آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

مدارک کارت عضویت اتاق بازرگانی

اتاق بازرگانی به مجموعه ای  گفته میشود که شامل جمعی از بازرگانان است. شما برای اینکه به عضویت اتاق بازرگانی دربیاید نیازمند کارت عضویت اتاق بازرگانی هستید .اتاق بازرگانی دولتی نیست برکه غیردولتی است و افرادی که در آن هستند از مزیت های یکسانی برخوردار خواهند بود . معمولاً داشتن کارت عضویت اتاق بازرگانی به این صورت است که شما باید در دفتر ثبت تجاری شرکت خودتان را ثبت کرده باشید .

بستگی به ثبتی که انجام داده اید می توانید کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید و در آن صورت قادر خواهید بود که به صورت قانونی تجارت کنید . داشتن کارت عضویت اتاق بازرگانی شرایط و مدارک را دارد که در زیر آن ها را بیان می کنیم .

 

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست

 

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست

کارت عضویت اتاق بازرگانی به چیزی گفته می‌شود که می‌تواند به شما این امکان را می‌دهد تا به طور قانونی در داخل کشور و خارج کشور به فعالیتهای تجاری خودتان بپردازید.

همچنین باید بدانید که داشتن کارت اتاق بازرگانی جهت عضویت فقط باعث نمی‌شود که شما به راحتی میتوانید عضو اتاق بازرگانی شوید بلکه باید مراحلی را طی کنید. به عنوان مثال تمامی آقایانی که میخواهند به عضویت اتاق بازرگانی از طریق کارت عضویت اتاق بازرگانی در آیند باید خدمت سربازی را گذرانده باشند و یا دارای کارت پایان خدمت و معافیت باشند اگر شما این شخص هستید و به سربازی نرفته و یا معاف نشده اید به‌هیچ‌عنوان کارت اتاق بازرگانی به شما تعلق نخواهد گرفت.

همچنین شما باید سن تان بیشتر از ۲۳ سال باشد و اگر هنوز به سن ۲۳ سالگی نرسیده اید به هیچ عنوان قادر نخواهید بود که نسبت به اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی اقداماتی را انجام دهید. همچنین اگر میخواهید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید باید حدود سه سال فعالیت تجاری و یا تولیدی داشته باشید در صورتی که این کار را نداشته باشید نمی توانید کارت عضویت اتاق بازرگانی دریافت کنید.

همچنین شما باید محل فعالیت و کارهای تان را به طور دقیق مشخص کنید تا بتوانید نسبت به اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی اقداماتی را به انجام برسانید. کسب و کار شما نیز باید به طور قانونی ثبت شده باشد و اگر به عنوان مثال شرکت دارید و فعال هستید باید به طور قانونی شرکت تان را ثبت کرده باشید. برای دریافت کارت اتاق بازرگانی نیاز دارد که حساب جاری نیز داشته باشید.

 

مدارک کارت عضویت اتاق بازرگانی

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی در سال ۱۴۰۱ چیست 

با توجه به اینکه در هر سال اخذ مدارک در هر زمینه ای متفاوت است در زمینه اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی نیز این امر صدق می کند. به عنوان مثال تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی جهت دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی باید مدارکی را دارا باشند تا بتوانند به راحتی کارت مورد نظر را دریافت کنند. در ابتدا شما باید مدارک مهم خودتان مثل شناسنامه و کارت ملی را ارائه دهید و یا یک کپی از آنها داشته باشید.

داشتن گواهی عدم سوء سابقه کیفری جهت اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی بسیار ضروری می باشد. ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت سربازی برای تمامی آقایان الزامی خواهد بود. ارائه دو قطعه عکس ۳ در ۴ به صورت رنگی نیز بسیار مهم میباشد. شما باید تعهد نامه را در اتاق بازرگانی تکمیل کنید و بعد از امضای آن آن را به بخش مربوطه که در اتاق بازرگانی است ارائه دهید.

همچنین بخوانید : تفاوت کارت بازرگانی با کارت عضویت

از آخرین مدرک تحصیلی خودتان هم باید یک پی داشته باشید و حداقل مدرک شما نیز می تواند دیپلم باشد. هزینه مورد نیاز برای عضویت در اتاق بازرگانی را نیز باید پرداخت کنید و فیش مربوطه را نیز باید به بخش مربوطه جهت اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی ارائه دهید.

اگر شما شخصیت حقوقی هستید باید جهت اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی روزنامه رسمی تاسیس شرکت خود را ارائه دهید.همچنین در صورتی که شرکت‌تان را تغییر داده اید باید در روزنامه کثیرالانتشار تغییرات شرکت را ثبت کرده باشید.

داشتن شماره ثبت و شماره ملی شرکت نیز بسیار مهم است. ست از مدارک شناسایی و هویت شخص مدیرعامل باید کپی داشته باشید. به طوری که این مدرک با اصل آن برابر شود و همچنین نیاز است که کپی شناسنامه و کارت ملی نیز وجود داشته باشد.

اگر مدیرعامل هستید باید دو قطعه عکس پرسنلی ۳ در ۴ ارائه دهید. بعد از اینکه کارت عضویت اتاق بازرگانی را دریافت کردید باید بدانید که داشتن این کار چه مزایایی دارد. اولین مزایای این است که می توانید با استفاده از کارت عضویت اتاق بازرگانی تمامی سفارش های خود را ثبت نمایید و کالای خود را نیز به موقع ترخیص نمایید.

با داشتن کارت عضویت اتاق بازرگانی می توانید در مناطق آزاد نیز فعالیت مالی داشته باشید. همچنین این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در خارج از کشور نیز فعالیت کنید. استفاده از کارت عضویت اتاق بازرگانی باعث میشود تا بتوانید به راحتی ویزای تجاری برای خودتان بگیرید.همچنین در زمینه گمرک نیز برای شما بسیار اهمیت دارد.

 

جمع بندی

در این مقاله ما مدارک کارت عضویت اتاق بازرگانی را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم . مهمترین نکته در خصوص اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی این است که این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمینه فعالیت کار خود اقداماتی را به انجام برسانید.

همچنین این کار به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی اقدامات حقوقی را برای پیشرفت خودتان در زمینه کاری خودتان انجام دهید . به عنوان مثال می توانید وام دریافت کنید و یا در حوزه خارج از کشور نیز فعالیت داشته باشید . همچنین همانطور که گفتیم می توانید ، در زمینه گمرک نیز حق الزحمه خود را دریافت کنید . پس باید بدانید که داشتن کارت عضویت اتاق بازرگانی باعث می شود تا به پیشرفت که می خواهید در زمینه کاری خودتان برسید .

 

ارسال پاسخ