آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند کیف چگونه است؟ + شرایط و مدارک

قطعا شما هم برند های معروف باربری ( burberry  ) – چنل ( chanel ) – فندی ( fendi ) – گوچی ( Gucci ) – هرمس ( Hermes ) را میشناسید. میتوانیم به جرأت بگوییم که این پنج برند از بزرگترین و شناخته شده ترین برند های فعال در زمینه ی تولید کیف میباشند. در این مقاله قصد داریم به نحوه ثبت برند کیف – ضرورت ثبت برند – مدارک مورد نیاز ثبت برند – مدت زمان ثبت برند بپردازیم تا آخر با ما همراه باشید.

ثبت برند چیست ؟

منظور از ثبت برند ، ثبت یک نام تجاری بنام شما میباشد که هدف از این ثبت تمایز محصولات شما با سایر محصولات مشابه در بازار میباشد. در صورت فقدان برند ، محصولات شما تحت عنوان خاصی به بازار هدف ارسال نمیشود و این باعث سردرگمی مشتریان شما خواهد شد. وقتی برند شما به ثبت می رسد هیچ کس در هیچ کجای ایران نمی تواند از برند شما استفاده نماید و در صورت استفاده شما می توانید از فرد مورد نظر شکایت کنید.

مرجع ثبت برند کیف کدام ارگان است؟

مرجع ثبت کلیه ی برندها اعم از برند کیف اداره ی کل مالکیت معنوی که زیر مجموعه ی اداره ی ثبت اسناد و املاک است ، میباشد. فقط برند هایی که در این اداره به ثبت رسیده اند تحت پوشش قانون قرار میگیرند. در بسیاری موارد افراد نام مغازه یا محصول خود را در اتحادیه عنوان و بر روی جواز کسب آنها درج میگردد و به اشتباه فکر میکنند برند آن ها ثبت شده ، درحالیکه تنها مرجع ثبت برند اداره ی مالکیت معنوی می باشد.

ضرورت و اهمیت ثبت برند کیف

ضرورت و اهمیت ثبت برند کیف

فرقی نمی کند که شما یک تولید کننده کیف هستید یا یک مغازه فروش کیف ، در هر دو صورت باید اقدام به ثبت برند خود نمایید. اگر یک تولید کننده هستید برای جلوگیری از استفاده ی سایر همکاران از نام تجاری شما و همچنین ایجاد تمایز بین محصولات شما و سایر محصولات مشابه باید اقدام به ثبت برند نمایید. اگر یک فروشنده کیف هستید می توانید اسم فروشگاه خود را برای جلوگیری از استفاده ی سایر همکاران به ثبت برسانید.
برای درک بهتر اهمیت ثبت برند کیف به مثال زیر توجه فرمایید :
شرایطی را تصور کنید که آقای توماس باربری مالک برند لوکس Burberry اقدام به ثبت نام تجاری خود نمی کرد و به واسطه کیفیت محصولات به شهرت میرسید در چنین شرایطی هر فرد سودجویی می توانست این برند موفق را بنام خود به ثبت رسانده و حاصل زحمات چندین ساله ی آقای توماس باربری را از او بدزدد ، در نتیجه قبل از اینکه برند شما به برندی بزرگ و معروف مبدل شود اقدام به ثبت آن نمایید تا جلوی هرگونه سوء استفاده را بگیرید.

 

همچنین بخوانید : ثبت برند فست فود چگونه است؟

 

مراحل ثبت برند کیف

  • در مرحله ی اول شما باید یک نام برای برند خود انتخاب نمایید و اقدام به استعلام نام مورد نظر کنید . منظور از استعلام این است که بررسی شود که این نام در حوزه ی فعالیت شما به ثبت نرسیده باشد. چون در صورتی که عین اسم یا مشابه آن ثبت شده باشد امکان ثبت آن نام برای شما وجود نخواهد داشت. کارشناسان ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره و ثبت برند به شما عزیزان می باشند.
  • در مرحله ی دوم بعد از اینکه از عدم تشابه نام مورد نظر اطمینان حاصل کردید باید اظهار نامه ی ثبت علامت تجاری را بصورت اینترنتی به اداره ی کل مالکیت معنوی ارسال نمایید. کارشناسان اداره ی مالکیت معنوی پس از بررسی درخواست شما در صورتی که منع قانونی وجود نداشته باشد و همچنین تشابهی برای اسم مورد نظر وجود نداشته باشد با ثبت برند شما موافقت می نمایند.

نکته : توجه نمایید قبل از اینکه نام تجاری شما به ثبت نرسیده است اقدام به استفاده از آن نکنید چون ممکن است شما برای برند سازی ، تبلیغات ، سفارش تابلو و …… متحمل هزینه های سنگین شده و در نهایت کارشناسان اداره ی مالکیت معنوی با ثبت برند شما موافقت نکنند و مجبور به تغییر اسم برند خود شوید ، پیشنهاد ثبت آرژانتین به شما همراهان عزیز این است که پس از ثبت برند و دریافت سند آن اقدام به استفاده و هزینه برای برند خود کنید.
تا اینجا به اهمیت ثبت برند کیف – مرجع ثبت کننده ی برند و مراحل ثبت برند پرداختیم ، در ادامه این مقاله قصد داریم به مدارک مورد نیاز ، مجوزات لازم و مدت زمان ثبت برند کیف بپردازیم.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند کیف

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • اعلام شماره موبایل بنام از متقاضی
  • اعلام آدرس و کدپستی ( می توانید آدرس محل سکونت یا کسب و کار خود را اعلام نمایید )
  • مجوز فعالیت ( بسته به نوع فعالیت این مجوزات متفاوت خواهد بود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت )

منظور از مجوز فعالیت برای ثبت برند چیست ؟

اگر شما متقاضی گرامی ، تولید کننده کیف هستید می توانید از اداره ی صنعت ، معدن و تجارت استان خود درخواست صدور پروانه ی بهره برداری نمایید. همچنین می توانید از طریق اتحادیه ی اصناف اقدام به دریافت جواز کسب نمایید. اما اگر صرفا در زمینه ی فروش انواع کیف فعالیت دارید باید از اتحادیه ی اصناف نسبت به دریافت جواز کسب اقدام کنید.

 

همچنین بخوانید : ثبت برند طلا فروشی چگونه است؟

مدت زمان ثبت برند کیف

مدت زمان ثبت برند کیف

بطور میانگین بازه ی زمانی ثبت برند یک بازه ی بین 2 الی 3 ماه خواهد بود ، در صورتی که اسم مورد نظر شما مورد قبول کارشناس اداره واقع نشود و مجبور به ارسال اظهارنامه مجدد ثبت علامت تجاری شوید قطعا به مهلت بالا یک بازه ی 1 ماهه نیز اضافه خواهد شد.

در این قسمت می خواهیم به سولات متداول شما عزیزان در خصوص ثبت برند کیف بپردازیم.

آیا برند می تواند به نام چند نفر به ثبت برسد ؟

سوالات متداول

آیا برند می تواند به نام چند نفر به ثبت برسد ؟

بله در صورتی که شریک دارید یا قصد دارید برند خود را بنام چند نفر به ثبت برسانید می توانید درصد سهم هریک از افراد را در برند مشخص نمایید.

آیا با جواز تاسیس می توان اقدام به ثبت برند کیف نمود ؟

خیر. طبق آخرین مصوبه ی اداره ی مالکیت معنوی مبنی بر مجوزات قابل قبول جهت ثبت برند ، در صورتی که دارای جواز تاسیس هستید باید اقدام به دریافت « پیشرفت فیزیکی » کنید و در صورت نداشتن پیشرفت فیزیکی امکان ثبت برند با جواز تاسیس به تنهایی وجود ندارد.

آیا برای ثبت برند کیف نیاز به داشتن کارت بازرگانی داریم ؟

بطور کلی ثبت برند نیاز به داشتن کارت بازرگانی ندارد. اما در صورتی که نام مورد نظر شما ریشه ی فارسی نداشته باشد و لاتین محسوب شود برای ثبت آن علاوه بر مجوز فعالیت باید کارت بازرگانی نیز داشته باشید.

آیا ثبت برند کیف مشمول مالیات است ؟

خیر. بطور کلی ثبت برند در هیچ یک از حوزه ها مشمول مالیات نمی باشد.

اعتبار برند ثبت شده کیف چند سال است ؟

هر برندی که به ثبت می رسد از تاریخ ثبت تا 10 سال معتبر خواهد بود . پس از پایان ده سال باید درخواست تمدید برند خود را مجدد  به اداره ی مالکیت معنوی ارسال نمایید.

برند ثبت شده در کل ایران معتبر است ؟

بله . برندی که توسط اداره ی مالکیت معنوی به ثبت برسد در کل ایران معتبر و تحت پوشش قانون مالکیت معنوی خواهد بود.

ثبت آرژانتین با ثبت بیش از 500 برند در سراسر ایران آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره و ثبت برند به شما همراهان عزیز می باشد.

 

ما به حرف های ها فرصت ثبت می دهیم

ارسال پاسخ