آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت واردات موبایل چگونه است؟

ثبت شرکت واردات موبایل را می توان به عنوان اولین قدم برای آغاز فعالیت های تجاری در زمینه واردات کالاهای دیجیتال به حساب آورد. برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری ثبت قانونی شرکت باعث می شود کلیه اقدامات به شکل قانونی و رسمی انجام شود. امروزه با توجه به شرایط و فیلترهای که شرکت مخابرات برای متصل شدن انواع موبایل به شبکه های ارتباطی سیار در نظر گرفته است و بدون انجام آن روال استفاده از تلفن همراه فعال نخواهد شد لذا ثبت شرکت واردات موبایل و فعالیت در چهارچوب قانونی می تواند بهترین راه برای فعالیت در این عرصه باشد. امروزه فعالیت های تجاری در عرصه تولیدات دیجیتال بخصوص واردات موبایل به عنوان یک تجارت پر سود می تواند راهی مناسب برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باشد.

 

ثبت شرکت واردات موبایل چگونه است؟

 

ثبت شرکت واردات موبایل باید طبق روال قانونی که تدوین شده است انجام شود تا روند کار دچار اختلال نشود. برای ثبت شرکت واردات موبایل ابتدا باید نوع شرکت از نظر مالکیت روشن شود یعنی شرکت اگر سهامی خاص با مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی و یا تعاونی باشد مدارک و شرایط ثبت متفاوتی خواهند داشت.

برای ثبت شرکت های مختلف ابتدا باید به سامانه ثبت شرکت ها در فضای مجازی مراجعه شود و پس از تکمیل مراحل ثبت نام نسبت به ارسال مدارک لازم برای ادامه روند ثبت شرکت از طریق دفاتر پست اعلامی اقدام شود.
به دلیل پیچیدگی های روند اداری در ثبت و اخذ مجوز برای فعالیت های مختلف اداری خیلی از افراد ترجیح می دهند که پروسه ثبت شرکت و اخذ مجوزهای لازم را به شرکت های مختلف حق العمل کار واگذار نمایند و با بستن قرار داد با نمایندگان این شرکت ها در قبال پرداخت مبلغ مشخصی ثبت شرکت یا گرفتن مجوز را به آن ها واگذار کنند.

شرکت ثبت آرژانتین از شرکت های فعال در عرصه ثبت انواع شرکت های تجاری در حوزه واردات لوازم دیجیتال بخصوص واردات موبایل است که به دلیل تجربه و تسلط بر روند اداری این بخش می تواند در یک زمان کوتاه پرسه ثبت شرکت و اخذ مجوز های لازم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
لذا برای رهایی از پروسه پیچیده و زمان بر اداری در ثبت شرکت واردات موبایل می توان انجام کارهای لازم در این زمینه را به شرکت ثبت آرژانتین واگذار کرده و مجوزهای لازم را دریافت نمود.

همچنین بخوانید: ثبت شرکت به صورت فوری چگونه است؟

مراحل ثبت شرکت واردات موبایل

مراحل ثبت شرکت واردات موبایل

مراحل ثبت شرکت واردات موبایل با توجه به نوع شرکت ممکن است متفاوت باشد لذا ابتدا باید نوع شرکت مشخص شود چون نوع کسب و کار و فعالیتی که قرار است انجام شود می تواند نقش مهمی در تعیین نوع شرکت داشته باشد.
مثلا در زمینه تجارت و واردات بیشترین شرکت هایی که به ثبت می رسند شرکت هایی با مسئولیت محدود هستند چون در این نوع شرکت تعداد اعضای شرکت محدود بوده و حداقل نباید کمتر از دو نفر باشد و علاوه بر آن در زمان ثبت سرمایه اولیه اعلامی شرکت نیاز به واریز مبلغ اعلام شده به حساب خاصی نخواهد بود و تنها ثبت مبلغ اعلام شده در اساسنامه شرکت کفایت می کند.
از دیگر ویژگی های شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود آن است که در زمان ثبت، اعضای هیئت مدیره برای زمان محدود تعیین می شوند و هر زمان با استفاده از این حق شرکت های با مسئولیت محدود می توان افراد ثبت شده را جا بجا کرد.‌

از دیگر انواع شرکت هایی که برای کارهای تجاری و واردات کالا ثبت می شوند شرکت های سهامی خاص هستند برای ثبت این شرکت ها باید حداقل 5 عضو به سازمان ثبت اعلام شود که 3 نفر به عنوان سهامداران، 1 نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر به عنوان علی البدل انجام وظیفه خواهند کرد.

در این نوع شرکت 35 درصد سرمایه اولیه اعلامی شرکت باید به حساب شرکتی که قرار است ثبت شود واریز و رسید آن به اداره ثبت ارائه شود.
پس از تعیین نوع شرکت با توجه به تعداد اعضا، نوع فعالیت و سرمایه اولیه نوبت به تعیین نام شرکت یا برند می رسد که می تواند نقش مهمی در رونق و توسعه فعالیت داشته باشد که اینکار باید بر اساس روال نام گذاری شرکت های مختلف تجاری که به شکل 3 یا 4 بخشی هستند انجام شود.

سپس نوبت به تدوین اساسنامه شرکت می رسد که با توجه به نوع شرکت روال کار، روند اداری آن و مسئولیت های مختلف اعضای شرکت برای ثبت اولیه روند کار تدوین و تهیه می شود. در ادامه همانطور که گفته شده به درگاه سامانه ثبت شرکت در فضای مجازی مراجعه می شود و پس از تکمیل فرم های لازم مدارک مورد نظر برای ثبت شرکت از طریق دفاتر پستی اعلامی ارسال می شود.

مدارک موردنیاز به شکل عام برای ثبت شرکت، ارائه مدارک شناسایی مثل کارت ملی و شناسنامه اعضاء و شرکاء، ارائه اساسنامه شرکت و شرکت نامه، ارائه تقاضانامه تاسیس شرکت، ثبت کد ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره، دریافت تاییدیه آدرس و کد پستی شرکت، تعیین حق امضای شرکت، تعیین سمت و سهام هریک از اعضاء، ارائه 5 مورد نام حداقل 3 سیلابی به ترتیب اولویت، ارائه مجوز ویژه شرکتهایی که نیاز به مجوز دارند، ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره، ارائه وکالتنامه وکیل برای انجام کارهای حقوقی شرکت مدارک اولیه ای هستند که برای ثبت قانونی شرکت می بایست ارائه شوند.

بهترین راه برای ثبت شرکت واردات موبایل، واگذار کردن ثبت شرکت به موسسات فعال در این زمینه یا مشورت با کارشناسانه این شرکت ها می باشد.
شرکت ثبت آرژانتین از آمادگی لازم برای ثبت شرکت های واردات موبایل برخوردار بوده و در صورت فراهم بودن شرایط و مدارک لازم می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن شرکت های تجاری واردات موبایل را ثبت نماید.
بعد از ثبت شرکت برای تجارت بین المللی نیاز به گرفتن کارت بازرگانی و کد اقتصادی برای آغاز فعالیت اقتصادی می باشد که برای انجام آن ها هم باید طبق روال قانونی و اداری جاری کشور اقدام شود.

هزینه ثبت شرکت واردات موبایل

هزینه ثبت شرکت واردات موبایل

هزینه ثبت شرکت واردات موبایل شامل هزینه های مختلفی می شود که برای انجام امور اداری مختلف باید هزینه شود تا شرکت قوام و شرایط لازم برای آغاز فعالیت های تجاری را پیدا کند. برای ثبت شرکت هزینه های متفاوتی انجام می شود. در ابتدای کار ثبت شرکت واردات موبایل اول هزینه های مقدماتی مثل تهیه اساسنامه شرکت و امور اداری و خدماتی باید مورد توجه قرار گیرد.

پس از آن باید آگهی های مقدماتی ثبت شرکت طبق روال اداری در رورنامه های کثیر الا انتشار درج شود که با توجه به نوع آگهی و تعداد کلمات یا دفعات درج در روزنامه ممکن است قیمت آن ها متفاوت باشد. همچنین میزان سرمایه اولیه شرکت و بزرگی یا کوچک بودن آن می تواند تاثیر غیر قابل انکاری در هزینه های تمام شده داشته باشد.

علاوه بر این موارد هزینه های جاری دیگر مثل انتخاب وکیل برای انجام کارهای حقوقی متداول، آگهی های ثبت شرکت که بنابر قانون باید در مورد مقرر و به تعداد مشخص شده در مراجع رسمی و عمومی چاپ شود.
همچنین واریز مبالغ مختلف قانونی که با توجه به نوع شرکت، تعداد اعضاء، و هزینه های جاری مختلفی که می بایست طبق روال جاری واریز گردد را باید به این هزینه ها اضافه کرد.

با توجه به طولانی بودن پرسه اداری برای ثبت شرکت های مختلف بخصوص شرکت های تجاری ممکن است باعث اختلال در کارو معطل ماند سرمایه در گردش شود که باعث ضرر و زیان صاحبان سرمایه می شود.
بهترین راه برای پایین آوردن هزینه های ثبت شرکت واردات موبایل، سپردن امور اداری و ثبت به شرکت هایی است که در این زمینه به شکل حق العمل کار فعالیت می کنند که این امر می تواند باعث کاهش هزینه های ثبت شرکت های مختلف بخصوص واردات موبایل شود.
شرکت ثبت آرژانتین یکی از مراکز با تجربه در زمینه ثبت شرکت های واردات موبایل است که به دلیل تجربه و توان کافی می تواند انجام امور ثبت شرکت را در زمانی کم با هزینه ای مناسب به انجام برساند.

زمان لازم ثبت شرکت واردات موبایل

زمان لازم برای ثبت کردن شرکت واردات موبایل

زمان لازم برای ثبت کردن شرکت واردات موبایل با توجه به آشنایی و تسلط به امور اداری ممکن است متفاوت باشد. هر چند برای ثبت شرکت های مختلف درگاه های خاص و سامانه های الکترونیک در فضای مجازی تعریف شده است. اما برای ثبت شرکت های مختلف با توجه به قوانین جاری کشور که به سرعت در حال تغییر هستند یک روند اداری خاص وجود دارد.

که عدم اطلاع از شرایط و یا کوچکترین خطا در فراهم کردن مدارک لازم ممکن است باعث توقف در روند کار و وقفه افتادن در کار شود.
همچنین یک خطای کوچک در ارسال مدارک می تواند باعث شود که روال اداری، ثبت و تطبیق مدارک از نو تجدید شود که باعث می شود زمان زیادی برای این کار صرف گردد. با توجه به مطالب گفته شده تعیین یک زمان مشخص برای ثبت کردن شرکت واردات موبایل تقریبا کاری سخت است.

اما اگر مدارک لازم به شکل صحیح آماده شود و روند اداری بر اساس یک نظم مناسب انجام شود پرسه ثبت شرکت واردات موبایل کوتاه بوده و در یک دوره زمانی چند هفته ای می توان نتایج لازم را بدست آورد.
شرکت ثبت آرژانتین با داشتن سابقه و تجربه کافی در ثبت شرکت وارد کننده موبایل در صورت تکمیل بودن مدارک می تواند در یک دوره زمان مشخص و حتی المقدور کوتاه ثبت شرکت واردات موبایل را انجام دهد.

سوالات متداول

برای ثبت شرکت واردات موبایل ممکن است سئوالات زیادی ذهن مخاطبان و کسانی که به دنبال انجام این کار هستند را به خود جلب کند که در ادامه سعی می شود به مهمترین این سوالات اشاره شود.

آیا با ثبت شرکت واردات موبایل می توان لوازم دیجیتال دیگر مثل انواع تبلت یا لپ تاپ را هم وارد نمود؟

در زمان ثبت شرکت واردات موبایل باید توجه داشت که اگر شرکت مزبور قصد داشته باشد علاوه بر موبایل وسایل دیجیتال دیگر را وارد کند باید نوع فعالیت خود را به روشنی در اسناد مدارکی که قرار است تکمیل نماید درج کند.در غیر این صورت از نظر قانونی و روال کار گمرکات کشور ممکن است بغیر از نوع فعالیت و واردات کالایی که در اسناد رسمی ثبت شده است اجازه واردات اقلام دیگر به شرکت مزبور داده نشود.

ثبت قانونی و درست شرکت واردات موبایل چه فایده ای می تواند داشته باشد؟

در صورتی که ثبت شرکت واردات موبایل به شکل اصولی و درست انجام شود می توان تبلیغات درست و کاملی را در سطوح مختلف برای شرکت، برند و لوگو تجاری انجام دهد. ثبت یک فعالیت تجاری به شکل قانونی باعث می شود تا کسب و کار تجاری در مسیر توسعه و رونق قرار بگیرد.
همچنین تفاوت ثبت شرکت واردات موبایل با کالاهای دیجیتال دیگر آن است که اگر مجوزهای لازم برای واردات موبایل به شکل قانونی از مراجع ذی صلاح مثل شرکت مخابرات و ارتباطات سیار دریافت نشود و کد فعال سازی برای انواع گوشی در نظر گرفته نگردد به شکل مستقیم نمی توان از خدمات شرکت ارتباطات سیار استفاده نمود که باعث افت قابل توجه قیمت گوشی می شود.

 

کلام آخر

ثبت شرکت واردات موبایل یکی اولین و مهمترین کارهای است که برای تجارت در زمینه لوازم الکترونیک مثل موبایل باید انجام شود. چون بدون ثبت قانونی فعالیت در زمینه واردات موبایل با توجه به شرایط و خدماتی که اوپراتورهای مختلف داخلی برای تلفن همراه ارائه می دهند تقریبا غیر ممکن می شود.
امروزه وقتی یک سیم کارت متعلق به اوپراتورهای مختلف داخلی برای اولین بار وارد موبایل می شود یک پیام از طریق سامانه همتا به گوشی مورد نظر ارسال شده و از صاحب گوشی می خواهد که کد درج شده بر روی کارتن گوشی را برای تایید اصالت کالا به مرکز خدمات اوپراتور ارسال کند.

در صورتی ادامه فعالیت سیم کارت مورد نظر تایید می شود که کد ارسال شده از نظر ماهیت تایید شود و در غیر این صورت سیمکارت در گوشی مورد نظر غیر فعال شده و نمی توان از گوشی برای دریافت خدمات اوپراتورهای مختلف استفاده نمود. پس ثبت شرکت وارداتی موبایل می تواند نقش مهمی در روند توسعه و رونق کار داشته باشد.

3 دیدگاه
  • سلام خدمت شما. یه سوال داشتم اونم اینکه واردات گوشی مهم نیست از کجا باشه؟ مثلا واردات گوشی از عراق تو روند ثبت شرکت مشکلی ایجاد نمیکنه؟

  • مهدی عزت شعار

    سلام
    شرکت با مسئولیت محدود ثبت شده دارم برای واردات موبایل و لب تاب و تبلت ( کالای دیجیتال ) چه مجوزهایی لازم داریم
    هزینه فرآیند کار رو بفرمائید ضمنا بنده چون تبریز هستم مراجعه حضوری به ادارات در تهران میتونم داشته باشم . بیزحمت هم هزینه و راهکار و پروسه زمانی ؟

    • باید ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنید ولی بهتره نوع شرکتتون سهامی خاص باشه
      برای دریافت مشاوره بیشتر لطفا شماره تماس ارسال کنید

ارسال پاسخ