آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت یکی از مهمترین مواردی است که دارندگان شرکت باید نسبت به انجام آن اقداماتی را انجام دهند. مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت این است که بعد از ثبت دیگر دارنده شرکت می‌تواند هر کار نظر قانونی برای پیشرفت برندش انجام دهد. ثبت شرکت دانش بنیان نیز یکی از این موارد می باشد.

شما باید بدانید که شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که در خصوص علم و موارد مربوط به آن فعالیت هایی انجام می دهند. همچنین اگر افراد نوآوری وجود داشته باشند می‌توانند به این شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه کنند تا در آنها فعالیت داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم ثبت شرکت دانش بنیان و بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهید پس تا انتها همراه ما باشید.

ثبت شرکت دانش بنیان

همچنین بخوانید: ثبت شرکت پیمانکاری برق

ثبت شرکت دانش بنیان در تهران

ثبت شرکت های دانش بنیان شرایطی دارد در این شرایط ممکن است نسبت به هر استان متفاوت باشد. مهمترین نکته در خصوص شرکت های دانش بنیان این است که این شرکت ها بیشتر در زمینه علمی و فرهنگی فعالیت دارند و حتی در استان تهران نیز ما شاهد وجود شرکت هایی هستیم. مهمترین نکته دیگر در خصوص ثبت شرکت های دانش بنیان  این است که می‌توانند به جذب نیرو بپردازند  و فعالیت هایشان را گسترش دهند.

ثبت شرکتهای دانش بنیان نیز مواردی را می طلبد معمولاً شرکت های دانش بنیان باید در مراجع ثبت شرکت فعالیت کنند. این مراجع می توانند این امر را ایجاد کنند که شرکت دانش بنیان مورد نظر بتواند به فعالیت‌های خود در زمینه های دانشگاهی و علمی و فرهنگی ادامه دهد. اگر شما می خواهید به عنوان  دارنده شرکت دانش بنیان ثبت شرکت کنید باید مراحلی را در نظر بگیرید که در زیر آن ها را بیان می کنیم

در ابتدا باید بدانید که شرکت های دانش بنیان به چند بخش تقسیم می شوند که شامل شرکت هایی هستند که اعضای هیئت مدیره آنها هیئت علمی دانشگاه ها می باشند .سهام دانشگاه‌ها نیز همچنین در شرکت دانش بنیان مورد نظر نیز دخیل خواهد بود.نکته مهم در این بخش این است که باید بدانیم که در استان تهران ثبت شرکت های دانش بنیان به چه صورت هایی انجام می شود. در ابتدا شما باید بدانید که چه شرکت هایی جز شرکت های دانش بنیان هستند که در قسمت قبل در این مقاله آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

برای ثبت شرکت دانش بنیان در استان تهران شما باید نام شرکت را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایران به عنوان موسسه خصوصی و یا موسسه تعاونی ثبت نمایید. در بخش بعدی نیز افراد باید برای ثبت شرکت به سایت به نام دانش بنیان مراجعه نمایند و سابقه آنها در این ساعت مورد ارزیابی تخصصی قرار خواهد گرفت.

در صورتی که این مرحله  رد شود شرکت های دانش بنیان میتوانند به صندوق نوآوری و شکوفایی کشور معرفی گردند سپس باید فرم درخواست شرکت های دانش بنیان تکمیل شود و به ستاد مورد نظر فرستاده شود که بررسی و رسیدگی هرکدام چندین ماه زمان خواهد برد.در صورتی که بتوانید از بخش ارزیابی رد شوید می توانید از مزایای قانونی ثبت شرکت و تحصیلات مرتبط با آن استفاده لازم را بکنید.

همچنین اگر شما کالایی را تولید می کنید میتوانید  آن را هم در هنگام ثبت شرکت ارائه دهید تا به عنوان یک بخش برای ثبت شرکت شما تعیین گردند. مهم ترین نکته در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان این است که شما باید مهمترین بخش ها را برای موارد مرتبط در نظر بگیرید.

به عنوان مثال در برخی موارد نیز شما باید هزینه هایی را جهت ثبت شرکت پرداخت نمایید که این هزینه ها بر مبنای فعالیت می باشد که شما باید انجام دهید و یا مشغول انجام آن هستید. یک نکته دیگر نیز مدنظر است و آن این است که شرکت های دانش بنیان به خوبی بر صنعت اقتصادی تاثیر گذار هستند.

همچنین اعضای شرکتهای دانش بنیان نیز باید ویژگی هایی را داشته باشند که در هنگام ثبت شرکت دانش بنیان مثل تهران باید آنها نیز حضور داشته باشند. همچنین باید در نظر بگیرید که اگر شما شرکت دانش بنیان موردنظرتان را ثبت کنید امتیاز های بسیار زیادی به دست خواهید آورد.

مهمترین نکته در خصوص این بخش این است که باید بدانید که افرادی که شما تربیت می کنید در شرکت دانش بنیان نیز می توانند برای همیشه به کار و فعالیت بپردازند.

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان 

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان 

شرکت های دانش بنیان شرکت های هستند که محصول خاصی را ارائه می دهند و وظیفه آنها این است که افراد تحصیل کرده را تربیت کنند که هم برای خودشان هم برای جامعه شان مفید باشند.

مهمترین نکته در این خصوص این است که معمولاً شرکت های دانش بنیان دارای اعضای مهم می باشند که به آنها اعضای هیئت علمی می گویند و مالک شرکت های دانش بنیان هستند. شرکت های دانش بنیان به صورت شاخه های عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند.

مهمترین نکته دیگر در این خصوص این است که هر فردی که در شرکت های دانش بنیان فعال باشد می تواند ادامه خدمت سربازی اش را نیز در این شرکتها بگذراند. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به صورت عمومی و اختصاصی می باشند و  به فعالیت های خودشان ادامه میدهند. هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان به این صورت است که افراد در چه زمینه خاصی فعالیت دارند. به عنوان مثال  اگر شرکت های دانش بنیان در  زمینه‌ی مثل برق و یا موارد مربوط به آن فعال باشند  هزینه ای که آنها باید برای ثبت شرکت پرداخت کنند بر مبنای تخصصشان و بر مبنای فعالیت هایی هستند که انجام میدهند.

مهم ترین نکته در خصوص این شرکتها باز به این مورد بر می گردد که چه افرادی قرار است در این شرکت ها تحصیل می کنند و یا به فعالیت بپردازند. البته باید بگوییم که هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان و هزینه ثبت تفاوت بسیاری دارند که شاید هزینه راه اندازی در حدود چند صد میلیون باشد.

برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز دانشگاه ها نیز در آن مالکیت خواهند داشت .در صورتی که سهام دانشگاه مورد نظر کمتر از ۵ درصد باشد شرکت دانش بنیان به صورت خصوصی خواهد بود که تابع قانون تجارت نیز می باشد و باید در اداره ثبت شرکتها ثبت شود . اگر سهام دانشگاهی ۵۰ درصد و یا بیشتر از آن باشد شرکت دولتی خواهد بود . اگر بخواهیم دکتر شاخص برای افراد حاضر در شرکت دانش بنیان تعریف کنیم می توانیم به این موارد اشاره کنیم که افراد حاضر در شرکت های دانش بنیان در ابتدا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر باشند.

همچنین سه سال سابقه فعالیت کاری و یا علمی در حوزه های مختلف شرکتی و مدیریت داشته باشند . یک اختراع ثبت شده داشته باشند که به صورت بین المللی باشد یا مرتبط با حوزه کاری آنها نیز باشد . افراد حاضر باید سابقه بیمه پرداختی نیز داشته باشند که حدود سه نفر از کارکنان باید این ویژگی را داشته باشند . پس در خصوص هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان می توانیم به این نتیجه برسیم که فعالیتی که شرکت مورد نظر انجام می‌دهد بسیار در هزینه مورد نظر تاثیر دارد که در هنگام ثبت شرکت باید مراجعه مرتبط پرداخت شود .

باید بدانید که هزینه های مرتبط باعث می‌شود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند به طور قانونی به فعالیت های خودشان ادامه دهند.پس اگر شما نیز به شرکت های دانش بنیان علاقه دارید می توانید به این شرکت ها مراجعه کنید.

تعداد اعضای شرکت دانش بنیان

تعداد اعضای شرکت دانش بنیان

معمولاً شرکت های دانش بنیان که در حوزه علم و فناوری فعالیت می کنند دارای اعضای می باشند که هر اعضا فعالیت های خاص خودش را دارد که باید شرکت دانش بنیان مورد نظر به انجام برساند.

معمولاً اعضای شرکت دانش بنیان شامل اساتید دانشگاه و نخبگان هستند که یا در دانشگاهها به صورت مستقیم فعالیت دارند و یا یک اختراعی دارند که اختراع آنها به صورت بین المللی ثبت گردیده است شما باید بدانید که مهم ترین نکته در خصوص اعضای شرکت های دانش بنیان این است که تعداد آنها چند نفر است معمولاً تعداد آنها از سه و چهار نفر شروع می شود و تا چندین نفر خواهد رسید .

این تعداد بنابراین نظر انتخاب شده اند که یک استعداد خاصی دارند و یا در زمینه های علمی و بین المللی به مدت سال ها فعالیت هایی را داشته اند و به مقام و منصب هایی در این خصوص نیز رسیده اند.

اعضای مربوط به شرکت های دانش بنیان باید چه ویژگی هایی داشته باشند که در قسمت‌های قبلی به مواردی از آنها اشاره نمودیم به عنوان مثال حداقل دو سوم اعضای مرتبط با هیئت مدیره باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مورد نظر شان باشند. حتی سه سال سابقه فعالیت کاری و یا علمی داشته باشند و در حوزه‌ای به طور مستقیم فعالیت هایی موفقیت آمیز را داشته باشند.

اعضای مرتبط با شرکت دانش بنیان نیز باید مقداری از درآمد شرکت را در یک سال مالی گذشته که ممکن است به خاطر بخش مختلف باشد را از طریق قرارداد ارائه دهند. مهمترین مورد در این خصوص این است که درآمد حاضر مخصوص تمامی افرادی که در شرکت دانش بنیان فعالیت هایی را به انجام رسانده اند. همچنین باید در نظر بگیرید که تمامی افراد باید سابقه بیمه پرداختی داشته باشند و این سابقه باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. همچنین علاوه بر اعضای هیئت مدیره و اعضای هیئت علمی که در شرکتهای دانش بنیان به فعالیت می پردازندسه نفر نیز به عنوان نیروی انسانی به صورت تمام وقت باید در شرکت دانش بنیان مورد نظر فعالیت داشته باشند.

همچنین بخوانید: ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان 

قبل از اینکه ما بخواهیم در مورد مدارک لازم جهت ثبت شرکت های دانش بنیان صحبت کنیم باید در ابتدا در مورد مزایای ثبت شرکت دانش بنیان اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. در ابتدا باید بدانید که ثبت شرکت دانش بنیان باعث می شود تا از نظر مالی شرکت مورد نظر پیشرفت هایی را داشته باشد که این مورد به پیشرفت کشور نیز کمک خواهد کرد.

همچنین اگر شرکت های دانش بنیان بخواهند فعالیت هایی را اضافه بر سازمان انجام دهند می توانند از نظر مالی از منابع صندوق مالی استفاده کنند این مورد به صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بر خواهد گشت. همچنین اگر قصد دریافت وام را داشته باشند می توانند ازبانکهایی که با صندوق های نوآوری در ارتباط اند و قرارداد دارند این وامها را دریافت کنند.

حال به بررسی مدارک جهت ثبت شرکت دانش بنیان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اولین مورد این است که باید رزومه و گزارش کار از شرکت دانش بنیان را به مراجع مورد نظر در خصوص ثبت شرکت ارائه کنید. داشتن آخرین اظهارنامه مالیاتی نیز که از سوی موسسه امور مالیاتی برای شما ارسال شده است باید به مراجع مورد نظر ارائه گردد.

یک تصویر مشخص باید از اساسنامه موسسه موردنظرتان داشته باشید و به مراجع مربوطه جهت ثبت شرکت دانش بنیان ارائه دهید. همچنین باید یک تصویر از آگهی روزنامه داشته باشید که مربوط به موسسه شما نیز می باشد و باید به مراجع مورد نظر جهت ثبت شرکت دانش بنیان ارائه دهید.

داشتن مدرک مربوط به شرکت نامه موسسه نیز مهم است و باید به مراجع مورد نظر جهت ثبت شرکت مورد نظر ارائه گردد. داشتن تصویر شناسنامه و کارت ملی از اعضای شرکت دانش بنیان جهت ارائه آن به مراجع مورد نظر بسیار ضروری می باشد.همچنین تصویر کامل از مدارک تحصیلی اعضای شرکت نیز ضروری است و باید تمامی مدارک تحصیلی از اعضای شرکت به مراجع مرتبط ارائه گردد. داشتن فهرست بیمه شرکت نیز ضروری است و باید ارائه کنید تا سابقه بیمه شرکت شما نیز توسط مراجع مورد نظر برای ثبت شرکت تعیین گردد.

بررسی وضعیت حقوقی کارکنان و میزان دستمزد که میگیرن نیز ضروری است و باید در قالب یک مدرک آنها را به مراجع مورد نظر جهت ثبت شرکت دانش بنیان ارائه دهید. همچنین باید بدانید که ثبت شرکت دانش بنیان می تواند مزایای برای شما داشته باشد یکی از آیا معاف از مالیات است به طوری که شما بر مبنای فعالیت هایی که انجام میدهید معاف از مالیات خواهید شد

.همچنین باعث می شود تا به طور قانونی بتوانید در زمینه ارتباطات بین‌المللی نیز فعالیت هایی داشته باشید. این فعالیت‌ها در این خصوص خواهند بود که شما بتوانید به پیشرفت شرکت خودتان کمک کنید

سوالات متداول 

شرکت دانش بنیان چه نوع شرکتی می باشد؟

شرکت دانش بنیان شرکت که در زمینه های علمی و فرهنگی و اقتصادی فعالیت هایی دارد. این شرکت همچنین از اعضای تشکیل شده است که هر کدام شان . هستند و یا در زمینه علمی فعالیت های داشته اند . ن است برخی از آنها یک اختراع بین المللی ثبت کرده باشند و یا در زمینه‌ی حرفه‌ای باشند که تمامی اعضا میتوانند در شرکت دانش بنیان فعالیت هایی داشته باشند که برای کشور نیز مفید است و از نظر اقتصادی نیز بسیار مفید خواهد بود .

چرا باید ثبت شرکت دانش بنیان صورت پذیرد؟

ثبت شرکت یک مورد قانونی و حقوقی می باشد و باید انجام شود تا شرکت مورد نظر بتواند از نظر قانونی در کشور به فعالیت هایش ادامه دهد . به عنوان مثال اگر شرکت بخواهد در زمینه تجاری فعالیت کنند می توانند وام هایی را دریافت کنند که این وام ها به سود شرکت خواهد بود و این کار در صورت انجام می پذیرد که شرکت در مراجع حقوقی ثبت گردد

. همچنین باید بر این امر واقف باشید که شرکت های دانش بنیان علاوه بر اینکه وام را دریافت کنند می‌توانند از تسهیلات نیز بهره مند شوند و این تعطیلات به طور کلی به بخش های مختلف شرکت دانش بنیان مورد نظر تزریق خواهد شد. مهمترین نکات دیگر نیز این است که هزینه هایی نیز باید در نظر گرفته شود که در ابتدا برای راه اندازی شرکت و سپس برای ثبت شرکت مورد نیاز است و این هزینه ها فقط یکبار هزینه می شوند و در پایان به عنوان سود به داخل شرکت تزریق خواهند.

چه افرادی باید در هنگام ثبت شرکت دانش بنیان در مراجع مورد نظر حضور داشته باشند؟

مهمترین افرادی که باید در هنگام ثبت شرکت دانش بنیان حضور داشته باشند در ابتدا اعضای اصلی هیئت مدیره خواهند بود . سپس افرادی که در در بخش های مختلف دانش بنیان نقش اساسی دارند نیز می توانند حضور داشته باشند. اگر وکیلی نیز ز در این زمینه فعالیت دارد باید نیز حضور داشته باشد و یا اعضای هیئت مدیره می توانند یک وکالت نامه از وکیل داشته باشند تا بتوانند اقدامات قانونی را در زمینه ثبت شرکت دانش بنیان به انجام برسانند.

داشتن مدارک چه سودی جهت ثبت شرکت دانش بنیان برای خود شرکت خواهد داشت؟

در هنگام ثبت شرکت شما باید مدارکی را ارائه کنید و این مدارک از ابتدای راه اندازی شرکت تا حال را فرا میگیرد . به عنوان مثال اگر شما در زمینه خاصی فعالیت میکنید باید مدارک جهت فعالیت های خودتان به مراجع مربوطه جهت ثبت شرکت ارائه دهید.

همچنین مدارک تحصیلی اعضای شرکت دانش‌بنیان نیز ضروری است و باید کپی و یا اصل آن ها را نیز به مراجع مربوطه ارائه دهید تا بتوانند آنها سابق شرکت شما را هم از نظر علمی و هم از نظر فناوری بررسی کنند.  باید در نظر بگیرید که کلیه مدارک در بخش مربوطه جهت ثبت شرکت ضبط خواهد شد و سپس اقدامات لازم جهت ثبت شرکت شما از سوی مراجع مرتبط انجام خواهد پذیرفت .

چه کسانی میتوانند در شرکت دانش بنیان فعالیت کنند

افراد می توانند در شرکت دانش بنیان فعالیت کنند که سابقه علمی بسیار زیادی دارند و یا یک اختراع بین المللی و صورت ثبت شده را می توانند ارائه دهند همچنین این افراد باید از نظر علمی سابقه بسیار خوبی در بخش های مختلف مثل بخش های مرتبط با فناوری و یا موارد مرتبط با آن داشته باشند .

کلام آخر

در این مقاله ما ثبت شرکت دانش بنیان را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم . مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت های دانش بنیان این است که این شرکت ها به طور کلی در زمینه‌های علمی فعالیت دارند و اگر شرکت ثبت گردد به راحتی میتوانند به فعالیت هایشان از نظر حقوقی و قانونی ادامه دهند. و می توانند از تسهیلات مختلف بهره مند شوند .

 

ارسال پاسخ