آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

 ثبت برند لوازم خانگی چگونه است؟ بررسی 0 تا 100

در این مقاله قصد داریم به توضیح لوازم خانگی – لزوم ثبت برند لوازم خانگی – مدت زمان ثبت برند و شرایط و مدارک مورد نیاز آن بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

منظور از لوازم خانگی چیست ؟

لوازم خانگی ، دستگاه هایی هستند که کارهای روزانه خانه داری را آسان تر می کنند. این وسایل زندگی انسان را متحول کرده اند و سبب بهبود بهداشت – کیفیت مواد غذایی و تسهیل امور خانه داری گردیده اند. لوازم خانگی را می توان به 2 بخش برقی و غیر برقی تقسیم نمود. لوازم خانگی برقی مانند یخچال – فریزر – جارو برقی – ماشین لباسشویی – چرخ گوشت و … ، لوازم خانگی غیر برقی مانند مبلمان – فرش – کالای خواب – اجاق گاز – انواع ظروف و …. در این مقاله بیشتر منظور و توجه معطوف به لوازم خانگی برقی و انواع اجاق گاز ها می باشد.

اهمیت تولید لوازم خانگی چیست ؟

اهمیت تولید لوازم خانگی چیست ؟

امروزه تولید و فعالیت در زمینه ی لوازم خانگی در کشور ما اهمیت به سزایی یافته و همچنین سود حاصل از این فعالیت به میزانی جذاب بوده که بسیاری از سرمایه های سرگردان را جذب این حوزه ی فعالیت کرده است.

به‌طور کلی اگر بخواهیم به اهمیت طراحی – تولید و فروش انواع لوازم خانگی  بپردازیم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • لوازم خانگی مورد نیاز کلیه ی اقشار جامعه می باشد در نتیجه میزان خرید و فروش این کالاها بسیار زیاد است.
  • با توجه به شرایط فعلی کشور و اعمال تحریم های بی شمار امکان ورود لوازم خانگی خارجی عملاً وجود ندارد که این موضوع بستر مناسبی را برای تولید کنندگان داخلی فراهم نموده تا ضمن افزایش ظرفیت تولید خود ، کیفیت محصولات خود را نیز ارتقاء بخشند.
  • رشد روزافزون تکنولوژی در صنعت لوازم خانگی سبب گردیده که بسیاری از افراد نسبت به آپدیت لوازم خانگی خود اقدام نمایند.
  • با توجه به پیشرفت علم و زندگی ماشینی امروزه ، نیاز به این لوازم خیلی بیشتر از قبل احساس می شود.

تا اینجا به توضیح مختصر لوازم خانگی و اهمیت فعالیت در این عرصه اشاره نمودیم. در ادامه قصد داریم به نحوه ی شروع و ورود به این صنعت بپردازیم.

اقدامات لازم جهت تولید لوازم خانگی

فرقی نمی کند شما یک کارگاه کوچک تولید لوازم خانگی باشید یا یک کارخانه ی بزرگ با ظرفیت تولید انبوه. در هر دو صورت مراحل ورود به این عرصه یکسان و شامل موارد زیر می باشد :

  • ایجاد فضا و دستگاه ها و لوازم اولیه ی تولید.
  • اقدام به دریافت مجوزات لازم.
  • ثبت برند.
  • اخذ استاندارد های لازم برای محصولات تولیدی خود و عرضه به بازار هدف.

پس ورود به صنعت جذاب و سود آور لوازم خانگی شامل 4 مرحله ی کلی میباشد که در ادامه قصد داریم مرحله ی بسیار پر اهمیت «ثبت برند لوازم خانگی» را توضیح دهیم.

 

همچنین بخوانید : ثبت شرکت لوازم خانگی 

برند چیست ؟ هدف از ثبت برند چیست ؟

برند چیست ؟ هدف از ثبت برند چیست ؟

برند ، نامی است که شما برای درج روی محصولات تولیدی یا محصولاتی که عرضه می کنید انتخاب کرده و بازار هدف محصولات شما را تحت عنوان آن نام می شناسد. برای مثال برند های پارس خزر – امرسان – X ویژن – اسنوا – پاکشوما – بنس – نمونه هایی از برندهای معروف داخلی فعال در صنعت لوازم خانگی می باشند.

برندهای  ال جی – سامسونگ – بوش – بکو – پاناسونیک – آ اِ گ – ویرپول – کن وود  و …. نمونه هایی از برند های معروف خارجی فعال در صنعت لوازم خانگی می باشند.

اما هدف از ثبت برند ایجاد انحصار استفاده از یک نام برای شما می باشد و همچنین باعث تمایز محصولات شما با سایر محصولات موجود در بازار می شود. ثبت برند ، از کپی برداری نیز جلوگیری به عمل می آورد.

برای درک بهتر اهمیت ثبت برند شرایطی را تصور کنید که برای مثال برند امرسان اقدام به ثبت برند خود نمی کرد در چنین شرایطی هر فردی که لوازم خانگی تولید می کرد می توانست نام اِمرسان را روی محصولات خود درج نماید و قطعاً اعتباری که اکنون این برند به واسطه کیفیت محصولات خود کسب کرده را هرگز به دست نمی آورد. اما وقتی برند به ثبت می رسد هرگاه شخص دیگری اقدام به استفاده از آن برند نماید میتوانید از طریق مراجع قضایی اقدام نمایید و جلوی استفاده ی غیر قانونی شخص را بگیرید.

اهمیت ثبت برند لوازم خانگی 

  • قطعاً اولین دلیل ثبت برند در کلیه ی حوزه ها ، ایجاد انحصار و تمایز می باشد. حوزه ی لوازم خانگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اولین هدف از ثبت برند در این حوزه نیز ایجاد تمایز و انحصار می باشد.
  • دومین دلیل اهمیت ثبت برند لوازم خانگی به حکم قانون میباشد. کلیه ی لوازم های خانگی پس از تولید باید استاندارد های لازم را اخذ نمایند تا بتوانند راهی بازار هدف شوند. اما ارگان ها و اداراتی که مبادرت به صدور این استاندارد ها می کنند در اولین قدم از شما برند ثبت شده می خواهند در صورتیکه برند ثبت شده نداشته باشید نمیتوانید استاندارد های لازم را اخذ و در نتیجه در فروش محصولات خود دچار مشکل جدی خواهید شد.
  • در صورت فقدان برند اگر به‌صورت غیر قانونی کالای خود را روانه ی بازار نمایید به زبان عامیانه چون یک کالای بی نام و نشان محسوب میشود ، افراد اعتماد به خرید آن نمیکنند و ضرر های مالی جبران ناپذیری به بار می آورد. همچنین به محض شناسایی چنین واحد تولیدی ، جلوی فعالیت آن گرفته و پلمپ خواهد شد.

شرایط ثبت برند لوازم خانگی ؟ آیا ثبت برند لوازم خانگی مستلزم دریافت مجوز است ؟

بله. چنانچه در حوزه ی تولید لوازم خانگی فعالیت دارید برای ثبت برند باید پروانه بهره‌برداری معتبر که وزارت صنعت معدن تجارت صادر می کند را اخذ نمایید یا چنانچه جواز تأسیس دارید باید پیشرفت فیزیکی نیز اخذ نمایید.
اما اگر در حوزه ی توزیع و فروش لوازم خانگی فعالیت دارید با اخذ جواز کسب از اتحادیه ی مربوطه می توانید نام فروشگاه یا تجارتخانه ی خود را به ثبت برسانید.

نکته : پیرو آخرین مصوبه ی مالکیت معنوی (مرجع ثبت کلیه ی برند ها) امکان ثبت برند با جواز تأسیس وجود ندارد و باید حتماً پیشرفت فیزیکی نیز ارائه شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند لوازم خانگی 

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان
  • اعلام شماره موبایل بنام متقاضی
  • ارائه ی مجوز فعالیت دال بر فعالیت در حوزه ی مربوطه

نکته : در صورتی که برند مورد نظر شما ریشه فارسی نداشته باشد ، به بیان دیگر در لغتنامه ی دهخدا معنی نداشته باشد ، لاتین محسوب میشود و علاوه بر مدارک بالا باید «کارت بازرگانی» نیز ارائه نمایید ولی برای ثبت برند فارسی (در لغتنامه ی دهخدا معنی داشته باشد) نیاز به ارائه ی کارت بازرگانی نداریم.

مدت زمان ثبت برند لوازم خانگی 

مدت زمان ثبت برند لوازم خانگی 

برای ثبت برند در حوزه ی لوازم خانگی بازه ی بین 2 الی 3 ماه را باید در نظر داشته باشید. کارشناسان ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی انواع خدمات مشاوره جهت ثبت برند – ثبت شرکت – اخذ کارت بازرگانی و تغییرات شرکتها به شما همراهان عزیز می باشند.

آیا برای ثبت برند لوازم خانگی نیاز به داشتن شرکت داریم ؟

خیر. ثبت برند را می توان هم بنام شخص حقیقی و هم بنام شخص حقوقی (شرکت) انجام داد و برای اشخاص حقیقی ، هنگام ثبت برند الزامی به ثبت شرکت نیست. برای دریافت مشاوره ثبت برند – ثبت شرکت – اخذ کارت بازرگانی و تغییرات شرکتها می توانید با شماره های 09100445331 و 33361121 – 028 تماس حاصل فرمایید.

 

« ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم »

2 دیدگاه
  • سلام خسته نباشین، ممنون بابت سایتتون و زحماتی که میکشین
    میخواسم بدونم ک برای ثبت برند باید حضوری اقدام کرد یا از طریق سامانه ثبت برند میشه تمام کاراشو انجام داد، یعنی نیاز به حضوری رفتن نیس همش اینترنتی حل میشه؟

    • سلام ممنون از محبت شما
      همه مراحل اینترنتی برای دریافت مشاوره بیشتر لطفا شماره تماس ارسال کنید

ارسال پاسخ