آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

اعتبار برند ثبت شده چقدر است؟

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت برند، مرجع صالح ثبت برند، مدت زمان لازم جهت ثبت برند، اعتبار برند ثبت شده و تمدید برند با شما عزیزان صحبت کنیم لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

ثبت برند چیست؟

   منظور از ثبت برند، ثبت یک نام به منظور ایجاد انحصار و تمایز در بازار می باشد. ثبت برند جلوی کپی برداری از نام تجاری شما را گرفته و حق استفاده از نام مورد نظر را منحصراً به شما می دهد. از جمله معروف ترین برندها در ایران می توان به مزمز، مینو، اشی مشی، هاکوپیان، امرسان و … اشاره نمود.

 

مرجع صالح ثبت برند کجاست؟

   مرجع صالح برای ثبت برند در کل کشور، اداره ی کل مالکیت معنوی استان تهران است.

مدت زمان لازم جهت ثبت برند چه مدت است؟

   برای ثبت برند بازه ی زمانی 2 الی 3 ماه را باید مد نظر داشته باشید. از زمانی که اظهارنامه ثبت برند برای اداره ی کل مالکیت معنوی ارسال میشود، برند توسط 4 کارشناس بررسی و در صورت عدم تشابه با سایر برندهای ثبت شده و هم چنین عدم مغایرت با قانون با ثبت برند شما موافقت می گردد. وقتی برند مورد تایید اداره مالکیت معنوی قرار گیرد باید ابتدا در روزنامه ی رسمی به چاپ برسد و بعد از 30 روز از تاریخ روزنامه باید اقدام به پرداخت حق الثبت برند خود نمایید و پس از آن اقدام به پرداخت روزنامه دوم که به اطلاع عموم میرساند برند شما به ثبت رسیده نمایید.

اعتبار برند ثبت شده

پس از ثبت برند به شما گواهینامه ثبت نام تجاری اعطا می گردد که دارای اعتبار 10 ساله از تاریخ ثبت آن می باشد.

پس از انقضای مهلت مذکور تا 6 ماه پس از آن دارنده برند فرصت دارد تا تقاضای تمدید برند خود را به اداره ی مالکیت معنوی ارسال نماید. به عبارت دیگر تا 6 ماه پس از اتمام اعتبار 10 ساله برند حق تقدم ثبت برند با دارنده ی قبلی آن می باشد.

تمدید ثبت برند

پس از انقضای اعتبار 10 ساله ثبت برند باید با مراجعه به سامانه مالکیت معنوی درخواست تمدید برند خود را برای 10 ساله دوم نمایید. حدوداً  یک هفته الی 10 روز زمان میبرد تا با درخواست شما موافقت به عمل آید.

تمدید برند نیاز به درج در روزنامه رسمی ندارد. و گواهینامه تمدید برند از طریق سامانه مالکیت معنوی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ی ثبت برند، تمدید برند، ثبت شرکت، دریافت کارت بازرگانی، تغییرات شرکتها می توانید با شماره ی 09102913092 و 33361121-028 تماس حاصل فرمایید.

 

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

ارسال پاسخ