آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند شکلات

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت برند شکلات، مرجع صالح ثبت برند، اهمیت ثبت برند، مدارک مورد نیاز، مدت زمان ثبت برند، شرایط انتخاب نام برند  و …. صحبت کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

منظور از ثبت برند چیست؟

منظور از ثبت برند، ثبت یک نام تجاری بنام شما به منظور ایجاد انحصار در بازار و جلوگیری از سوء استفاده سایرین از نام تجاری شما می باشد.

ثبت برند به محصول یا خدمات شما هویت بخشیده و باعث ایجاد تمایز بین خدمات یا محصولات شما با سایر خدمات یا محصولات موجود در بازار می گردد.

 

مرجع ثبت برند کجاست؟

مرجع صالح جهت ثبت برند در کل کشور اداره ی کل مالکیت معنوی تهران می باشد و کلیه ی برندهایی که قصد ثبت دارند باید در این اداره اظهار و به ثبت برسند.

نکته: در صورتی که قصد ثبت برند و جلوگیری از سوء استفاده سایرین دارید باید توجه کنید تنها مرجع صالح  جهت ثبت برند اداره ی کل مالکیت معنوی است و به جز این اداره هیچ اداره یا ارگانی صلاحیت ثبت برند را ندارند. مثل انواع اتحادیه های صنفی و …  هیچ یک مرجع صالحی برای ثبت برند نیستند.

اهمیت ثبت برند

اهمیت ثبت برند

  • مهم ترین دلیل ثبت برند ایجاد انحصار استفاده از یک نام تجاری می باشد. وقتی برندی به ثبت می رسد تنها مالک آن حق استفاده از آن نام را دارد و در صورتیکه  شخص ثالثی اقدام به استفاده از نام تجاری ثبت شده شما  نماید می توانید با در دست داشتن سند برند نسبت به اقدام قضائی علیه فرد ثالث اقامه دعوا نمایید.
  • ثبت برند باعث اعتبار بخشیدن به محصول یا خدمات شما می گردد.  برای مثال برندهای معروفی نظیر چی توز، سامسونگ، مینو، بیک، اسنوا و … را در نظر بگیرید اگر اقدام به ثبت برند نمی کردند قطعاً معروفیت و اعتبار الان را نداشتند چون هر شخصی می توانست اقدام به ثبت این برندها نموده و با عرضه ی محصولات بی کیفیت به بازار به اعتبار این برندها لطمه وارد نماید و جلوی فعالیت شما تحت عنوان آن نام را بگیرد.
  • چنانچه اقدام به ثبت برند خود ننمایید هر شخص ثالثی می تواند اقدام به ثبت برند شما نماید و جلوی فعالیت شما تحت عنوان آن نام را بگیرد.
  • برای برخی از حوزه فعالیت ها ثبت برند اجباری است. برای مثال حوزه ی مواد غذایی که شکلات هم زیر مجموعه ی آن می باشد. چنانچه قصد فعالیت در حوزه ی مواد غذایی دارید توجه نمایید که باید اقدام به ثبت برند نمایید چون مجوزاتی نظیر سیب سلامت، مجوزات بهداشت و … قبل از صدور نیازمند برند ثبت شده می باشند و اگر برند ثبت شده نداشته باشید مجوزات مذکور به شما تعلق نخواهد گرفت.

مدارک مورد نیاز  ثبت برند

  • تصویر شناسنامه، کارت ملی فرد یا افراد متقاضی.
  • اعلام شماره موبایل بنام از متقاضی یا متقاضیان.
  • ارائه ی مجوز فعالیت مربوطه.

منظور از مجوز فعالیت مربوطه چیست؟

منظور از مجوز فعالیت چنانچه قصد تولید محصول دارید باید اقدام به دریافت پروانه بهره برداری از اداره ی صنعت و معدن و تجارت نمایید. یا از همین اداره جواز تاسیس به همراه پیشرفت فیزیکی دریافت نمایید.

اما چنانچه پخش کننده و در بخش فروش محصول فعالیت دارید برای ثبت برند باید جواز کسب که توسط اتحادیه ها صادر می شود را ارائه نمایید.

 

همچنین بخوانید : ثبت برند عسل چگونه است؟

 

مدت زمان لازم جهت ثبت برند شکلات

با توجه به اینکه تنها مرجع ثبت برند در کل کشور اداره ی مالکیت معنوی است ترافیک کاری این اداره بالا بوده و بدیهی است ثبت برند مستلزم صرف زمان حداقل 2 الی 3 ماه می باشد. خصوصاً ثبت برند در طبقه ی مواد غذایی به علت تعدد درخواست ها مستلزم صرف زمان زیادی می باشد.

شرایط انتخاب نام برند شکلات

شرایط انتخاب نام برند شکلات

1-نام برند می تواند تک سیلابی یا چند سیلابی باشد.

2-در نام برند باید از اسامی خاص نظیر هدهد، سلیمان، مهرسا و …. حتماً استفاده شود و برندهایی که صرفاً اسامی عام هستند قابلیت ثبت ندارند مثل آسمان، زمین، قرمز، آبی و …

  • در حوزه ی تولید یا فروش شکلات می توانید هم برند فارسی و هم برند لاتین به ثبت برسانید اما چنانچه قصد ثبت برند لاتین دارید باید در کنار مجوز فعالیت حتماً کارت بازرگانی نیز ارائه نمایید.

جمع بندی

چنانچه قصد تولید یا بسته بندی یا فروش شکلات دارید و در آتیه ی کاری خود تبدیل شدن به برندهای بزرگی نظیر شونیز، فرمند، باراکا، آیدین، آناتا و … را دارید قبل از فعالیت گسترده حتماً اقدام به ثبت برند خود نمایید.

کارشناسان و وکلاء ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی انواع خدمات مشاوره، ثبت در زمینه های ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی، کارت عضویت اتاق بازرگانی، تغییرات شرکتها و …. به شما همراهان گرامی می باشند.

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های 09100445331 و 33361121-028 تماس حاصل فرمایید.

 

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

ارسال پاسخ