آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت خدمات پرستاری چگونه انجام میشود؟

همانطور که میدانید به علت وضعیت کنونی و وجود بیماری های فراوان( کرونا و ….) ثبت شرکت خدمات پرستاری مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این مقاله قرار است در رابطه با ثبت شرکت خدمات پرستاری شرایط و مدارک مربوط به آن نکات و توضیحاتی خدمتتان ارائه دهیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

ثبت شرکت خدمات پرستاری، مدارک مورد نیاز

امروزه توجه به ثبت شرکت در زمینه ی ارائه خدمات سلامت اعم از پرستاری بسیار مورد توجه قرار گرفته. به خصوص از زمان شیوع بیماری کرونا و عدم توانایی بیمارستان ها در ارائه ی خدمات مطلوب بسیاری از پزشکان، پرستاران و بهیاران اقدام به ثبت شرکت در زمینه ی ارائه خدمات پرستاری نموده تا ضمن اینکه خدمات در منزل ارائه می شوند و امکان ابتلا افراد به سایر ویروس ها کاهش مییابد، هم چنین کیفیت خدمات بالاتر از خدمات عمومی می باشد که در بیمارستان ها ارائه می گردد.

  • هم چنین بخش قابل توجه خدمات این شرکت ها را می توان ارائه خدمات به سالمندان و یا از کار افتادگان یا معلولین دانست.چون این افراد عموماً امکان حرکت و مراجعه به مراکز درمانی را نداشته از این رو استفاده از خدمات شرکت های پرستاری می تواند امکان درمان را برای این افراد تسهیل کند.

 

اگر وقت یا حوصله کافی برای خواندن مقاله را ندارید.لطفا پادکست زیر را گوش دهید.

 

ثبت شرکت خدمات پرستاری

 

خدمات شرکت های پرستاری

برای ثبت شرکت های پرستاری و خدمات درمانی گروهی از دانش آموختگان رشته های پزشکی، پرستاری و بهیاری می توانند اقدام به ثبت کنند. اما به طور کلی خدماتی که توسط این نوع شرکت ها ارائه می گردد را می توان به  1_خدمات ویزیت    2_ خدمات تزریقات 3_خدمات نگهداری از مریض اشاره نمود.

پرستار به چه شخصی گفته می شود؟

بر خلاف باور عموم  که به هر فردی  که در گذشته از بیمار مراقبت می کرد پرستار گفته می شد اما امروزه، این تعریف تخصصی تر شده. پرستار فردی است که در زمینه اصول علمی و مهارت های حرفه ای مراقبت، درمان و آموزش بیماران تحصیل کرده و مهارت دارد.

شرایط ثبت شرکت خدمات پرستاری چیست؟

برای ثبت شرکت خدمات پرستاری باید ابتدا با توجه به ماده 20 وزارت بهداشت دارای شرایط بوده تا بتوانید مجوز را از ارگان های مربوطه دریافت کنید. هم چنین باید موضوع اساسنامه شرکت شما نیز مبتنی بر ارائه این خدمات تنظیم شده باشد.

شرکت خدمات پرستاری را در چه قالبی باید ثبت نمود؟

این نوع شرکت را در قالب سهامی خاص، با مسئولیت محدود و تعاونی می توان ثبت نمود که با توجه به شرایط باید بین این قالب های مطرح شده بهترین را انتخاب نمود. نکته مهم در ثبت این شرکت این است که نصف بعلاوه یک نفر از اعضا باید دانش آموخته ی رشته های پزشکی و یا پیراپزشکی باشند. مجموعه ثبت آرژانتین آماده ی ارائه خدمات ثبت شرکت به صورت آنلاین و غیر حضوری به شما عزیزان می باشد.

مراحل ثبت شرکت خدمات پرستاری

اولین مرحله برای ثبت این نوع شرکت دریافت مجوز می باشد. پس از دریافت مجوز شما می توانید اقدام به ثبت شرکت کنید.

منظور از مجوز برای ثبت شرکت خدمات پرستاری چیست؟

منظور از اخذ مجوز برای ثبت شرکت خدمات پرستاری اخذ موافقت اصولی و اساسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که بدین منظور متقاضی باید مدارک زیر را تهیه و به کمیسیون ماده20 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل دهد:

  • گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد عضو شرکت
  • تکمیل فرم صلاحیت از طریق معاونت های درمان دانشگاه خدمات علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مربوطه جهت کلیه ی پزشکان و پیرا پزشکان
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی برای اعضاء غیر پزشک
  • تصویر پروانه دائم پزشکی برای پزشکان عضو
  • تصویر گواهی پایان طرح خدمات قانونی برای تمامی پیراپزشکان
  • گواهی عدم محکومیت انتظامی از طرف سازمان نظام پزشکی جهت کلیه پزشکان.

پس از تهیه ی مدارک فوق و تحویل آن به کمیسیون ماده 20 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به دریافت مجوز پیگیری های لازم را انجام دهید و سپس بعد از اخذ مجوز اقدام به ثبت شرکت خدمات پرستاری نمایید.

هزینه ثبت شرکت خدمات پرستاری

 

ثبت شرکت خدمات پرستاری ( سهامی خاص ) 

برای ثبت شرکت خدمات پرستاری در قالب سهامی خاص شما باید 5 عضو که متشکل از 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس است را معرفی نمایید. مدارک مورد نیاز ثبت شرکت خدمات پرستاری در قالب سهامی خاص عبارتند از :

  • ارائه ی مدارک هویتی کلیه ی اعضا اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • اعلام شماره موبایل بنام از اعضا
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت
  • ارائه مجوز مربوطه

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرکت های سهامی خاص مقاله ”  شرکت های سهامی خاص ” را مطالعه فرمایید.

 

ثبت شرکت خدمات پرستاری ( با مسئولیت محدود ) 

برای ثبت شرکت خدمات پرستاری در قالب با مسئولیت محدود شما باید حداقل 2 نفر شریک را معرفی نمایید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خدمات پرستاری در قالب با مسئولیت محدود عبارتنداز :

  • ارائه ی مدارک هویتی کلیه ی اعضا اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • اعلام شماره موبایل بنام از اعضا
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت
  • ارائه مجوز مربوطه

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرکت با مسئولیت محدود مقاله ” شرکت با مسئولیت محدود ” را مطالعه فرمایید.

 

ثبت شرکت خدمات پرستاری ( تعاونی ) 

برای ثبت شرکت خدمات پرستاری در قالب تعاونی نیاز به حداقل 7 عضو می باشد. اگر شرکت شما در قالب تعاونی باشد باید اساسنامه شرکت ابتدا به تایید اتاق تعاون استان مربوطه رسیده و پس از دریافت مجوز می توانید اقدام به ثبت شرکت کنید. مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  • مدارک هویتی تمام اعضا اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • شماره موبایل بنام از اعضا
  • آدرس و کدپستی شرکت
  • ارائه موافقت نامه اصولی از اتاق تعاون ( این مرحله حدود 6 ماه زمان میبرد )
  • ارائه مجوز فعالیت

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرکت های تعاونی مقاله ”  شرکت های تعاونی ” را مطالعه فرمایید.

 

بازرسی توسط وزارت بهداشت

بازرسی توسط وزارت بهداشت

اگر شرکت شما در قالب تعاونی ثبت گردد بعد از ثبت یک مرحله بازرسی توسط وزارت بهداشت نیز وجود دارد که طی آن متقاضیان موظفند جهت فعالیت در هریک از حیطه های کاری قید شده در ماده یک با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرارداد تاسیس تنظیم نمایند و حداکثر ظرف مدت یک سال ( مهلت مندرج در قرارداد تاسیس ) شرکت موظف است قبل از شروع به کار مراتب را جهت بازدید نهایی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی  درمانی مربوطه اعلام نمایند و بر اساس این موافقت نامه ، وزارت بهداشت به منظور اطمینان از عملکرد شرکت در چارچوب اساسنامه ،  بر فعالیت های آن نظارت می کند .

  • نکته: برخی خدمات پرستاری اعم از پرستاری از کودک و سالمند و پانسمان و تزریقات برای ثبت شرکت نیاز به دریافت مجوز ندارند و می توانند بدون دریافت مجوز اقدام به ثبت شرکت نموده و بعداز ثبت شرکت در صورت لزوم اقدام به دریافت مجوز نمایند.

مجموعه ثبت آرژانتین با ثبت بیش از 1000 شرکت در سراسر ایران آماده  ی ارائه ی خدمات ثبت شرکت – ثبت برند – کارت بازرگانی – دریافت مجوزات و …. میباشد.

 

 

آرژانتین برای افرادی است که تغییر را رقم خواهند زد

4 دیدگاه
  • باسلام واحترام..من پرستارهستم می خواهم کارهای خدمات پرستاری انجام دهم..ودرشهر یه جای بعنوان دفترکارم تاسیس کنم بایدچکارکنم برای مجوز؟؟

    • سلام وقت بخیر
      باید اقدام به ثبت موسسه خدمات پرستاری کنید
      برای دریافت مشاوره با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید

  • کوروش نادری‌

    سلام من کارشناس پرستاری به همراه خانمم کارشناس مامایی که استخدام شبکه بهداشت ودرمان هستیم قصد داریم مرکز خدمات پرستاری درمتزل تاسیس کنیم یعنی کارهایی ازقبیل سرن پانسمان تزریقات رادرمتزل انجام دهیم ازکحاباید شروع کنیم جقدر هزینه برمیدارد ممنون

    • سلام وقتتون بخیر برای دریافت این جزئیات بهتره با این شماره تماس بگیرید
      ۰۹۱۰۲۹۱۳۰۹۲

ارسال پاسخ