آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت تولیدی مبل

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت شرکت تولیدی مبلمان ، انواع قالب شرکت در این حوزه ، مدارک مورد نیاز ثبت شرکت و مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت بپردازیم ، لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

تولید مبلمان

انسان از ابتدای خلقت همواره به دنبال راهی برای آسان تر کردن زندگی خویش بوده است و در این راستا لوازم متعددی را طراحی و ساخته است. مثل خانه ، ظروف ، انواع لباس ها ، مبلمان و ….

در این میان استفاده از مبل در انواع مختلف دارای قدمت طولانی است. در گذشته استفاده از مبلمان مختص طبقه اجتماعی خاصی بوده است اما با پیشرفت زندگی شهرنشینی  و گسترش این صنعت ، امروزه کلیه ی طبقات اجتماعی اقدام به استفاده از انواع مختلفی از مبلمان نموده اند. که این امر سبب گسترش نیاز به این محصول گردیده است. و بازار مبلمان را به بازار جذابی برای سرمایه گذاران تبدیل نموده است.

  • به‌طور کلی حوزه فعالیت شرکت های تولیدی مبلمان شامل تولید انواع مبل ، راحتی ، میز غذاخوری ، انواع صندلی ، سرویس خواب ، دکور های چوبی و … را در برمیگیرد.

اهمیت ثبت شرکت تولید مبل

مبلمان امروزه به یکی از اصلی ترین وسایل زندگی تبدیل شده است و کمتر خانه ای بدون مبل و صندلی راحتی وجود دارد. همچنین محیط های اداری نیز امروزه با انواع گوناگونی از مبلمان ها دیزاین میشوند که این موارد اهمیت تولید مبل و سود قابل توجه آن را اثبات می نماید.

به‌طور کلی تولید مبلمان دارای 3 مرحله اصلی نجاری ، رویه کوبی و رنگ میباشد. برخی کارگاه ها همه این موارد و برخی کارگاه ها یک الی دو مرحله ازاین موارد را انجام میدهند.

  • یکی از مهمترین دلایل ثبت شرکت تولید مبلمان تأمین سرمایه مورد نیاز میباشد. شما با ثبت شرکت میتوانید سرمایه مورد نیاز تولیدات خود را از دو طریق : 1-دریافت وام و تسهیلات بانکی 2- جذب شریک به‌صورت قانونی تأمین نمایید.
  • با ثبت شرکت میتوانید به اعتبار و رسمیت فعالیت خود بیافزایید. ثبت شرکت ، باعث افزایش اعتبار مجموعه شما میگردد و افراد راحت تر به شما اعتماد کرده و طرف قرارداد ، قرار میدهند.
  • چنانچه قصد واردات مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی خودرا دارید ، ثبت شرکت این روند را تسهیل میکند. اخذ کارت بازرگانی برای شرکت دارای فرآیند تسهیل شده تری نسبت به اشخاص حقیقی میباشد. همچنین شرکتهای خارجی ، اساسا شرکت را معتبر تر میدانند و با شرکت ها راحت تر وارد انعقاد قرارداد میشوند.
  • قطعا برندهای نظیر مبلیران ، مبلمان صبا ، مبلمان نقشینه ، مبلمان نیلپر ، مبلمان هنر و … به گوشتان خورده است. دلیل معروفیت و ماندگاری این برند حفظ سابقه فعالیت و در نتیجه اعتماد بیشتر مشتری است. ثبت شرکت امکان حفظ سابقه فعالیت را به شما میدهد.

 

همچنین بخوانید : ثبت شرکت تولید فرش

 

ثبت شرکت تولیدی مبلمان

  برای ثبت شرکت در حوزه تولیدی مبلمان می توانید در دو قالب :1- سهامی خاص 2- با مسئولیت محدود اقدام نمایید.

ثبت شرکت تولیدی مبلمان (سهامی خاص)

برای ثبت شرکت تولیدی مبلمان در قالب سهامی خاص باید حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس معرفی نمایید که هر یک از این افراد بالای 18 سال سن داشته باشند. مدت سمت اعضای هیأت مدیره در شرکت سهامی خاص 2 سال و مدت سمت بازرسان 1 سال میباشد.کلیه اعضای هیأت مدیره در شرکت سهامی خاص باید سهامدار شرکت نیز باشند. ولی بازرسان الزامی به سهامدار بودن ندارند و میتوانند سهامدار شرکت قرار بگیرند یا خیر.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تولیدی مبلمان (سهامی خاص)

1-تصویر مدارک هویتی اعضا (اعم از شناسنامه و کارت ملی).

2-اعلام شماره موبایل بنام هریک از اعضا.

3- اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

ثبت شرکت تولیدی مبلمان (با مسئولیت محدود)

برای ثبت شرکت در حوزه تولیدی مبلمان در قالب با مسئولیت محدود باید حداقل 2 نفر شریک معرفی نمایید.هر دو نفر باید بالای حداقل 18 سال باشند.مدت سمت اعضای هیأت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود ، نامحدود میباشد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تولیدی مبلمان (با مسئولیت محدود)

1-مدارک هویتی کلیه اعضا (اعم از شناسنامه و کارت ملی) .

2-اعلام شماره موبایل بنام از هریک از اعضا.

3-اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

مدت زمان ثبت شرکت تولیدی مبلمان

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت تولیدی مبلمان در هر یک از قالب های سهامی خاص یا با مسئولیت محدود بازه زمانی 15 الی 20 روز کاری میباشد.

برای ثبت شرکت تولیدی مبلمان در قالب سهامی خاص اقدام نماییم یا با مسئولیت محدود؟

همانطور که مستحضرید برای شروع فعالیت تولیدی نیاز به سرمایه قابل توجهی دارید که میتوانید در ابتدا کار یا حتی برای گسترش فعالیت از وام ها و تسهیلات بانکی استفاده کنید. چنانچه قصد استفاده از وام و تسهیلات بانکی دارید قطعا شرکت سهامی خاص بهتر از شرکت با مسئولیت محدود خواهد بود. میزان وام های اختصاص یافته به شرکت سهامی خاص بیشتر از با مسئولیت محدود میباشد  همینطور اگر قصد واردات و صادرات دارید نیز شرکت سهامی خاص انتخاب بهتری خواهد بود چون در فرآیند واردات و صادرات شرکت سهامی خاص مسیر تسهیل شده تری نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارد.

آیا ثبت شرکت تولیدی مبلمان نیاز به دریافت مجوز دارد ؟

  خیر. برای ثبت شرکت نیازی به داشتن مجوز ندارید ولی بعد از ثبت شرکت برای شروع فعالیت باید اقدام به دریافت مجوز از ارگان های مربوطه نظیر صنعت و معدن و تجارت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی و تغییرات شرکتها میتوانید با شماره های 02833361121 و 09102913092 تماس حاصل فرمایید.

 

« ما به حرفه ای ها فرصت ثبت میدهیم »

ارسال پاسخ