آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند لوازم یدکی

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت برند لوازم یدکی – مدارک مورد نیاز – مدت زمان ثبت برند – شرایط ثبت برند در این حوزه بپردازیم لطفا تا آخر با ما همراه باشید .

لوازم یدکی چیست ؟

لوازم یدکی یا همان قطعات خودرو شامل قطعاتی است که هنگام خرابی خودرو ، جایگزین انواع اصلی آن می شود تا بتواند به عملکرد خود ادامه دهد . اجزای ماشین به مرور زمان بر اثر عوامل مختلفی نظیر تصادف – ضربه – و استهلاک دچار مشکلات فنی می شوند که ادامه ی فعالیت خودرو را مختل می سازد. لوازم خودرو متناسب با نوع و مدل آن طراحی و ساخته می شوند به همین خاطر کارخانجات زیادی در این زمینه فعالیت دارند و انواع قطعات یدکی را متناسب با برند و نوع خودرو طراحی می کنند .

  • لوازم یدکی به سه دسته ی 1- بدنه خودرو  2- جلوبندی خودرو  3- گیربکس خودرو  تقسیم می گردد.
  • از لوازم یدکی بسیار پرکاربرد می توان به 1- موتور خودرو 2- شمع و وایر  3- پروانه و فن  4- لنت و دیسک ترمز خودرو 5- استارت ماشین  6- آینه  7- باتری  8- اگزوز  9- رادیاتور و …. اشاره نمود .

ثبت برند چیست ؟

منظور از ثبت برند ، ثبت نامی است که شما تحت آن عنوان فعالیت دارید . ثبت برند سبب ایجاد تمایز بین محصولات شما و سایر محصولات موجود در بازار خواهد شد . برای مثال در حوزه ی لوازم یدکی خودرو اگر بخواهیم به برند های معروف اشاره کنیم :
ایساکو – امکو – امیرینا – الما و … می توان نام برد .

تفاوت اسم شرکت و برند چیست ؟

نام شرکت اسمی که در اداره ی ثبت شرکتها برای شرکت شما به ثبت رسیده و با نام برند کاملا متفاوت می باشد . نام برند اسمی است که در اداره ی مالکیت معنوی به ثبت می رسد و مشتریان شما تحت آن نام شما را می شناسند . برای مثال شرکت ایران خودرو مالک برند ایساکو می باشد . گروه صنعتی ایران خودرو نام شرکت و ایساکو نام برند می باشد .

مرجع ثبت برند کجاست ؟

مرجع ثبت کلیه ی برند ها در ایران « اداره ی کل مالکیت معنوی » می باشد . با ثبت برند خود در این اداره می توانید از تحت پوشش قانون قرار گرفتن برند خود در سراسر ایران اطمینان داشته باشید به بیان ساده تر وقتی برند شما در اداره ی مذکور به ثبت برسد دیگر هیچ فردی نمی تواند برند شما را در همان حوزه ی فعالیت به ثبت برساند و اگر شاهد استفاده ی غیر قانونی از برند خود توسط اشخاص ثالث بودید می توانید با ارائه ی سند برند از طریق مراجع قضایی اقدام نمایید .

ثبت برند لوازم یدکی و نکات آن 

برای ثبت برند در این حوزه ابتدا باید اسم برند خود را انتخاب نمایید و پس از استعلام که مشخص می کند این نام قابل ثبت بوده یا خیر می توانید اقدام به ثبت برند خود نمایید . کارشناسان ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی خدمات ثبت برند و استعلام برند برای شما همراهان گرامی می باشند .

  • برای ثبت برند در طبقه ی لوازم یدکی خودرو می توانید هم از اسامی فارسی هم از اسامی لاتین استفاده نمایید . اما در صورتی که برند شما لاتین باشد باید کارت بازرگانی ارائه نمایید ولی برای ثبت برند فارسی نیازی به داشتن کارت بازرگانی ندارید .
  • لوازم یدکی شامل 2 طبقه در اداره ی مالکیت معنوی می باشد که باید با مشخص کردن دقیق کالاهای درخواستی خود اقدام به ثبت برند نمایید .
  • کلیه ی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می تواند نسبت به ثبت برند لوازم یدکی اقدام نمایند .

شرایط لازم جهت ثبت برند لوازم یدکی

شرایط لازم جهت ثبت برند لوازم یدکی

طبق آخرین قانون اداره ی مالکیت معنوی متقاضیان ثبت برند باید دارای مجوز فعالیت معتبر باشند که منظور از مجوز فعالیت معتبر :

  • در صورتی که شما متقاضی گرامی صرفا فروش لوازم یدکی انجام می دهید با ارائه ی جواز کسب که اتحادیه صادر می نماید می توانید اقدام به ثبت برند نمایید.
  • در صورتی که شما متقاضی گرامی تولید کننده ی لوازم یدکی هستید می توانید با ارائه ی پروانه بهره برداری که توسط
    اداره ی « صنعت ، معدن و تجارت » صادر می شود اقدام به ثبت برند نمایید .اما در صورتی که هنوز موفق به دریافت پروانه بهره برداری نشدید می توانید با جواز تأسیس به همراه پیشرفت فیزیکی اقدام به ثبت برند نمایید .
  • در صورتی که نام برند مورد نظر شما لاتین باشد باید نسبت به ارائه ی کارت بازرگانی اقدام نمایید .

نکته مهم : با جواز تأسیس به تنهایی نمیتوانید اقدام به ثبت برند نمایید و باید پیشرفت فیزیکی نیز دریافت نمایید . همچنین با کارت بازرگانی نیز امکان ثبت برند وجود ندارد و حتما باید مجوز فعالیت داشته باشید و در صورتی که برند شما لاتین باشد باید کارت بازرگانی را ضمیمه ی مجوز فعالیت نمایید .

مدارک مورد نیاز ثبت برند 

  • تصویر مدرک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • تصویر مجوز فعالیت
  • اعلام شماره موبایل بنام
  • داشتن آدرس ایمیل فعال

مدت زمان ثبت برند لوازم یدکی 

پروسه ثبت برند تقریبا زمان بر بوده چون درخواست شما باید توسط 4 کارشناس بررسی و در صورت تایید 2 بار در روزنامه ی رسمی کشور به چاپ برسد که انجام این مراحل بطور معمول بازه ی زمانی بین 2 تا 3 ماه زمان می برد.

اهمیت ثبت برند لوازم یدکی خودرو

  • با توجه به گسترش زندگی ماشینی و نیاز روزافزون جوامع به خودرو قطعا نیاز به قطعات یدکی آن نیز روز به روز افزایش خواهد بود .
  • از این رو قطعا اگر محصولات تولیدی شما از کیفیت قابل قبولی بهره‌مند باشد با ثبت برند می توانید امکان خرید مجدد مشتری را افزایش دهید چون در صورتی که مشتری از خرید قبلی خود راضی باشد قطعا به دنبال خرید مجدد محصولات شما خواهد بود .
  • اگر قصد دریافت نشان استاندارد برای محصولات خود دارید باید ابتدا نسبت به ثبت برند اقدام نمایید و سپس می توانید برای دریافت نشان استاندارد تقاضا دهید .

نکات مهم راجع به ثبت برند لوازم یدکی

نکات مهم راجع به ثبت برند لوازم یدکی

  • شما می توانید برند خود را به صورت حقیقی ( شخصی ) و یا حقوقی ( شرکتی ) به ثبت برسانید . از نظر اعتبار بین این دو فرقی وجود ندارد .
  • برند هیچگونه مالیاتی ندارد و طبق قانون اداره ی مالکیت معنوی ثبت برند معاف از مالیات است .
  • برند ثبت شده به مدت 10 سال معتبر خواهد بود و بعد از آن باید درخواست تمدید برند خود را به اداره ی مالکیت معنوی ارسال نمایید .

برای مشاوره جهت ثبت برند می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره‌مند شوید .

 

« ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم »

ارسال پاسخ