آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت تولید فرش

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت شرکت تولید فرش، مدت زمان ثبت، انواع شرکت های قابل ثبت در این حوزه و مدارک مورد نیاز آن بپردازیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

 

تولید فرش

فرش به عنوان یکی از صنایع دستی ارزشمند ایران در کل جهان شناخته شده است. این هنر دستی زیبا در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی داشته و سالانه مقدار قابل توجهی از صادرات ایران به سایر کشورها به این محصول ارزشمند اختصاص دارد.

هم چنن فرش به عنوان یک هنر اصیل ایرانی در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و در خانه ی بسیاری از ایرانیان نماد فرش ایرانی اعم از دستباف و ماشینی به چشم می خورد.

سود جذاب این صنعت توجه بسیاری از افراد و تاجران را به خود جلب کرده است. می توان گفت اولین قدم برای ورود به صنعت فرش ایران اعم از دستباف و ماشینی، اقدام به ثبت شرکت در این حوزه می باشد.

قالی یک نوع فرش بافته شده از الیاف و پشم است. گاه نیز ممکن است قالی از ابریشم تهیه گردد. هر دو این مواد جهت پهن کردن بر روی زمین استفاده می گردد. آنچه که ارزش قالی را بالا می برد مواد اولیه جهت تولید آن است. قالی عبارت است از گره هایی که در رج های موازی ایجاد می شود و با چله نیز بر آن زده می شود. توجه داشته باشید  هر چه گره های قالی بیشتر باشد، قالی ریز بافت‌تر و ارزشمند تر خواهد بود.

اهمیت ثبت شرکت تولید فرش

  • این صنعت نیاز به سرمایه ی قابل توجهی دارد که عموماً افراد از طریق وام و تسهیلات بانکی این سرمایه را فراهم می آورند. میزان وام و تسهیلات اختصاص یافته به شخصیت های حقوقی بسیار بیشتر از شخصیت های حقیقی است. پس نتیجه می گیریم یکی از دلایل ثبت شرکت، استفاده از وام و تسهیلات بانکی به مبالغ بالا می باشد.
  • سهولت در واردات و صادرات. قطعاً قسمت قابل توجه سود حاصل از تولید فرش اختصاص به صادرات آن دارد. شخصیت های حقوقی یا همان شرکت ها روند تسهیل شده تری برای اخذ کارت بازرگانی و اقدام به واردات و صادرات دارند. هم چنین اشخاص حقیقی و حقوقی در خارج از کشور تمایل دارند با شرکت ها وارد قرار داد شوند، چون شرکتها را معتبرتر از اشخاص حقیقی می‌دانند. قطعا در فرایند تولید فرش نیز شما نیاز به واردات ماشین آلات تولیدی و هم چنین مواد اولیه نظیر ابریشم و نخ خواهید داشت که با ثبت شرکت امکان واردات و صادرات نیز بسیار تسهیل می گردد.
  • با ثبت شرکت شما می توانید کسب اعتبار نمایید و سابقه فعالیت خود را ثبت کنید که این امر سبب افزایش اعتبار شما و مجموعه تولیدی شما می گردد.
  • جذب سرمایه و شریک یکی از فواید ثبت شرکت می باشد. شما با ثبت شرکت می توانید شریک جدید جهت سرمایه گذاری را به مجموعه خود اضافه نمایید و با ثبت شرکت که به شما امکان قانونی بودن شراکت و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی را می دهد.

حال که با حوزه فعالیت تولید فرش و اهمیت ثبت شرکت در این حوزه آشنا شدیم می خواهیم به بررسی انواع قالب های شرکت تولید فرش بپردازیم.

ثبت شرکت تولید فرش

برای تولید فرش می توانید در دو قالب   1-سهامی خاص          2- با مسئولیت محدود     اقدام به ثبت شرکت نمایید.

ثبت شرکت تولید فرش( سهامی خاص)

در این نوع شرکت باید حداقل 3سهامدار و 2 بازرس معرفی نمایید. این افراد باید بالای 18 سال سن داشته باشند. هم چنین بازرسین می توانند سهامدار نیز باشند اما اجباری به آن نیست ولی اعضای هیأت مدیره شرکت سهامی خاص باید حتماً سهامدار شرکت نیز باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تولید فرش( سهامی خاص)

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی سهامداران و بازرسین.
  • اعلام شماره موبایل به نام از هریک از اعضاء.
  • اعلام آدرس و کد پستی محل شرکت.

ثبت شرکت تولید فرش ( با مسئولیت محدود)

برای ثبت شرکت تولید فرش در قالب با مسئولیت محدود باید حداقل 2 نفر شریک معرفی نمائید. این 2 شریک باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تولید فرش ( با مسئولیت محدود)

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی شرکاء.
  • اعلام شماره موبایل به نام از هر یک از شرکاء.
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

مدت زمان ثبت شرکت تولید فرش چه مدت است؟

مدت زمان ثبت شرکت تولید فرش در هر یک از قالب های سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود بازه 15 الی 20 روز کاری می باشد.

میزان سرمایه ی لازم جهت ثبت شرکت تولید فرش چقدر است؟

حداقل سرمایه ی لازم جهت ثبت شرکت تولید فرش در هر یک از قالب های سهامی خاص یا با مسئولیت محدود 1/000/000 ریال می باشد. بدیهی است که هر چه میزان سرمایه ی ثبتی بالاتر باشد اعتبار مجموعه شما نیز افزایش می یابد.

برای ثبت شرکت تولید فرش در قالب  سهامی خاص اقدام کنیم یا با مسئولیت محدود؟

چنانچه هدف شما از ثبت شرکت استفاده از وام و تسهیلات بانکی برای افزایش تولید است و هم چنین چنانچه قصد واردات و صادرات کالاهای تولیدی خود را دارید پیشنهاد ما به شما ثبت شرکت در قالب سهامی خاص است چون شرکت سهامی خاص ذاتاً معتبر تر از شرکت با مسئولیت محدود شناخته می شود و میزان وام و تسهیلات اختصاص یافته به آن بیشتر از شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

هم چنین فرایند واردات و صادرات و اخذ کارت بازرگانی نیز برای شرکت های سهامی خاص تسهیل شده تر از شرکتهای با مسئولیت محدود است.

آیا ثبت شرکت تولید فرش مستلزم دریافت مجوز است؟

خیر، به طور کلی ثبت شرکت نیاز به دریافت مجوز ندارد. مگر در موارد خاص مثل حمل و نقل برون شهری. اما باید به این نکته نیز توجه نمایید ثبت شرکت به منزله مجوز فعالیت نیست. شما برای شروع به تولید باید از ارگان های مربوطه مجوز دریافت نمایید. مجوز تولید فرش را از اداره ی صنعت و معدن و تجارت استان خود باید اقدام به دریافت آن نمائید.

برای دریافت مشاوره ی بیشتر در زمینه ی ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، تغییرات شرکتها می توانید با شماره تلفن های 028-33361121 و 09100445331 تماس حاصل فرمائید.

 

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم.»

 

ارسال پاسخ