آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی

در این مقاله قصد داریم به توضیح حوزه فعالیت شرکتهای حفاظتی و مراقبتی، انواع قالب این شرکتها، مدت زمان و هزینه لازم برای ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی بپردازیم. لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

شرکت حفاظتی و مراقبتی:

   حیطه فعالیت این شرکتها اغلب موارد انتظامی نظیر حفاظت و مراقبت از اماکن و نهاد های خصوصی  و دولتی و حتی محله ها و مجتمع های مسکونی را شامل می شود. موسسات مالی و اعتباری، اماکن تفریحی و ورزشی و مراکز تجاری نظیر فعالان بورس نیز از متقاضیان استفاده از اینگونه خدمات هستند.خصوصاً در سالهای اخیر نیاز به این نوع شرکتها و خدمات آنها گسترش یافته همچنین نهادهای مربوط نیز حمایت کافی از این شرکتها می نمایند تا جای ممکن این نوع خدمات به بخش خصوصی واگذار گردد. اما لازم به ذکر است شرایط ثبت شرکت حراستی و امنیتی توسط وزارت کشور و نیروی انتظامی تعیین می شود. ثبت این نوع شرکت ها و موسسات تابع قانون و بخش نامه های ناجا است. که طبق این قوانین هر مجموعه ای که قصد ارائه ی خدمات حفاظتی و مراقبتی دارد باید ابتدا اقدام به ثبت شرکت نماید.

ضرورت ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی:

  • اولاً برای ورود به این عرصه و دریافت مجوز باید اقدام به ثبت شرکت نمایید. چون طبق بخشنامه ی ناجا که صادرکننده ی مجوز شرکتهای حفاظتی و مراقبتی است، مجوز این نوع فعالیت صرفاً به شرکتها اعطا می شود.
  • قطعاً متقاضیان استفاده از خدمات شما وقتی شما در قالب شرکت فعالیت کنید راحت تر به شما اعتماد میکنند و از خدمات شما بهره مند میگردند.
  • طبق بخشنامه ناجا، مجوز این نوع فعالیت به تجمع حداقل 5 و حداکثر 7 نفر شریک اعطا می شود. که این شراکت باید تحت عنوان شرکت به ثبت رسیده باشد.

انواع قالبهای شرکت حفاظتی و مراقبتی (سهامی خاص):

1-سهامی خاص           2-با مسئولیت محدود          3-موسسه غیرتجاری

ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی:

    طبق بخشنامه ناجا باید حداقل 5 نفر عضو شرکت و حداکثر 7 نفر معرفی نمایید. این افراد باید بالای 35 سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی(سهامی خاص):

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضاء.
  • اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از اعضاء.
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.
  • ارائه مجوز فعالیت از ناجا.

ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی(با مسئولیت محدود):

    قالب شرکت با مسئولیت محدود تفاوت خاصی با سهامی خاص ندارد.  و هنگامی که قصد ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی دارید باید حتماً بین5الی7 نفر عضو معرفی نمایید.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی( با مسئولیت محدود):

  • تصویر مدارک هویتی شرکاء اعم از شناسنامه و کارت ملی.
  • اعلام شماره موبایل به نام از هر یک از شرکاء.
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.
  • ارائه مجوز فعالیت از ناجا.

ثبت موسسه حفاظتی و مراقبتی:

برای ثبت موسسه حفاظتی و مراقبتی نیز بین 5 الی 7 نفر اعضاء باید معرفی نمایید. همه ی این اعضاء باید بالای 35 سال سن داشته باشند.

  • بر خلاف باور عموم میزان مالیات موسسات غیر تجاری تفاوتی با شرکتها ندارد. و براساس سود حاصله میزان مالیات آنها مشخص می گردد.

مدارک مورد نیاز ثبت موسسه حفاظتی و مراقبتی:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضاء موسسه.
  • اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از اعضاء.
  • اعلام آدرس و کدپستی محل موسسه.
  • ارائه مجوز فعالیت ناجا.

مدت زمان ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی به چه صورت است؟

    بازه ی زمانی 15 الی 20 روز کاری زمان میبرد تا شرکت یا موسسه حفاظتی و مراقبتی شما به ثبت برسد.

هزینه ی ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی:

در سال 1402 هزینه ی صفر تا صد ثبت شرکت در ثبت آرژانتین برابر مبلغ 5/900/000 تومان می باشد که این مبلغ شامل ثبت شرکت، حق الوکاله وکیل، پلمب دفاتر دارایی سال اول و روزنامه رسمی می باشد.

بهترین قالب شرکت برای شرکتهای حفاظتی و مراقبتی چیست؟

با توجه به الزام قانون مبنی بر تعداد اعضای شرکتهای حفاظتی و مراقبتی که باید حداقل 5 حداکثر7 نفر باشند، پیشنهاد ثبت آرژانتین به شما همراهان گرامی ثبت شرکت در قالب سهامی خاص است. چون این نوع شرکت برای استفاده از وام و تسهیلات بانکی سقف بالاتری نسبت به شرکتهای با مسئولیت محدود دارد. همچنین اعتبار این نوع شرکتها نیز بیشتر از انواع شرکتهای قانون تجارت است.

نکته مهم: مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این نوع شرکتها باید از بازنشستگان نیروهای مسلح باشند. البته در اصلاحیه جدید قانون در مواردی بازنشستگان کشوری نیز صلاحیت لازم برای تاسیس شرکتهای حراستی را دارند.

آیا ثبت شرکت حفاظتی نیاز به مدرک تحصیلی دارد؟

بله. مدیرعامل و رئیس هیات مدیره باید مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم را دارا باشند.

نکته مهم: بر خلاف سایر شرکتها، در شرکت های حراستی اعضای هیات مدیره نباید اعضای یک خانواده باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ی ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، تغییرات شرکتها می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره‌مند گردید. برای دریافت مشاوره با شماره های 09102913092 و 3361121-028 تماس حاصل فرمایید.

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

ارسال پاسخ