعالیت های شان است که به صورت  فراملی می باشد .

آیا ارائه مدرک جهت ثبت شرکت چند ملیتی ضروری است ؟ 

باید بگوییم بله. شرکت های چند ملیتی برای اینکه به صورت قانونی به توانند فعالیت خود را ادامه دهند باید نسبت به ثبت شرکت کارهایی را انجام دهند و یکی از موارد مربوط به این اقدام به ارائه مدارک جهت ثبت شرکت می باشد.

کلام آخر

در این مقاله ما ثبت شرکت های چند ملیتی را بررسی کردیم و جزئیاتشان را نیز مورد بررسی قرار دادیم . مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت های چند ملیتی این است که شرکت همچنین در حوزه بین الملل فعالیت دارند باید بر طبق فعالیت‌های بین‌المللی شان ثبت شرکت شان را انجام دهند تا بتوانند از نظر قانونی فعالیت کنند.

ارسال پاسخ