آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت بازرگانی چگونه است؟

در این مقاله به توضیح ثبت شرکت بازرگانی،  قالب مناسب جهت ثبت شرکت در این حوزه، مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت و همچنین حوزه فعالیت شرکتهای بازرگانی خواهیم پرداخت لطفأ تا پایان با ما همراه باشید.

ثبت شرکت بازرگانی

اگر وقت یا حوصله کافی برای خواندن مقاله را ندارید.لطفا پادکست زیر را گوش دهید.

منظور از شرکت بازرگانی چیست؟      

منظور از شرکت بازرگانی، شرکتهایی هستند که به داد و ستد کالا و یا خدمات در عرصه ی بین المللی مشغول هستند. در گذشته این داد و ستدها عمومأ برای رفع نیازهای بشر بوده ولی امروزه بسیار گسترش و به کلیه ی کالاها و خدمات تسری یافته است.

  • این شرکتها عمومأ بین دو یا چند نفر به منظور کسب سود تشکیل می شوند.

چنانچه قصد گسترش فعالیت شرکت بازرگانی را از یک منطقه تا کشورهای دیگر داشته باشید، باید در عنوان شرکت بازرگانی خود، واردات و صادرات را نیز بگنجانید.

انواع مختلف شرکت بازرگانی

شرکتهای بازرگانی به دو نوع تقسیم میشوند که وابسته به  فعالیت آنها است این دو دسته خدماتی و تجاری هستند.

شرکت بازرگانی تجاری

شرکتی است که به خرید و فروش کالاها می پردازد. از ویژگی های این شرکتها می توان به 1-تجارت انواع زیادی از کالاها     2- کسب درآمد از فروش کالا          3- به دست آوردن سود از راه خرید و فروش        4- مدیریت سرمایه خود به وسیله نگهداری کالا در انبار و یا پخش در بازار اشاره نمود.

شرکت بازرگانی خدماتی

شرکتهای بازرگانی خدماتی  برعکس شرکتهای بازرگانی تجاری، کالاهایی برای خرید و فروش ندارند بلکه به وسیله ی ابزارها، منابع و پشتیبانی مراجعین کسب در آمد می کنند.

 

همچنین بخوانید : قوانین ثبت شرکت

 

ثبت شرکت بازرگانی چگونه است؟

برای ثبت شرکت بازرگانی می توانید در دو قالب 1- سهامی خاص     2- با مسئولیت محدود     اقدام نمایید.

ثبت شرکت بازرگانی (سهامی خاص)

برای ثبت شرکت در این قالب باید حداقل 5 عضو متشکل از 3 سهامدار و 2 بازرس معرفی نمایید. همگی این اعضا باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت بازرگانی (سهامی خاص)

1-تصویر شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا.

2-اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از اعضا.

3-اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

ثبت شرکت بازرگانی(با مسئولیت محدود)

برای ثبت شرکت در این قالب باید حداقل 2 شریک معرفی نمایید که هر یک بالای 18 سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت بازرگانی(با مسئولیت محدود)

1-تصویر مدارک هویتی شرکا( اعم از شناسنامه و کارت ملی).

2- اعلام شماره موبایل بنام از هر یک ازشرکاء.

3- اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

برای ثبت شرکت بازرگانی در قالب سهامی خاص اقدام نماییم یا با مسئولیت محدود؟

در پاسخ باید به ذکر این نکته بپردازیم که قطعأ بزرگترین نیاز شرکتهای بازرگانی انعقاد قرارداد با شرکتهای خارجی و اقدام به واردات و صادرات می باشد که در اینصورت می توان بهترین قالب شرکت را شرکت سهامی خاص دانست. به این دلیل که این نوع شرکت در دنیا دارای اعتبار بیشتری بوده و در پروسه اخذ کارت بازرگانی و اقدام به واردات و صادرات فرآیند تسهیل شده تری دارد.

مدت زمان ثبت شرکت بازرگانی چه مدت است؟

بازه ی زمانی بین15 الی 20 روز کاری زمان میبرد تا شرکت شما به ثبت برسد. کارشناسان و وکلاء ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی انواع خدمات مشاوره به شما همراهان گرامی می باشند.

اقدامات لازم بعد از ثبت شرکت بازرگانی

1-اولین قدم پس از ثبت شرکت بازرگانی درج آگهی ثبت در روزنامه ی رسمی کشور می باشد.

2-یکی دیگر از اقدامات لازم برای بعد از ثبت شرکت بازرگانی اقدام به دریافت کد اقتصادی به منظور صدور فاکتور رسمی و تشکیل پرونده در اداره ی دارایی می باشد.

3-چنانچه هدف شما از ثبت شرکت بازرگانی اقدام به واردات و صادرات کالا بوده باید بعد از ثبت شرکت اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایید.

4-یکی دیگر از اقدامات مهم بعد از ثبت شرکت دریافت دفاتر پلمب می باشد. دفاتر پلمب که به دفاتر دارایی نیز شهرت دارند باید بطور سالانه دریافت و پایان سال تحویل اداره ی دارایی گردند.

5-قدم دیگر لازم پس از ثبت شرکت بازرگانی پرداخت حق تمبر سرمایه می باشد. به بیان ساده تر باید مالیات سرمایه ی ثبتی خود را پرداخت نمایید.

میزان سرمایه شرکت بازرگانی را چه میزان تعیین کنیم؟

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت طبق قانون تجارت 1/000/000 ریال می باشد. اما بدیهی است چنانچه قصد واردات و صادرات و دریافت ضمانت نامه های بانکی دارید باید مبالغ بالاتری را به عنوان سرمایه شرکت در نظر بگیرید.

برای دریافت هر گونه مشاوره در زمینه ی ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، تغییرات شرکتها می توانید از طریق شماره های 33361121-028 و 09100445331 با کارشناسان ثبت آرژانتین ارتباط بگیرید.

 

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم.»

ارسال پاسخ