آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک

علم ژئوتکنیک به دانشی اطلاق می شود که پیرامون علوم زمین شناسی فعالیت می کند. یک شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک برای مطالعه  لایه های سطحی زمین با شرکت های مختلف حوزه ساخت و ساز و عمران همکاری می کند.در این قسمت در رابطه با ثبت شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک نکات مفیدی برایتان مهیا کرده ایم با ما همراه باشید.

  • دانش تخصصی که در زمین شناسی یا ژئوتکنیک وجود دارد شامل مفاهیمی چون علوم خاک، سنگ شناسی و کانی شناسی، اصول مکانیک خاک، آشنایی با مفاهیم سنگ ها و… می باشد.

ثبت شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک

وظایف شرکت مشاوره زمین شناسی یا ژئوتکنیک چیست؟

یک شرکت مشاور زمین شناسی به عنوان یک متخصص در زمینه مطالعه زمین، سنگ، کانی ها، مکانیک خاک و موارد مشابه برای پروژه های ساخت و ساز در مواد مختلف عمل می کند. به طور مثال مطالعات تشخیصی که هنگام حفاری زمین برای احداث تونل یا ساخت سد انجام می شود، همه در حوزه عملیاتی شرکت زمین شناسی قرار دارند.

علاوه بر موارد یاد شده انجام آزمایش های مکانیک خاک، مکانیک سنگ، بررسی خواص شیمیایی منطقه، آزمون های تعیین مقاومت مصالح برای پروژه های عمرانی، آزمایش های فیزیکی و شیمیایی و مکانیکی برای سنجش محیط حفاری نفت، ارائه آزمایش های مکانیک خاک برای نصب مخازن در موقعیت های مختلف صنعتی، نمونه هایی از خدماتی هستند که این نوع شرکت ها به مشتریان خود ارائه می دهند.

  • به شرکت های ژئوتکنیک در اصطلاح آزمایشگاه مکانیک خاک نیز گفته می شود.

اهمیت ثبت شرکت ژئوتکنیک

اهمیت ثبت شرکت ژئوتکنیک

ثبت شرکت در این حوزه فعالیت از آنجا اهمیت می یابد که بسیاری از پروژه های عمرانی گسترده به دست شرکت های عمرانی دولتی یا نیمه دولتی انجام می پذیرد، برای اینکه بتوانید امور مربوط به آزمایشگاه این پروژه ها را انجام دهید لزوماً باید دارای شرکت ثبت شده بوده تا بتوانید در مزایده و مناقصات دولتی شرکت نمایید.

کارشناسان ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره و ثبت شرکت به شما همراهان عزیز می باشند.

 

همچنین بخوانید : ثبت شرکت نفت و گاز چگونه است؟

 

ثبت شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک 

برای ثبت شرکت در این حوزه فعالیت شما نیاز به داشتن مجوز خاصی ندارید و بدون داشتن مجوز می توانید اقدام به ثبت شرکت نمایید . ثبت شرکت ژئوتکنیک در هر 2 قالب  1- سهامی خاص 2- با مسئولیت محدود امکان پذیر است و انتخاب بین این 2 نوع قالب شرکت بستگی به شرایط شما دارد.

پیشنهاد ویژه: پیشنهاد ویژه ی وکلاء ثبت آرژانتین به شما عزیزان که متقاضی ثبت شرکت ژئوتکنیک هستید ، ثبت شرکت سهامی خاص می باشد. دلیل این پیشنهاد اولا در راستای فعالیت خود قطعا نیاز به شرکت در مناقصات و مزایده های دولتی دارید که اگر شرکت شما در قالب سهامی خاص باشد امکان پیروزی در این مزایده و مناقصات افزایش می یابد ، دوما به دلیل قیمت بالای تجهیزات آزمایشگاهی قطعا نیاز به دریافت وام و تسهیلات بانکی خواهید داشت و در صورتیکه شرکت شما سهامی خاص باشد مبلغ وام های اختصاص یافته به شما بیشتر  از سایر شرکت ها می باشد .

ثبت شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک ( سهامی خاص )

برای ثبت شرکت در قالب سهامی خاص شما باید حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس معرفی نمایید . حداقل سرمایه ی ثبتی در این نوع شرکت 1/000/000 ریال می باشد .

  • تصویر مدارک هویتی اعضاء اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه شماره موبایل بنام از هریک از اعضاء
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت

ثبت شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک ( با مسئولیت محدود )

برای ثبت شرکت در قالب با مسئولیت محدود شما نیاز به حداقل 2 نفر شریک دارید . حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت 1/000/000 ریال می باشد .

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک ( با مسئولیت محدود )

  • تصویر مدارک هویتی شرکاء اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • اعلام شماره موبایل بنام از هریک از شرکاء
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت

مجوز لازم برای فعالیت شرکت ژئوتکنیک 

مجوز لازم برای فعالیت شرکت ژئوتکنیک 

پس از ثبت شرکت و به منظور آغاز فعالیت باید اقدام به دریافت پروانه اشتغال نمایید که شرایط دقیق آن در دستور العمل وزات راه و شهرسازی قید گردیده ، طبق این دستورالعمل دریافت پروانه اشتغال شرکت ها ی زمین شناسی یا ژئوتکنیک دارای 5 مرحله ی کلی میباشد که در زیر به توضیح آن خواهیم پرداخت .

مرحله نخست : خرید تجهیزات و ادوات آزمایشگاهی

آزمایشگاه های ژئوتکنیک دارای 3 پایه یا نوع هستند که بر اساس پایه یا نوع آزمایشگاه لوازم مورد نیاز آن متفاوت می باشد و براساس نوع آزمایشگاه ، باید نسبت به خریداری تجهیزات مورد نیاز اقدام نمایید.

مرحله دوم : معرفی اعضای امتیاز آور

معرفی اعضای امتیاز آور به منظور دریافت پروانه اشتغال ضروری می باشد . این امتیاز یا توسط مدرک تحصیلی یا پروانه اشتغال به کار اعضای نظام مهندسی اعطاء می شود .

حالت اول : اگر عضو امتیاز آور جزء سهامداران یا شرکا ء شرکت باشد که می توان با ارائه مدرک تحصیلی یا پروانه نظام آن شخص نسبت به دریافت پروانه اشتغال به کار شرکت ژئوتکنیک اقدام نمود .

حالت دوم : ممکن است شخص امتیاز آوری بین سهامداران یا شرکاء نباشد که در این صورت در اصطلاح عامیانه باید اقدام به اجاره مدرک کنید . یعنی شخص امتیاز آور معرفی کنید جهت دریافت پروانه اشتغال و بصورت توافقی به شخص مبلغی را پرداخت نمایید.

نکته : اگر قصد تاسیس شرکت زمین شناسی رتبه 2 دارید باید مهندس امتیاز آور نیز رتبه 2 باشد اگر مهندس رتبه 3 باشد امکان دریافت رتبه 2 برای آزمایشگاه وجود ندارد .

مرحله سوم : فراهم کردن محل مناسب آزمایشگاه

بعداز ثبت شرکت و خرید تجهیزات و فراهم کردن شخص امتیاز آور باید نسبت به معرفی محل آزمایشگاه اقدام نمایید . محل آزمایشگاه باید دارای شرایط ذیل باشد :

  • دارای کاربری اداری یا تجاری بوده و مستقر در طبقه همکف یا اول باشد .
  • حداقل دارای 120 متر مربع مساحت باشد .
  • ایجاد مزاحمت برای همسایگان نداشته باشد .
  • محل آزمایشگاه بصورت دوره ای توسط کارشناسان نظام مهندسی بازدید میگردد.

مرحله چهارم : تهیه مدارک جهت صدور پروانه اشتغال

طبق دستورالعمل اداره راه و شهرسازی مدارک زیر باید جهت دریافت پروانه اشتغال به اداره ی مذکور تحویل داده شود :

  • کپی برابر اصل اجاره نامه یا سند ملکی
  • کپی برابر اصل فاکتور خرید تجهیزات آزمایشگاه
  • کپی برابر اصل اساسنامه _ روزنامه رسمی شرکت
  • تعهد نامه محضری برای تمام افراد امتیازآور
  • کپی برابر اصل پروانه اشتغال به کار ، مدرک تحصیلی ، شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل ، اعضای هیات مدیره
  • فرم تایپی و تکمیل شده اعضای هیات مدیره امتیازآور و جدل امتیاز شرکت
  • اصل گواهی عضویت شرکت در سازمان نظام مهندسی
  • فیش بانکی مربوط به پرداخت عوارض صدور پروانه اشتغال به کار
  • دو قطعه عکس زمینه سفید مدیرعامل
  • درخواست کتبی صدور پروانه شخص حقوقی در سربرگ شرکت با امضاء مدیرعامل

مرحله پنجم: ارائه مدارک به نظام مهندسی

پس از تهیه مدارک لازم و پر کردن فرم های مربوطه تحویل آن به نظام مهندسی استان لازم می باشد. پس از تحویل مدارک، شرکت در نوبت بازدید قرار می گیرد و در صورتی که در بازدید ایرادی وجود نداشته و همچنین مدارک کامل بوده باشد پروانه اشتغال صادرمی شود.

اعتبار پروانه اشتغال شرکت های زمین شناسی یا ژئوتکنیک چقدر است ؟

اعتبار این پروانه ها عموماً 3 سال می باشد.

مدت زمان ثبت شرکت زمین شناسی یا ژئوتکنیک چقدر است؟

مدت زمان ثبت شرکت ، بازه ی زمانی 15 الی 20 روز کاری می باشد. کارشناسان و وکلاء ثبت آرژانتین آماده ی ارائه خدمات مشاوره و ثبت انواع شرکت به شما عزیزان می باشند.

 

 

ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم.

 

ارسال پاسخ