آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت تعاونی روستایی  

ثبت شرکت یکی از مهمترین مواردی می باشد که در تمامی کشورهای دنیا انجام می شود . مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت این است که شما به راحتی می توانید با ثبت شرکت خودتان کارهای زیادی جهت پیشرفت خودتان انجام دهید . ثبت شرکت به شما اجازه قانونی فعالیت می‌دهد و برند شما جنبه قانونی و خودش خواهد گرفت  .

یکی از شرکت هایی که می توان گفت خیلی از افراد جامعه در آن دخیل هستند شرکت‌های تعاونی روستایی می باشند که اهداف متفاوتی دارند و در جهت ایجاد اشتغال ایجاد شده اند و می توانند به توزیع مواد مورد نیاز در سطح شهر و استان کمک کنند. ما در این مقاله میخواهیم ثبت شرکت تعاونی روستایی را بررسی کنیم و جزئیات را نیز مورد بررسی قرار دهیم  پس تا انتهای کار با ما همراه باشید.

 

ثبت شرکت تعاونی روستایی

 

ثبت شرکت تعاونی روستایی 

شرکت های تعاونی روستایی آن دسته از شرکت های هستند که تمامی اعضای جامعه را شامل می شوند که شامل سهامی عام و سهامی خاص نیز می شود.

شرکت های تعاونی روستایی معمولاً خدمات زیادی را در راستای توزیع مواد مورد نیاز همچنین رفع نیازهای افراد و توزیع برخی کالاها را انجام می دهد به طوری که زمینه ساز رشد بسیاری از افراد در جامعه در زمینه های علمی و فناوری نیز می گردد .

تعاونی ها کارشان توضیح مواد است که سه بخش کار آنها تقسیم می شود این موارد شامل فعالیت‌های کشاورزی و دامداری و همچنین پرورش ماهی و شیلات و آباد کردن شهرها و روستا و عشایر را شامل میشوند. شرکت های تعاونی روستایی که هیچ محدودیتی ندارند و می توانند هر نوع فعالیتی را که بخواهند را به انجام برسانند .

تمامی فعالیت های مربوط به شرکت های تعاونی روستایی بر مبنای اساسنامه ها خواهد بود و همچنین نوع تعاون توزیعی و اعتباری مورد نظر نیز باید تعیین شده باشد . یکی از مهم ترین موارد در راستای تاسیس شرکتهای تعاونی روستایی این است که بدانیم هدف شما از تاسیس این شرکت چه میباشد و مهمترین کار این است که شما میخواهید خدماتی را در راستای توزیع برق خدمات به شهروندان روستای موردنظرتان ارائه دهید .

اصلی ترین هدف شرکت های تعاونی روستایی بهبود وضع اقتصادی مردم و رفاه حال آنها می باشد در صورتی تشکیل می‌شود که وضعیت اقتصادی مردم کمی نابرابر باشد و شرایط تورم بسیار همگی شده باشد . در تعاونی های روستایی معمولاً مواد کشاورزی روستایی مثل بذر و یا    سموم و مواردی مثل این این ها به کشاورزان ارائه می‌شود همچنین دامپزشک جهت معاینه برخی گامهای افراد کشاورز از طریق تعاونی روستایی به روستا می آید.

اگر شما می خواهید یک شرکت تعاونی روستایی داشته باشید باید بدانید که قبل از انجام آن باید شرایطی نیز داشته باشید. مهمترین شرایط این است که شما باید خودتان به همراه شش نفر دیگر که جامعه  شرکت را تشکیل می دهند برای ثبت شرکت تعاونی روستایی تقاضا ارائه کنید به عنوان مثال اگر در زمینه‌های باغداری کشاورزی و دامداری فعالیت می کنید به راحتی می توانید به کمک یک وکیل این کار را به انجام برسانید.

بر طبق قانون ماده 1۹۳ نیز شرکت های تعاونی روستاییسهامداران می توانند در قالب یک اساسنامه به کار خودشان ادامه میدهند. در شرکت های تعاونی روستایی حتی سهامدار می توانند سرمایه گذاری کنند تا ارزش سهام شان نیز بالا رود. در صورتی که بخواهید ثبت شرکت تعاونی روستایی انجام دهید باید به شما بگویم که توسط اداره تعاون روستایی بررسی هایی در این زمینه شکل می گیرد.

همچنین پس از اینکه موافقتنامه را دریافت کنید پرونده شما تشکیل می گردد. پس از انجام مراحل قانونی مدارک شما به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران صادر می شود.

در تعاون روستایی دوباره موارد مربوط به شما بررسی می‌شود و طرح شما برای صدور مجوز مورد بررسی قرار میگیرد.در صورتی که شما شرایط لازم را داشته باشید می‌توانید مجوز مربوط به ثبت شرکت تعاونی روستایی را دریافت کنید.

نکته مهم این است که برای اینکه شما یک شرکت تعاونی روستایی تاسیس کنید باید هفت عضو داشته باشید و این هفته باید در هنگام ثبت شرکت تعاونی روستایی به همراه شما به مراجع مربوطه بیانند.

اگر شما دارنده شرکت تعاونی روستایی هستید باید بدانید که شرایطی در خصوص ثبت شرکت تعاونی روستایی مورد نیاز است . به عنوان مثال شما نباید به هیچ عنوان سوء پیشینه از نظر قانونی داشته باشید .

همچنین شما باید به همراه چندین نفر که جز شرکتهای شما به حساب می‌آیند نسبت به ثبت شرکت تعاونی روستایی خودتان اقدامات لازم را به انجام برسانید.

به طوری که از نظر قانون باید ممنوعیت خاصی بر شما وارد آید . یک مقدار سهام تعیین شده باید جهت ثبت شرکت تعاونی روستایی نیز برای خودتان به صورت تعیین شده در قالب مدرک داشته باشید و به مراجع مطرح ارائه دهید . نکته مهم در این قسمت این است که نداشتن سوء پیشینه نه تنها به شما مرتبط است بلکه اعضای گروه خودتان یعنی شرکت های تان را نیز شامل می شود .

 

همچنین بخوانید: ثبت شرکت فوری چیست؟

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت تعاونی روستایی 

مدارک لازم برای ثبت شرکت تعاونی روستایی 

برای هر کاری از نظر قانونی مدارکی نیاز است. جهت ثبت شرکت تعاونی روستایی نیز ما باید اقداماتی را در این زمینه به انجام برسانیم. به عنوان مثال اگر ما بخواهیم شرکت مان را که شرکت تعاونی روستایی است ثبت کنیم مدارکی نیاز داریم و این مدارک به این صورت هستند که، باید ما تابعیت ایرانی داشته باشیم، همچنین به هیچ عنوان ما و اعضای شرکت نباید هیچ گونه سوء سابقه کیفری داشته باشند.

هر کدام از اعضا نیز باید یک مقدار سهام در شرکت داشته باشند. داشتن اصل مجوز از اداره تعاون روستایی و یا سازمان مربوط به جهاد کشاورزی جهت ارائه به مراجع قانونی ضروری می باشد. تمامی مدارک تحصیلی مدیران شرکت و موسسین شرکت باید به صورت اصل و کپی به مراجع مربوطه ارائه شوند.

داشتن صورتجلسه جهت مجمع عمومی موسسین شرکت ضروری می باشد. داشتن صورتجلسه از هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره نیز ضروری است.

همچنین همه اعضا باید تعدادی عکس از خودشان به مرجع مربوطه ارائه دهند. افرادی که در شرکت تعاونی روستایی دارای سهام هستند باید مشخصات شان به طور کامل و میزان سهامی که دارند را بنویسند و در قالب یک لیست به مرجع مربوطه ارائه دهند.

همچنین انجام این کار نیازمند به شخص است که به قانون کاملاً آشناست. داشتن فردی مثل وکیل میتواند به راحتی کارهای شما را به جلو ببرد و اگر وکیل دارید باید یک وکالتنامه از خود داشته باشید.

همچنین بخوانید: ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

سوالات متداول

شرکت تعاونی روستایی چه شرکتی است؟

شرکت تعاونی روستایی شرکتی است که جهت توزیع مواد غذایی و یا خدمات مربوطه در یک استان وجود دارد و خدمات را در این زمینه به افراد آن جامعه و یا استان ارائه می دهد.

چرا باید شرکت تعاونی روستایی را ثبت کنیم؟

یکی از مهمترین مواردی که در این مقاله مطرح کردیم انجام برخی موارد به صورت قانونی می باشد، یکی از آن موارد ثبت شرکت است. در واقع ثبت شرکت تعاونی روستایی باعث میشود تا شما بتوانید به راحتی تمامیه قوانینی که نیاز است را فرا بگیرید تا بتوانید از نظر قانونی فعالیت کنید

آیا ارائه مدارک جهت ثبت شرکت تعاونی روستای ضروری است ؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله. در واقع ارائه مدرک باعث می‌شود تا هویت شما و تمام کسانی که در تاسیس شرکت و یا اداره شرکت نقش دارند تعیین شود و سپس پس از گذراندن مراحل قانونی ثبت شرکت شما انجام خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله ما در مورد موضوعی به نام ثبت شرکت تعاونی روستایی صحبت کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت تعاونی روستایی این است که ما باید هیچگونه سابقه نداشته باشیم و تمامی مدارک مربوطه را به صورت کامل به مراجع قانونی ارائه دهیم.

ارسال پاسخ