آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت واردات دارو

در این مقاله قصد داریم به توضیح حوزه فعالیت شرکتهای واردات دارو- انواع قالب شرکتها در این حوزه فعالیت و قالب مناسب شرکت در این حوزه و همچنین مدارک مورد نیاز و مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت واردات دارو صحبت کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

واردات دارو

متاسفانه با گسترش انواع بیماری ها در سطح جامعه و عدم توان پاسخگویی شرکتهای داخلی، نیاز روزافزون به واردات دارو در سطح جامعه وجود دارد که این امر مهم که وابستگی مستقیم به سلامت جامعه دارد مستلزم ثبت شرکت- دریافت مجوزات لازم- دریافت کارت بازرگانی و اقدام به واردات دارو را نیاز دارد.

نکته: هر شرکت خصوصی یا دولتی که قصد وارد کردن دارو و پخش آن را دارد قبل از هر اقدامی باید از وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی مجوزات ضروری را دریافت نماید.

  • ثبت شرکت واردات دارو و اخذ مجوزات مربوط به آن به شرکت مورد نظر اجازه ی ورود هر نوع دارویی را نخواهد داد بلکه تنها داروهایی قابل وارد کردن هستند که در فهرست تصویب شده ی اداره ی کل نظارت بر امور دارو ذکر شده باشد.

ثبت شرکت واردات دارو

شرکت دارویی به چه شرکتی اطلاق می شود؟

به شرکت های تولیدکننده- واردکننده و شرکتهای فوریتی واردات دارو که صلاحیت آن ها مطابق قانون به تایید رسیده و مجوز فعالیت آنها صادر شده است، اطلاق می گردد.

همچنین برخی شرکتهای پخش سراسری که شرکتی است طبق قانون به ثبت رسیده و در اساسنامه آن موضوع فعالیت شرکت، توزیع دارو قید شده و با کسب مجوزهای لازم مبادرت به توزیع دارو و شیر خشک و مکمل های غذایی رژیمی- غذاهای کمکی شیرخواران- لوازم مصرفی پزشکی و فراورده های آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی مجاز را در سراسر کشور انجام می دهند و واسط بین موسسات دارویی مجاز و داروخانه هاست.

الزامات واردات دارو

الزامات واردات دارو

1دریافت مجوز از اداره ی کل نظارت بر امور دارو در قالب موافقت نامه اصولی جهت واردات دارو.

2ثبت شرکت واردات دارو. برای ثبت این نوع شرکت باید موارد زیر رعایت گردد:

الف) در اساسنامه ی شرکت و روزنامه رسمی آن باید ذکر شود که موضوع شرکت واردات دارو  می باشد و سپس به اداره ی کل نظارت بر امور دارو ارائه گردد.

ب) شرکتی که خواهان فعالیت گسترده و اعطای نمایندگی است باید بتوانید نمایندگی برند معتبری را معرفی نماید و چنانچه بخواهد بطور انحصاری به فروش برساند باید مجوز فروش انحصاری را دریافت نماید.

3- شرکت واردات دارو باید دارای  مسئول فنی باشد که حتما در  زمینه ی دارو سازی تحصیل کرده باشد.

4- در بالا گفتیم که برای انتخاب  نوع داروهای وارداتی باید موافقت اصولی اخذ شود و طبق فهرست تصویبی دارو های ایران باشد. این داروها باید مشخصات دقیق از جمله: اسم ژنیک، نام تجاری، دوز دارو، برند کمپانی ساخت و کمپانی دارای پروانه ی ساخت و هم چنین کشوری که نقطه ی شروع برای ساخت دارو بوده ذکر شود.

تمام مراحل فوق‌الذکر پس از ارائه به ادره ی کل نظارت بر امور دارو باید تصویب شود. برای ثبت شرکت واردات دارو اول درخواست واردات دارو یا داروهای انتخابی تقدیم به اداره مذکور می شود.

شرکت واردات دارو را در چند قالب می توان ثبت نمود؟

شرکت واردات دارو را در قالب 1- سهامی خاص     2-بامسئولیت محدود     می توان ثبت نمود که بسته به شرایط شما انتخاب می شوند. البته در ادامه به ذکر بهترین قالب شرکت در حوزه ی واردات دارو خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت واردات دارو(سهامی خاص)

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید حداقل 5 عضو متشکل از 3 سهامدار و 2 بازرس معرفی نمایید.

هر 5 عضو باید بالای 18 سال سن داشته باشند. شرکت سهامی خاص پرطرفدارترین نوع شرکت در سراسر دنیا می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت واردات دارو(سهامی خاص)

1-تصویر مدارک هویتی اعضاء(اعم از شناسنامه و کارت ملی).

2-اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از اعضاء.

3- اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

4- ارائه مجوز فعالیت.

ثبت شرکت واردات دارو(با مسئولیت محدود)

برای ثبت شرکت در قالب با مسئولیت محدود باید حداقل 2 نفر شریک معرفی نمایید. هر یک از این شرکاء نیز باید بالای 18 سال سن داشته باشند. در این نوع شرکت انتصاب بازرس اجباری نیست.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت واردات دارو( با مسئولیت محدود)

1-تصویر مدارک هویتی شرکاء (اعم از شناسنامه و کارت ملی).

2-اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از شرکاء.

3- اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

4- ارائه مجوز فعالیت.

برای ثبت شرکت واردات دارو در قالب سهامی خاص اقدام نماییم یا با مسئولیت محدود؟

چنانچه قصد واردات دارو داشته باشید قطعا قدم دوم پس از ثبت شرکت دریافت کارت بازرگانی می باشد. پیشنهاد وکلا ء ثبت آرژانتین به شما همراهان عزیز ثبت شرکت در قالب سهامی خاص است چون این قالب شرکت در سراسر از دنیا اعتبار بالاتری برخوردار بوده و همچنین پروسه اخذ کارت بازرگانی بنام این نوع شرکت تسهیل شده تر از سایر قالب شرکتهاست.

همچنین میزان وام و تسهیلاتی که به این نوع شرکت تعلق می گیرد از سایر قالبهای شرکت بیشتر است.

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت واردات دارو چقدر است؟

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت واردات دارو چقدر است؟

بازه ی زمانی 15 الی 20 روز کاری زمان لازم است تا شرکت شما به ثبت برسد. برای دریافت مشاوره در زمینه ی ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی و تغییرات شرکتها می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره مند گردید. برای دریافت مشاوره با شماره های 02833361121 و 09100445331 تماس حاصل فرمایید.

 

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

 

 

ارسال پاسخ