آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت یکی از مواردی است که تمامی دارندگان شرکت های تجاری و یا غیر تجاری باید نسبت به انجام آن اقدامات لازم را انجام دهند. به عنوان مثال ثبت شرکت به دارنده شرکت این اجازه را می‌دهد تا از لحاظ قانونی هر کاری که می خواهد را انجام دهد. ثبت شرکت به شما اجازه می دهد تا بتوانید برند شرکت تان را از لحاظ قانونی تثبیت کنید. مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت این است که شما می توانید به راحتی محبوبیت خاصی را به دست آورید.

ما در این مقاله قصد داریم ثبت شرکت تجهیزات پزشکی را بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم و اگر میخواهید اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

 

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی 

صنعت پزشکی صنعتی که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در صنعت پزشکی تجهیزات بسیار زیادی وجود دارد که این تجهیزات تمام زیر شاخه های رشته پزشکی را فرا می گیرد. معمولاً در این زمینه شرکت های فعالیت می‌کنند و در زمینه تولید تجهیزات پزشکی اقداماتی را به انجام می رسانند.

حال این شرکت ها بیشتر فعالیت شان در این زمینه است که   میتوانند با ثبت شرکت تجهیزات با کیفیت تری را تولید کنند و وارد عرصه پزشکی نمایند.چون تجهیزات پزشکی زمینه ای است که درآمد بسیار بالایی دارد و به همین دلیل افراد زیادی نیز به این کار روی آوردند و به تولید تجهیزات پزشکی و وارد سازی آن اقدامات لازم را انجام می رسانند.

پیشرفت های زیادی نیز در این زمینه رخ داده است ثبت شرکت تجهیزات پزشکی نیز شرایط خاص خودش را دارد به طوری که شما از چند جهت می توانید شرکت‌تان را به طور قانون ثبت کنید و مراحلش را طی کنید. در ابتدا باید بدانید چگونه یک فروشگاه تجهیزات پزشکی را راه اندازی کنید. جهت  راه اندازی  فروشگاه تجهیزات پزشکی باید بدونید که این انجام این کار یک سری امور را نیاز دارد. همچنین چون شرکت های تجهیزات پزشکی فعالیت بسیار زیادی دارند انجام این کار به مراتب پیچیده تر است. البته می توانید شما فروشگاه تجهیزات پزشکی را راه اندازی کنید و هزینه های اضافی نیز پرداخت کنید.

اگر شما بخواهید در این زمینه فعالیت کنید می توانید وسایل مثل اسکنر ها و دستگاه های اشعه ایکس را به فروش برسانید و یا لیزر های پزشکی و دستگاه های جراحی لیزیک و موارد در این زمینه را به فروش برسانید. البته همانطور که در قسمت‌های قبلی گفتیم دستگاه ها و تجهیزات پزشکی شامل تمامی زیر شاخه های رشته پزشکی خواهند شد.برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی باید مواد قانونی را طی کنید که این موارد نشان می‌دهد که شما در چه زمینه فعالیت دارد.

به عنوان مثال اگر شما بخواهید در زمینه تولید وسایل و تجهیزات پزشکی فعالیت کنید ماده ۱۵ شامل حال شما می شود و یا در برخی مواقع ماده ۴۹ و یا ماده ۴۱ و یا ۳۲ و ۲۴ بر طبق نوع فعالیت شما شامل حال شما خواهد شد که بر مبنای واردات و صادرات وسایل خواهند بود.

 

همچنین بخوانید: ثبت شرکت فوری چیست؟

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی 

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی 

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی مدارک نیاز دارد به عنوان مثال باید شما کپی شناسنامه و کارت ملی از موسسان شرکت را داشته باشید و همچنین داشتن مدرک تحصیلی لیسانس در خصوص مهندسی پزشکی و رشته های مرتبط با پزشکی مورد نیاز است. شما باید یک معرفی نامه از سوی شورای اصناف تجهیزات پزشکی در این زمینه ارائه دهید. بعد از اینکه شما مدارک را ارائه دهید کارشناسان مربوطه آنها را مورد بررسی قرار می دهند و پس از بررسی آنها و در صورت تایید کدی به شما ارائه خواهند داد. پس از اینکه شما در این زمینه مجوز دریافت کردید میتوانید در خصوص ثبت شرکت اقدام کنید.

به طوری که باید در ابتدا کپی شناسنامه و کارت ملی از تمامی اعضای شرکت داشته باشید و کپی اقرارنامه و امضای تمامی سهامداران را داشته باشید. همچنین دو نفر متقاضی نامه به همراه امضا سهامداران نیز باید همراه خودتان داشته باشید.

داشتن دو فرم اساسنامه به همراه امضای سهامداران نیز از نظریات مربوط به ثبت شرکت تجهیزات پزشکی می باشد. شرکت ها نیز به صورت سهامی خاص و سهامی عام هستند.

 

 

همچنین بخوانید: ثبت شرکت پیمانکاری برق

 

هزینه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

تمام مراحل قانونی در مورد یک مورد حقوقی هزینه ای برای خودشان می طلبند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید ثبت شرکت انجام دهید باید نسبت به مراحل قانونی جهت ثبت شرکت موردنظرتان مبلغی را به عنوان هزینه به مراجع قانونی پرداخت نمایید.

معمولاً هزینه های مربوطه بر مبنای سرمایه ای که شما برای تاسیس شرکت گذاشته اید و یا فعالیت های تان از شما گرفته میشود. در ابتدا باید شما تمامی مدارک را به مراجع قانونی ارائه دهید و سپس در مراحل دیگر هزینه را بر مبنای فعالیت و تجهیزاتی که به فروش می رسانید پرداخت می کنید و در نهایت شرکت شما به طور قانونی ثبت خواهد شد. ثبت شرکت شما در نهایت به شما اجازه قانونی میدهد که در هر زمینه ای فعالیت کنیم به عنوان مثال می توانید برای شرکت توان وام درخواست کنید و یا کارهای دیگری را انجام دهید.

 

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

 

شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی نیز مثل سایر شرکت ها شرایطی را برای خودش اختصاص دارد مثلاً شما باید شرکت تان از سه عضو تشکیل شده باشد. همچنین باید دارای دو بازرس باشید که به هیچ عنوان از سهامداران نباشند و هیچ ارتباطی با شما نداشته باشند. ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت شما باید در خصوص ثبت شرکت به طور کامل پرداخت شود.

همچنین شما باید یک مقدار سرمایه نیز داشته باشید و این سرمایه به منظور تمکن مالی شما جهت ثبت شرکت خواهد بود. تعیین کد تجهیزات پزشکی نیز بسیار مهم است همچنین تکمیل فرم ثبت وسیله توسط شرکت تولید کننده خارجی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. ثبت شرکت شما باید در اداره کل تجهیزات پزشکی ایران انجام شود. در نهایت شما باید فرم تکمیل شده و مدارک کامل تان را به اداره کل توسط شرکت نمایندگی مورد نظر ارائه دهید.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی نیز اهمیت خاص خودش را دارد به عنوان مثال چون تجهیزات پزشکی مرتبط با سلامت عمومی و جامعه است ثبت شرکت باعث می‌شود تا تمامی موارد جنبه قانونی به خودشان بگیرند.

 

 

سوالات متداول

فعالیت های شرکت تجهیزات پزشکی شامل چه مواردی می شود

معمولاً ثبت شرکت تجهیزات پزشکی شامل تولید وسایل تجهیزات پزشکی و صادرات تجهیزات پزشکی و همچنین واردات تجهیزات پزشکی ارائه خدمات مربوط به تجهیزات پزشکی مشاوره برای خرید تجهیزات پزشکی خدمات کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی و مشاوره فنی و خدمات ارزیابی تجهیزات پزشکی را شامل میشود.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی به چند صورت است؟

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی به صورت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

مدارک مهم برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی چه می باشد؟

معمولاً مدارک مربوطه شامل کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای مربوط به شرکت تجهیزات پزشکی و امضای اقرارنامه و اخذ مجوزهای لازم جهت فعالیت در خصوص تجهیزات پزشکی را شامل میشود.

 

کلام آخر

در این مقاله ما ثبت شرکت تجهیزات پزشکی را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از موارد مهم در خصوص ثبت شرکت تجهیزات پزشکی می توان به این مورد اشاره کرد که باید تمامی مدارک به طور کامل آماده شود.

همچنین تمامی اقرار نامه ها و اسناد نیز باید آماده باشند و در هنگام ثبت شرکت به معنای مورد نظر تحویل داده شود تا از طریق قانونی ثبت شرکت مورد نظر انجام گیرد. همچنین ثبت شرکت باعث می شود تا شما بتوانید از طریق قانونی هر نوع فعالیتی مناسب شرکت تجهیزات پزشکی شما می باشد.

 

 

 

ارسال پاسخ