آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

شماره ثبت شرکت چیست؟

     در این مقاله قصد داریم به توضیح مراحل ثبت شرکت،  توضیح شماره ثبت شرکت، مرجع صادر کننده شماره ثبت شرکت و نحوه ی دریافت شماره ثبت شرکت با شما صحبت کنیم. لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

مراحل ثبت شرکت:

تهیه پیش نویس ثبت شرکت:

اولین مرحله ی ثبت شرکت تکمیل اطلاعات اعضاء ، تنظیم اساسنامه و تهیه ی پیش نویس ثبت شرکت  و ارسال آن به اداره ی ثبت شرکتها می باشد. اداره ی ثبت شرکتها پیش نویس ثبت شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن مغایرت اطلاعات هویتی اعضاء و نداشتن منع قانونی در مرحله ی اول شرکت را تاییدنام می کند.

نکته: در پیش نویس ارسالی حداقل 5 اسم به ترتیب اولویت ارسال نمایید تا اداره ثبت ضمن بررسی و نداشتن تشابه با اسم سایر شرکتها با ثبت یکی از آنها موافقت نماید.

افتتاح حساب:

پس از آنکه شرکت تایید نام شد با اوراقی که اداره ی ثبت شرکتها در اختیار شما می گذارد باید اقدام به افتتاح حساب بنام شرکت در شرف تاسیس خود نمایید و بسته به نوع شرکت باید کل و یا قسمتی از سرمایه ثبتی خود را به حساب شرکت در شرف تاسیس واریز نموده و از بانک نامه دریافت نمایید.

پست مدارک:

باید مدارکی که توسط اداره ی ثبت شرکتها در اختیار شما قرار گرفته را طبق قانون امضاء نموده و به همراه نامه بانکی به اداره ی ثبت شرکتهای استان خود پست نمایید. اداره ی ثبت شرکتها پس از بررسی پرونده و در صورت نداشتن ایراد و عدم مغایرت با قانون مبادرت به صدور پیش نویس آگهی می نماید.

دریافت شماره ثبت:

در این مرحله نماینده ی شرکت که از ابتدا به اداره ی ثبت شرکتها معرفی شده باید اقدام به دریافت شماره ثبت نماید.

درج در روزنامه رسمی:

پس از دریافت شماره ثبت باید اقدام به درج آگهی تاسیس شرکت خود در روزنامه رسمی نمایید.

     شماره ثبت شرکت چیست؟

           یک شماره عموماً 4 الی 5 رقمی است که هنگامی که شرکت به ثبت میرسد توسط اداره ی ثبت شرکتها به شما داده می شود. شماره ثبت، شماره شناسایی شرکت در آن واحد ثبتی مربوطه است.

   مرجع صدور شماره ثبت کجاست؟

         اداره ی ثبت شرکتها حوزه ی ثبتی شرکت شما اقدام به صدور شماره ثبت می نماید.

  فرق شماره ثبت با شناسه ملی چیست؟

       شناسه ملی شرکت به هیچ عنوان پس از ثبت تغییر نمی کند. ولی شماره ثبت یک شرکت با تغییر حوزه ی ثبتی شرکت، تغییر می کند. بنابراین شناسه ملی یک شماره غیر قابل تغییر است و شناسه ملی با تغییر آدرس و تغییر حوزه ثبتی شرکت تغییر می کند. شناسه ملی شرکت مانند کدملی افراد است و یک شماره 10 رقمی می باشد.

  • روی مهر اصلی شرکت باید سه اطلاعات مهم اعم از اسم شرکت، شماره ثبت و نوع شرکت باید قید شود.

نحوه ی دریافت شماره ثبت به چه صورت است؟

      شماره ثبت باید توسط نماینده شرکت که از ابتدای ثبت شرکت به اداره ی ثبت شرکتها معرفی می شود دریافت گردد. در گذشته نماینده شرکت با در دست داشتن مدارک هویتی و پیش نویس آگهی شرکت بصورت حضوری به اداره ی ثبت شرکتها مراجعه می نمود و بصورت دستی شماره ثبت دریافت می کردند.

اما طبق آخرین آپدیت مراحل ثبت شرکت دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره ی ثبت شرکتها و دریافت شماره ثبت نمی باشد. شخص نماینده باید ابتدا به محضر اسناد رسمی مراجعه و اقدام به دریافت توکن نماید. سپس باید از طریق نصب دو نرم افزار « ثبت من» و «دستینه» اقدام به انجام امضاء الکترونیک نمایند. پس از آنکه امضاء الکترونیک انجام شد، اداره ی ثبت شرکتها، شماره ثبت شرکت را صادر و روی سامانه ی ثبت شرکتها قرار می دهد و از طریق شماره پیگیری خود می توانید اقدام به رویت آگهی تاسیس خود نمایید.

آیا شماره ثبت قابل تغییر است؟

     بله. چنانچه تغییر آدرس داشته باشید و واحد ثبتی شما تغییر نماید برای مثال شرکت را از استان قزوین به استان البرز انتقال دهید شماره ثبت شرکت تغییر می کند. پس از ثبت تغییرات حدوداً یکماه زمان میبرد تا اداره ی ثبت شرکتهای قزوین( در مثال بالا) پرونده را به اداره ی ثبت شرکتهای استان البرز ارسال نماید و استان البرز مبادرت به صدور شماره ثبت جدید نماید. بنابراین پس از گذشت یکماه از اعمال تغییرات باید برای دریافت شماره ثبت جدید به اداره ی ثبت شرکتهای مقصد مراجعه نمایید.

شماره ثبت چند رقمی است؟

     شماره ثبت عموماً 4 الی 5 رقمی است ولی تعداد ارقام شماره ثبت بستگی به تعدد شرکتهای ثبت شده در آن حوزه ثبتی دارد. برای مثال شرکتی که در تهران به ثبت میرسد قطعاً دارای شماره ثبت طولانی تری نسبت به شرکتی است که در استان قم به ثبت می رسد است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ی ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکتها، دریافت کارت بازرگانی می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره مند گردید. برای دریافت مشاوره با شماره های 09100445331 و 33361121-028 تماس حاصل فرمایید.

ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم.

       

ارسال پاسخ