آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت در اصفهان و مزایای آن

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت شرکت در اصفهان و مزایای آن ، هدف از ثبت شرکت، انواع شرکتها  و مدت زمان و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت بپردازیم، لطفا تا پایان همراه ما باشید.

ثبت شرکت چیست؟

منظور از ثبت شرکت ایجاد یک شخصیت حقوقی مستقل به منظور بهره مندی از مزایای بی شمار آن می باشد. شرکت یعنی اجتماع و شرکت بیش از 2 نفر به منظور ایجاد کسب و کار و کسب سود می باشد.

مزایای ثبت شرکت

از مزایای بیشمار ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1-ایجاد اعتبار بیشتر.

2- به وجود آوردن شخصیت حقوقی مستقل از شرکاء.

3-بیمه کردن اموال شخصی.

4- استفاده از وام و تسهیلات بانکی.

5- تسهیل در امور واردات و صادرات.

6-قانونی کردن شراکت.

7-امکان صدور فاکتور رسمی و کارکردن با ارگان های دولتی.

8-حضور در مزایده ها و مناقصات دولتی و خصوصی.

9-امکان بیمه کردن پرسنل.

10-امکان دادن شعبه به سایر استان ها.

11- امکان ثبت سابقه فعالیت.

حال به توضیح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

1-ایجاد اعتبار بیشتر

ثبت شرکت به مجموعه و کسب و کار شما اعتبار بیشتری می بخشد. افراد به شرکتها راحت تر از اشخاص اعتماد می کنند. در نتیجه ثبت شرکت به دلیل اینکه اطلاعات شما در سامانه ی ثبت شرکتها به ثبت میرسد باعث ایجاد اعتبار بیشتر می شود.

 

2-به وجود آمدن شخصیت مستقل از شرکاء

با ثبت شرکت شخصیت حقوقی مستقل از شرکاء به وجود می آید. به معنی اینکه بار مسئولیت قراردادها، بدهی ها و دیون، مطالبات، تعهد در برابر ثالث و….. بر عهده شرکت قرار می گیرد نه بر عهده ی شرکاء. در حالیکه وقتی بصورت حقیقی فعالیت میکنید بار مسئولیت کلیه ی فعالیت ها بر عهده خود شخص می باشد.

3-بیمه کردن اموال شخصی

با ثبت شرکت، اموال شخصی خود را در کسب و کارتان بیمه می کنید. به بیان ساده‌تر چنانچه بدهی و دیون برای شرکت به وجود بیاید، خود شرکت باید پاسخگو بدهی ها  و دیون باشد و اشخاصی که از شرکت طلب دارند نمی توانند به اموال شخصی شرکاء جهت دریافت طلب خود مراجعه نمایند.

4- استفاده از وام و تسهیلات بانکی

میزان وام و تسهیلات بانکی بستگی به گردش مالی دارد. ولی همانطور که می‌دانیم در سال 1402 سقف وام اختصاص یافته به اشخاص حقیقی توسط بانکها و موسسات مالی 000/000/300 تومان تعیین شده این در حالی است که این سقف برای شرکتها و اشخاص حقوقی بسیار بالاتر از این مبلغ خواهد بود. در نتیجه یکی از راه های استفاده از وام و تسهیلات بانکی، ثبت شرکت می باشد.

5-تسهیل در امور واردات و صادرات

چنانچه قصد واردات یا صادرات دارید، با ثبت شرکت این روند تسهیل می یابد. هم چنین در خارج از کشور شخصیت های حقوقی دارای اعتبار بالاتری نسبت به اشخاص حقیقی می باشند.

فرایند اخذ کارت بازرگانی برای شرکتها تسهیل شده تر از اشخاص حقیقی می باشد.

6-قانونی کردن شراکت

چنانچه در کسب و کار خود شریک دارید بهترین راه برای قانونی کردن این شراکت، ثبت شرکت است. با ثبت شرکت میزان سهم هر یک از افراد، وظایف و تعهدات آنها مشخص می گردد.

7-امکان صدور فاکتور رسمی

بسیاری از شرکتها و ادارات برای انعقاد قرار داد و استفاده از خدمات یا کالاهای شرکت شما از شما فاکتور رسمی میخواهند که پس از ثبت شرکت باید اقدام به دریافت کداقتصادی و گواهی ارزش افزوده نمایید تا بتوانید فاکتور رسمی صادر نمایید.

8-حضور در مزایده ها و مناقصات دولتی و خصوصی

برای پیروزی در بسیاری از مزایده و مناقصه های دولتی باید شرکت ثبت شده داشته باشید. همچنین برای حضور در بسیاری از این مزایده ها و مناقصات نیز باید شرکت ثبت شده داشته باشید. پس چنانچه حوزه فعالیت شما مستلزم شرکت در مزایده ها و مناقصات است سریعأ نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایید.

9-امکان بیمه کردن پرسنل

پس از ثبت شرکت در صورت داشتن شرایط لازم می توانید اقدام به دریافت کد کارگاهی  از اداره ی تامین اجتماعی نمایید و نیروهای خود را بیمه نمایید.

10-امکان دادن شعبه به سایر استان ها

پس از ثبت شرکت می توانید شعبه هایی از شرکت را در استانهای دیگر تاسیس نمایید که زیر مجموعه ی شرکت مادر می باشد.

11-امکان ثبت سابقه فعالیت

به محض ثبت شرکت، سال شروع فعالیت شما ثبت می شود و رزومه برای شما تشکیل می گردد. در حالیکه مادامی که به صورت حقیقی فعالیت می کنید سابقه فعالیت شما در هیچ جایی به ثبت نمی رسد.

انواع شرکتها در قانون تجارت

طبق قانون تجارت شرکتها به 8 دسته ی کلی: 1-سهامی خاص        2-سهامی عام            3-با مسئولیت محدود        4-تضامنی       5-نسبی      6-مختلط سهامی              7- مختلط غیر سهامی             8-تعاونی         تقسیم می شوند.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت

بازه زمانی بین15 الی20روز کاری زمان میبرد تا شرکت به ثبت برسد.

مدارک موردنیاز ثبت شرکت

بسته به نوع شرکت مدارک مورد نیاز آن متفاوت خواهد بود ولی بطور کلی مدارک لازم جهت ثبت شرکت به شرح زیر می باشد:

1-تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای هیأت مدیره و سهامداران.

2-اعلام شماره موبایل بنام از هریک از اعضاء.

3-اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی انواع خدمات ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکتها، اخذ کارت بازرگانی در استان اصفهان و هر 32 استان ایران می باشد.

جهت دریافت مشاوره با شماره های33331121-028 و09102913092 تماس حاصل فرمایید.

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

ارسال پاسخ