آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

تفاوت برند و برندینگ

سردرگمی‌های زیادی  در ارتباط با تعریف برند و برندینگ وجود دارد. تفاوت برند و برندینگ در چیست؟ آیا تفاوتی با هم دارند؟ در ادامه ی این مقاله در رابطه با تفاوت برند و برندینگ بحث کرده ایم و این دو را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم.با ما همراه باشید.

در اغلب موارد برند و برندینگ به صورت‌های مختلف و به تعاریف گوناگون تفسیر می‌شوند. به صورت کلی اصطلاحات رایج در هر دو واژه عبارتند از: نام‌گذاری، هویت، شعار، تبلیغات و دیگر موارد که عمدتا در بازاریابی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

 

اگر بخواهیم به صورت خلاصه تفاوت بین برند و برندینگ را بیان کنیم فرض کنید که برند مقصد است. در حالی که برندینگ سفر یا نقشه راه است.

همان‌طور که می‌دانید برند به طور ساده به این معناست که مردم چگونه شما را شناسایی، شناخته و به یاد می‌آورند. به عبارتی برند نتیجه تمامی تلاش‌هایی است که برای برندینگ انجام می‌شود.

 

تفاوت برند و برندینگ

 

برند چیست؟

برند یک نام، عبارت، نشانه یا ترکیبی از این‌ها است که با هدف متمایز کردن یک کالا یا خدمات از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا برای ایجاد تمایز میان کالا و خدمات یک فروشنده با کالا و خدمات دیگر فروشنده‌ها به کار گرفته می شود. به یاد داشته باشید که برند ها ارزشمند ترین دارایی های یک کسب و کار حساب میشوند.

 

این نکته را به یاد داشته باشید که برند شما تمام آن چیزی است که مردم از محصولات و خدمات شما در ذهنشان میماند. بنابراین وظیفه شما این است که از مارکتینگ و نام تجاری خود برای مدیریت ادراک برند استفاده کنید تا با این روش طریقه  تفکر مردم و احساسات آنان نسبت به برند خود را جهت دهید.

دوتا از مهم ترین ویژگی های یک برند خوب
1- متمایز بودن           2- به یاد ماندنی بودن

 

همچنین بخوانید : ثبت برند چگونه است؟

 

تفاوت برند و برندینگ چیست؟

 

برندینگ چیست؟

به مجموعه فعالیت هایی که منجر به برند شدن میشود برندینگ میگوییم.

 

برندینگ شامل معرفی کردن کسب و کار یا محصولی که در بازار قابل ارائه باشد،ایجاد استراتژی برای برند، ایجاد هویت های کلامی و بصری ، طراحی هویت سازمان و … برای یک برند است.

 

برندینگ باعث مشهور شدن و بالا رفتن اعتبار آن برند میشود که این عمل به نوبه خود باعث افزایش فروش و محصولات و خدمات میشود. در کل برندینگ یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که از طریق آن یک کسب و کار روی نحوه ادراک و پاسخ مخاطب و در آخر تصمیمات خرید آن مخاطب از برند تاثیر میگذارد.

 

 

دو ضرورت برای برندینگ در هر کسب و کار وجود دارد که شامل عمق برند و گستردگی برند است. به این معنا که برند در ذهن مشتری بماند و به عبارتی در حافظه وی حک شود. از طرفی هرچه برند در ذهن مخاطب گسترش پیدا کند، باعث ایجاد وفاداری بلند مدت وی می‌شود.

 

بررسی تفاوت برند و برندینگ

 

تفاوت برند و برندینگ ؟

4 تفاوت برند و برندینگ که تفاوت های اصلی آن هستند عبارت است از:

 

برند مانند یک هدف است و برندینگ نقشه و برنامه ریزی رسیدن به این هدف

داشتن یک برند موقعیتی است که شما در ذهن مشتریان خود دارید.

 

و برندینگ یک فرآیند چند مرحله ای برای تضمین موقعیت برند شماست که شامل روش های کلیدی درباره عملیات فروش،تبلیغات برند، سازمان و فرهنگ توسعه تجاری است.

 

برند مانند یک دارایی است اما برندینگ سرمایه گذاری است.

همانطور که قبلا اشاره شد برندها ارزشمندترین دارایی یک کسب و کار هستند.

 

 

سرمایه‌گذاری در برندینگ به زمان، پول و دیگر منابع وابسته است که سازمان‌ها برای ایجاد یک برند از آن‌ها استفاده می‌کنند. از طرفی، سرمایه‌گذاری‌های عملیاتی و فرهنگی نیز در جهت تحقق وعده‌های برند و حمایت از ارزش آن از طریق برندینگ انجام می‌شود.

 

برند بیرونی و برندینگ داخلی است

برند ها در قلب و ذهن مشتریان قرار میگیرند و در آنها حک میشوند. یک برند از جایگاهی بیش از ویژگی محصولات یا خدمات ارائه شده برخوردار است. برند ها مزیتی خاص با هیجان و محبوبیت را بین مخاطبان خود ایجاد میکنند.

 

برندینگ، فرایندی است که داخل شرکت شروع می‌شود و از طریق بررسی قابلیت‌های اصلی در تحقیقات بازار برای مخاطبان مورد هدف انجام می‌‌گیرد. این فرایند، همان‌طور که در بالاتر نیز اشاره شد با پیشرفت‌‌های عملیاتی و فرهنگی ادامه پیدا می‌کند تا برند را ابتدا در داخل سازمان حفظ کرده و سپس در زمان لازم و مقرر شده، آن را به بازار هدف معرفی کند.

و در آخر

برند موجب وفاداری طرفداران خود می شود؛ اما برندینگ الهام بخش سهامداران است

 

 

کلام آخر

پیش آمده که شخصی تفاوت برند و برندینگ را نداند یا باور غلط از آنها داشته باشد.در این قسمت تلاش شد که تمامی نکات و توضیحات در رابطه با تفاوت برند و برندینگ را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در صورت وجود هرگونه سوال و مشکل با راه های ارتباطی ثبت آرژانتین در ارتباط باشید.

ارسال پاسخ