آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند عطر

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت برند عطر، شرایط نام برند عطر، اهمیت ثبت برند عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی و مدت زمان لازم جهت ثبت برند و همچنین مدارک لازم صحبت کنیم. لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

منظور از ثبت برند چیست؟

منظور از ثبت برند، ثبت یک نام تجاری بنام شما به منظور ایجاد  انحصار و تمایز در بازار می باشد. وقتی شما برندی را به ثبت می رسانید انحصار استفاده از آن برای شما در سراسر ایران وجود دارد.  چنانچه شخصی اقدام به استفاده از برند شما نماید می توانید از طریق مراجع قضایی اقدام نمایید و جلوی استفاده ی غیر قانونی شخص را بگیرید.

  • با ثبت برند اعتبار محصولات شما بیشتر می شود. افراد محصولاتی را که دارای برند مشخص هستند را راحت تر اعتماد میکنند و اقدام به خرید می نمایند. در حالیکه محصولاتی که بی نام و نشان باشند باعث ایجاد حس بی اعتمادی در مشتری و کاهش فروش می گردند.

ثبت برند عطر

در جوامع امروزی و با توجه به رشد روزافزون صنعت مد و زیبایی، استفاده از لوازم بهداشتی و آرایشی و همچنین خوشبوکننده ها نظیر انواع عطر و ادکلن و اسپری رشد چشمگیری داشته است که این امر سبب شده سرمایه های زیادی جذب این صنعت جذاب شوند و اقدام به تولید لوازم آرایشی و انواع ادکلن ها نمایند.

برندهای معروفی نظیر گوچی، شنل، گرلن، ورساچه، لانکوم، دولچه گابانا، بیک و …  را در نظر بگیرید اگر این برندها اقدام به ثبت نمی کردند قطعاً اعتبار و سرشناسی الان را نداشتند چون هر شخصی می توانست اقدام به ثبت این برندها نماید و جلوی استفاده ی مالکین اصلی این برندها را بگیرد  که در چنین شرایطی قطعاً اعتباری از این برندها باقی نمی ماند.

شرایط نام برند عطر

برند عطر هم می تواند فارسی و هم لاتین به ثبت برسد. طبقه ی لوازم آرایشی و عطر و ادکلن در مالکیت معنوی طبقه ی 3 می باشد و امکان ثبت برند چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین وجود دارد اما نکته حائز اهمیت عدم تشابه نام درخواستی شما با برندهای ثبت شده است. به محض اینکه نامی را برای برند خود انتخاب نمودید باید اقدام به استعلام آن برند نمایید تا اطمینان حاصل نمایید که عین برند یا مشابه آن قبلاً به ثبت نرسیده باشد. کارشناسان ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی انواع خدمات استعلام و ثبت برند به شما همراهان گرامی هستند.

اهمیت ثبت برند عطر

  • قطعاً برای جلوگیری سوء استفاده از نام برند خود باید در اسرع وقت اقدام به ثبت برند خود نمایید.
  • چنانچه برند ثبت شده نداشته باشید نمی توانید اقدام به تبلیغات میدانی نمایید. باید ابتدا اقدام به ثبت برند نمایید و سپس اقدام به تبلیغات برند خود کنید.
  • چنانچه قصد تولید انواع عطر و ادکلن و اسپری را دارید باید مجوزات مربوطه و استاندارد کالای خود را دریافت کنید. اداره ی کل استاندارد تا زمانی که برند ثبت شده ارائه نکنید به شما نشان استاندارد را اعطا نخواهد کرد. پس مقدمه ی دریافت استاندارد های کالای تولیدی شما داشتن برند ثبت شده می باشد.
  • ثبت برند به تولیدات و محصولات شما اعتبار بخشیده و زمینه ی معروف شدن و شناخته تر شدن برند شما را فراهم می آورد.

می خواهم ثبت برند عطر انجام دهم. بصورت حقیقی اقدام نمایم یا حقوقی؟

هیچ تفاوتی میان ثبت برند شخص حقیقی و حقوقی وجود ندارد. معیار ثبت این است که مجوز فعالیت شما بنام چه شخصی صادر شده باشد. چنانچه مجوز فعالیت بنام شخص حقیقی صادر شده باشد  باید برند را نیز بنام شخص حقیقی ثبت نمود و چنانچه مجوز فعالیت بنام شخص حقوقی صادر شده باشد باید برند بنام شخص حقوقی اقدام گردد.

آیا می توان برند را بصورت شراکتی به ثبت رساند؟

بله. ولی نکته حائز اهمیت این است که حتماً یکی از شرکاء باید مجوز فعالیت داشته باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند عطر (شخص حقیقی)

  • تصویر مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی.
  • اعلام شماره موبایل بنام از شخص متقاضی.
  • ارائه مجوز فعالیت مربوطه.

مدارک مورد نیاز ثبت برند عطر (شخص حقوقی)

  • ارائه آخرین روزنامه رسمی شرکت.
  • ارائه ی مدارک هویتی صاحبان امضاء اعم از شناسنامه و کارت ملی.
  • ارائه ی شماره موبایل بنام از هر یک از صاحبین امضاء.
  • ارائه ی مجوز فعالیت مربوطه.

آیا ثبت برند عطر مستلزم ارائه ی کارت بازرگانی است؟

خیر. ولی چنانچه برند مورد درخواست ریشه فارسی نداشته باشد و لاتین محسوب گردد باید کارت بازرگانی نیز به همراه سایر مدارک ارائه گردد. ولی چنانچه برند مورد درخواست ریشه فارسی داشته باشد نیازی به ارائه ی کارت بازرگانی ندارد.

منظور از مجوز فعالیت از ثبت برند عطر چیست؟

چنانچه تولید کننده عطر و ادکلن هستید باید از اداره صنعت و معدن و تجارت اقدام به دریافت «پروانه بهره‌برداری» یا «جواز تاسیس» به همراه  «پیشرفت فیزیکی» نمایید.

یا اگر از کسبه محترم هستید و در بخش فروش این محصولات فعالیت دارید باید اقدام به دریافت مجوز که همان جواز کسب است از اتحادیه مربوطه نمایید.

مدت زمان ثبت برند عطر چقدر است؟

بازه ی زمانی بین 2 تا 3 ماه زمان میبرد تا برند شما به ثبت برسد. دلیل این مدت  زمانی این است که تنها یک مرجع ثبت برند در کل ایران  وجود دارد که دارای ترافیک کاری بسیار بالایی است.

مرجع ثبت برند عطر کجاست؟

مرجع ثبت برند در کل ایران « اداره ی مالکیت های معنوی» می باشد. کلیه ی برندهایی که در ایران قصد ثبت دارند باید در این اداره اظهار و به ثبت برسند.

برای دریافت هر گونه مشاوره در زمینه ی ثبت برند، ثبت شرکت، اخذ کارت بازرگانی، تغییرات شرکتها می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره‌مند گردید. برای دریافت هر گونه مشاوره می توانید با شماره های 09102913092 و 33361121-028 تماس حاصل فرمایید.

 

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

ارسال پاسخ