آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند یک هزینه جانبی برای شرکت های مختلف تجاری است که می تواند تاثیر غیر قابل انکاری در شناخته شدن و مقبولیت کالا در نزد افکار عمومی داشته باشد. معمولا در قوانین تجاری ثبت علائم و نام تجاری برای یک کالا امری اختیاری است و قانونگذار آن را الزامی نمی داند. اما در برخی محصولات و کالاها که نقش مهمی در بهداشت و سلامت جامعه دارند ثبت برند و نام تجاری کالا اجباری است از جمله کالا ها و خدمات حوزه دارویی، لوازم آرایشی بهداشتی، مواد غذایی، نوشیدنی ها و … ثبت برند یا نام تجاری الزامی است.

هزینه ثبت یک برند

هزینه ثبت برند به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ثبت برند با توجه به شرایط محصول، نوع محصول و هدفی که برای آن در نظر گرفته می شود ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر اینها عوامل دیگری هم وجود دارد که ممکن است در هزینه برند تاثیر گذار باشد که از آن جمله می توان به هزینه ثبت اظهار نامه، چاپ دو آگهی در روزنامه های رسمی کشور اشاره کرد.

باید توجه داشت که اگر تاجر بخواهد از حروف لاتین برای ثبت شرکت خود استفاده کند باید حتما کارت بازرگانی داشته باشد که به شکل خود کار باعث افزایش هزینه ها می شود. همچنین هزینه ثبت برند براساس اضافه طبقات بین المللی متفاوت است علاوه بر این نوع شخصیت صاحب برند که حقیقی یا حقوقی باشد می تواند در میزان هزینه تمام شده ثبت برند موثر باشد.

هزینه ثبت برند یا نام تجاری کالا چگونه محاسبه می شود؟

عوامل بسیاری هستند که می توانند در محاسبه هزینه ثبت برند تاثیر گذار باشند. به طور کلی به دلیل متغیر بودن معیارها ، شرایط زمانی و مکانی و قوانین جدیدی که از طرف ادارات و سازمان های ذی صلاح برای ثبت برند در نظر گرفته می شود و نمی توان یک سقف مشخص برای هزینه ثبت یک نام تجاری در نظر گرفت،.

همچنین به دلیل آنکه شرایط کالا های مختلف خوراکی، بهداشتی، دارویی، الکتریکی و … می تواند با توجه به شرایط و باره زمانی متفاوت باشد تعیین هزینه مشخص برای ثبت یک برند تجاری کاری سخت و تقریبا نشدنی است به همین دلیل بهترین روش برای آگاهی از هزینه ها و شرایط ثبت برند تجاری مراجعه حضوری به سازمان های ذی ربط یا بازدید از درگاه های الکترونیکی این سازمان ها در فضای مجازی است.

هزینه ثبت برند

برای ثبت برند یا نام تجاری باید به چه نکاتی توجه شود؟

برند یا نام تجاری عنوانی است که یک کالای تجاری خاص از آن برای شناخته شدن در افکار عمومی استفاده می کند. به همین دلیل هرچه نام تجاری راحت تر تلفظ شود می تواند بر ذهن مخاطبان تاثیر گذاشته و در حافظه بلند مدت آن ها ثبت شود که این امر می تواند هنگام خرید و یا صحبت با دیگران منجر به معرفی و توصیه کالا برای خرید به دیگران شود.

 منتهی در زمان انتخاب نام تجاری یا برند باید توجه داشت که حتی المقدور انتخاب نام تجاری با نوع محصول یا خدماتی که قرار است ارائه شود از تناسب و هماهنگی لازم برخوردار باشد. نام تجاری یا برند بهتر است حتی المقدور ساده، روشن و واضح باشد تا مشتریان دچار اشتباه و سردرگمی نشوند.

 باید به این نکته توجه شود که نام تجاری و برند در حد امکان نشان دهنده ویژگی های محصول بوده و آن را توصیف کند. برند یا نام تجاری انتخاب شده برای یک محصول باید تکراری نباشد و از نام محصولات داخلی یا خارجی تقلید نشده باشد. سعی شود نوآوری و ابتکار در انتخاب یک نام تجاری مناسب لحاظ شود تا بهتر در ذهن مخاطبان بنشیند.

 ثبت برند یا نام تجاری چه فواید و مزایایی می تواند داشته باشد؟‌

ثبت برند یا نام تجاری می تواند به عنوان شناسنامه کالا عمل کرده و باعث شناخته شدن آن در سطح جامعه شود.

از جمله فواید و مزایای ثبت برند یا نام تجاری می توان به تمایز و شناخته شدن کالا و خدمات با ثبت برند یا نام تجاری در سطح جامعه، ایجاد تفاوت و فرق بین کالا و محصولات تولیدی یک شرکت به شرکت های مشابه، فراهم شدن امکان فعالیت در زمینه بازاریابی گسترده و کسب اعتبار و اعتماد تجاری، تسهیل کسب اعتماد سایر کسب و کارها، فراهم شدن زمینه اعطای نمایندگی از طریق ثبت برند، امکان واگذاری برند به سایرین به وسیله عقد قرار داد و در نتیجه کسب درآمد جدیدتر، افزایش تعداد مشتریان و بالا رفتن سطح فروش و شناخته شدن در میان رقبا و تولیدکنندگان کالاهای مشابه اشاره کرد.

سخن پایانی

هزینه ثبت یک نام یا برند تجاری می تواند یکی از چالش های مهم افراد کار آفرین و فعال در عرصه فعالیت های تولیدی باشد. محاسبه هزینه ثبت یک برند تجاری به دلیل عوامل زیادی که می تواند در این امر تاثیر گذار باشد کاری تقریبا سخت و غیر ممکن است.

لذا بهترین کار برای اطلاع از هزینه ثبت برند تجاری مشورت با افراد و شرکت های با سابقه و متخصص در این کار یا مراجعه حضوری و غیر حضوری به پل های ارتباطی سازمان های مرتبط برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

ارسال پاسخ