آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت آژانس هواپیمایی چگونه است؟

در این مقاله به توضیح ثبت شرکت آژانس هواپیمایی، بهترین قالب شرکت در این حوزه فعالیت و مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در این حوزه و همچنین مدارک و مدت زمان لازم صحبت خواهیم کرد. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

شرکت آژانس هواپیمایی

آژانس مسافرتی یا هواپیمایی به شخص یا شرکتی اطلاق می شود که در زمینه ی خدمات گردشگری، جهانگردی و هواپیمایی مشغول به فعالیت می باشد. این نوع آژانس ها بسته به نوع فعالیت از اداراتی چون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین از سازمان هواپیمایی کشوری و از سازمان حج و زیارت مجوز فعالیت دریافت می کنند. این آژانس ها به نمایندگی از تامین کنندگان، خدماتی چون اخذ ویزا، رزرو هتل، برگزاری تورهای مسافرتی گروهی و انفرادی، فروش بلیط هواپیما، قطار و … را ارائه می نمایند.

نکته: مجوز آژانس هواپیمایی به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطاء می شود اما به اشخاص حقوقی راحت تر و و تسهیل شده تر اعطا می گردد.

ثبت شرکت آژانس هواپیمایی

ثبت این نوع شرکتها با توجه به استقبال زیاد مردم، روبه افزایش است.  که دلیل آن گرایش مردم به سفرهای هوایی است. یک آژانس هواپیمایی علاوه بر برگزاری تور و جا به جایی مسافر، در زمینه ی حمل و نقل کالا و بسیاری راه های دیگر هم می تواند در آمد زایی داشته باشد بنابراین می توان ادعا نمود در آمد آژانس هواپیمایی در آمد قابل توجهی خواهد بود.

تفاوت دفتر خدمات مسافر بری و شرکت گردشگری چیست؟

تفاوت دفتر خدمات مسافر بری و شرکت گردشگری چیست؟

شرکت هایی که در زمینه گردشگری فعالیت می کنند به دو دسته ی مسافربری و گردشگری تقسیم می شوند. شرکتهای گردشگری تنها می توانند رزرو بلیط و هتل را انجام دهند. از طرفی شرکتهای خدمات مسافر بری می توانند علاوه بر این ها تورهای گردشگری داخلی و خارجی هم برگزار کنند. دفاتر خدمات مسافربری خود به سه دسته ی 1- دفاتر جهانگردی- سیاحتی  2-دفاتر مسافرتی       3- دفاتر زیارتی

انواع قالب شرکتهای هواپیمایی

برای ثبت شرکت هواپیمایی می توانید در 2 قالب 1-سهامی خاص       2-با مسئولیت محدود      اقدام نمایید که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت هواپیمایی(سهامی خاص)

برای ثبت شرکت هواپیمایی در قالب سهامی خاص باید حداقل 5 عضو متشکل از 3 سهامدار و 2 بازرس معرفی نمایید. هر 5 نفر باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت هواپیمایی ( سهامی خاص)

1-تصویر مدارک هویتی همه ی اعضا( اعم از شناسنامه و کارت ملی).

2- اعلام شماره موبایل بنام از هریک از اعضا.

3-اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

ثبت شرکت هواپیمایی(با مسئولیت محدود)

برای ثبت شرکت هواپیمایی در قالب با مسئولیت محدود باید حداقل 2 نفر شریک معرفی نمایید. هر یک از شرکاء نیز باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت هواپیمایی(با مسئولیت محدود)

1-تصویر مدارک هویتی کلیه ی شرکاء ( اعم از شناسنامه و کارت ملی).

2- اعلام شماره موبایل بنام از هر یک از شرکاء.

3- اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

آیا برای ثبت شرکت هواپیمایی نیاز به اخذ مجوز داریم؟

بله، به طور کلی ثبت شرکت نیاز به اخذ مجوز ندارد ولی برخی موضوعات نظیر آژانس هواپیمایی  در حین ثبت شرکت نیز باید اقدام به دریافت مجوز نمایند.

مرجع صدور مجوز آژانس هواپیمایی

وفق ماده2 آئین نامه آژانس های هواپیمایی      اشخاص حقیقی یا حقوقی که قصد انجام خدمات مسافرتی دارند باید از وزارت راه و شهرسازی مجوز دریافت نمایند. افرادی که می خواهند در زمینه های سیاحتی، زیارتی و جهانگردی فعالیت کنند باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مجوز دریافت نمایند و شرکتهای هواپیمایی باید از سازمان هواپیمایی کشوری نیز اقدام به دریافت مجوز نمایند.

شرایط تاسیس آژانس هواپیمایی چیست؟

شرایط تاسیس آژانس هواپیمایی چیست؟

1-باید شخصی را به عنوان مدیر فنی معرفی نمایند که بر کلیه ی امور آژانس هواپیمایی مسلط باشد. این شخص باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقید به دین اسلام باشد.

2- مدیر فنی باید گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه، دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی و همچنین حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد.

3- آدرس محل دفتر باید بین 40 تا 70 متر باشد و دارای کاربری اداری یا تجاری باشد.

4-تضمینی برای رعایت قوانین باید بدهید که این تضمین حداقل به میزان 50 میلیون تومان است.(البته این مبلغ به صورت سالانه تعیین می شود).

5-نام مناسبی برای آژانس هواپیمایی خود انتخاب نمایید  و  این نام تحت عنوان شرکت به ثبت برسد. این نام حتما باید فارسی باشد.

6- چنانچه مدیر فنی آقا است باید کارت پایان خدمت نیز ارائه نماید.

7- حداقل سن برای مدیر فنی 25 سال می باشد.

8- داشتن حداقل مدرک کارشناسی اجباری است.

توجه: اشخاص خارجی نیز می توانند از طریق ثبت شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی مجوز های لازم را اخذ نمایند. فروش مجوز آژانس های هواپیمایی  یا واگذاری آن با شرایط خاص و رعایت قوانین امکان پذیر است.

شرایط مدیر فنی آژانس هواپیمایی

شرایط مدیر فنی آژانس هواپیمایی

علاوه بر شرایط ذکر شده برای مدیر فنی آژانس های هواپیمایی، این شخص باید دارای شرایط زیر نیز باشد:

  • مدیر فنی باید دارای گواهینامه رسمی و معتبر از آموزشگاه های حرفه ای خدمات مسافرتی و گردشگری باشد.
  • مدیر فنی باید با یکی از زبان های خارجی آشنایی کافی داشته باشد.
  • مدیرعاملی که شرایط گفته شده برای مدیر فنی را داشته باشد، می تواند به عنوان مدیر فنی هم معرفی و مشغول به کار شود.
  • شخصی که به عنوان مدیر فنی انتخاب می شود تنها می تواند در یک دفتر مشغول به کار باشد.

مدت زمان ثبت شرکت هواپیمایی چقدر است؟

با توجه به اینکه این نوع شرکت ها دارای اساسنامه تیپ  بوده، باید بازه ی زمانی بین 20 الی 30 روز کاری برای ثبت شرکت خود در نظر بگیرید.

 

کارشناسان حرفه ای ثبت آرژانتین آماده ی ارائه انواع خدمات مشاوره ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکتها، اخذ کارت بازرگانی به شما همراهان عزیز می باشند. برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های 33361121-028 و 09102913092 تماس حاصل فرمایید.

«ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

ارسال پاسخ