آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند فست فود در سریع ترین زمان

ثبت برند فست فود می تواند راه کاری مناسب برای گسترش فعالیت های مراکز تهیه غذای آماده بوده و اعتبار این مراکز را  در سطح جامعه بالا ببرد. طبق روال معمول مراکز فست فود برای دایر شدن و آغاز فعالیت از اتحادیه فست فود مجوز  یا پروانه فعالیت دریافت می نمایند. امروزه این امکان فراهم شده است که  فست فود ها  بتوانند برای ثبت برند به سازمان مالکیت معنوی مراجعه نمایند و برند خاص خود را ثبت کنند. فست فود ها برای ثبت برند خود می بایست علاوه بر مدارک معمول مجوز یا پروانه کسب و فعالیت خود را ارائه دهند تا بتوانند پس از طی نمودن روند اداری معمول برند خود را ثبت کنند.

 

ثبت برند فست فود

 

چگونگی ثبت برند فست فود

تمام فست فود های فعال در عرصه تهیه مواد غذایی می توانند با مراجعه به سازمان مالکیت معنوی و ارائه مدارک لازم برند و نشان فست فود خود را ثبت نمایند.

منتهی باید به این نکته توجه نمود که اگر فست فود مورد نظر قرار باشد در مناطق مختلف کشور فعالیت کند ابتدا باید اظهار نامه اولیه برای درخواست ثبت برند را در سازمان مالکیت معنوی تکمیل نماید و پس از مشخص کردن آرم و علامت مخصوص برند خود و تکمیل مدارک مورد نیاز در یک بازه زمانی مشخص که تقریبا حدود 30 روز است  در صورت موجه بودن مدارک برند مورد نظر خود را ثبت نماید.

اما اگر فست فود مورد نظر تمایل داشته باشد در مناطق آزاد اقتصادی شعبه داشته باشد یا بخواهد شعب خود را به خارج از مرزهای کشور گسترش دهد می بایست  علاوه داشتن جواز کسب، لو گوی مورد نظر خود را انتخاب نماید و پس از تکمیل اظهار نامه اولیه و داشتن کارت بازرگانی به سازمان ثبت مالکیت معنوی مراجعه نماید تا روند ثبت برند مورد نظر دچار مشکل نشود.

در صورت بالا  بودن کیفیت محصولات فست فود، ثبت برند آن باعث افزایش گستره فعالیت و شناسانده شدن  به مردم مناطق مختلف می شود. باید به این نکته توجه داشت که تمایل زیاد برای خرید یک کالا با برند مشخص می تواند باعث گسترش شعب آن در مناطق مختلف داخلی و خارجی شود.

در صورتی که قصد دارید ثبت برند انجام دهید حتما ابتدا از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین استفاده کنید.

شماره تماس کارشناسان : ۰۲۸۳۳۳۶۱۱۲۱

 

 

مدارک لازم جهت ثبت برند فست فود

 

مدارک لازم جهت ثبت برند فست فود

برای ثبت برند فست فود در سازمان مالکیت های معنوی مثل ثبت دیگر برند ها باید مدارکی جهت بررسی ارائه شود که از آن جمله می توان به مواردی مثل  کپی شناسنامه و کارت ملی برای افراد حقیقی و کپی اساسنامه و آگهی درج شده ثبت شرکت در روزنامه های  رسمی علاوه بر مدارک شخص مسئول برای اشخاص حقوقی، لوگو یا نمونه ای از علامت مورد تقاضا در ابعاد 10×10، ارائه کارت بازرگانی برای آن دسته از افرادی که خواهان ثبت برند خود به لاتین و ایجاد شعبه در مناطق آزاد و خارج از کشور هستند.

ارائه کپی جواز کسب برای افراد حقیقی و پروانه شرکت برای افراد حقوقی، ارائه وکالتنامه وکیل در صورت استفاده از وکیل، کپی روزنامه هایی که تاسیس شرکت و آخرین تغییرات برای اشخاص حقوقی در آن درج شده باشد.

پس از تحویل مدارک مورد نظر به شکل حضوری یا الکترونیکی از طریق فضای مجازی به سازمان مالکیت های معنوی، صحت و سقم مدارک مورد نظر بررسی می شود و پس از مطابقت نوع فعالیت های ارائه شده برند با طبقات ثبت برند و علامت تجاری، در یک بازه زمانی مشخص، برند مورد نظر ثبت شده و به متقاضی جهت در یافت تاییدیه برند و آغاز فعالیت  اطلاع رسانی می شود.

 

همچنین بخوانید : آموزش ثبت برند

 

چگونگی ثبت برند فست فود

معمولا ثبت برند فست فود به دو صورت انجام می شود. در روش اول شخص یا اشخاص که قصد ثبت برند فست فود را دارند خود یا نماینده شان روال اداری ثبت درخواست و ارسال مدارک برای انجام روال اداری ثبت شرکت  به صورت شخصی و مستقل انجام می دهند که به دلیل پیچیدگی روال اداری ممکن است برای آن ها علاوه بر هزینه، زمان بر هم باشد و به دلیل نا آشنایی به روند اداری باعث سرگردانی آنها شود.

اما در روش دوم خیلی از افراد و شرکت ها برای ثبت برند و علامت تجاری به شرکت ها و مراکز خدماتی که در زمینه دریافت برند برای افراد و شرکت ها فعالیت می کنند مراجعه کرده و با پرداخت هزینه های مشخص، انجام این کار را به آنها واگذار می کنند.

هرچند ممکن است واگذاری روند ثبت و دریافت برند مورد نظر برای افراد و شرکت هایی که در زمینه فست فود یا غذای آماده فعالیت می کنند هزینه بر باشد اما این کار باعث بالا رفتن سرعت کار بوده و از سرگردانی آن ها در رونده پیچیده اداری جلوگیری می کند.

حتی خیلی از افراد و شرکت ها واگذاری روند اداری ثبت و دریافت مجوزهایی مثل ثبت برند فست فود به مراکز اداری را به دلیل سرعت عمل بالا و مناسب مقرون به صرفه می دانند.

 

همچنین بخوانید : ثبت برند عسل چگونه است

 

جهت انتخاب نام مناسب برای برند فست فود به چه نکاتی باید توجه شود؟

برند یک نام تجاری است که برای  معرفی یک کسب و کار مشخص در نظر گرفته می شود. به همین دلیل نام و لو گویی که برای اینکار در نظر گرفته می شود باید شرایط لازم برای جلب توجه و  اعتماد مشتری  را داشته باشد. به همین دلیل نام انتخاب شده باید حتی المقدور ساده و در عین حال خلاقانه باشد یعنی به راحتی در دهان بچرخد و معنا و مفهوم مناسبی داشته باشد.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که لو گوی انتخاب شده برای برند فست فود باید جذاب بود و از نظر دیداری مخاطب را به سمت خود جذب نماید.

همچنین اصول روانشناسی رنگ از نظر ساختاری به شکل مناسب در لو گوی فست فود رعایت شود. طراحی لو گوی فست فود باید به شکل تخصصی انجام شود به شکلی که هم از نظر ظاهری با ذهن مخاطب ارتباط برقرار کند و هم از نظر مفهومی بتواند خدمات فست فود و رستوران را حتی الامکان به بیننده منتقل نماید.

 

مزایای ثبت برند برای فست فود

 

مزایای ثبت برند برای فست فود

ثبت برند برای مراکز تهیه غذای آماده یا فست فود می تواند مزایا و فوائد زیادی برای صاحب یا صاحبان آن داشته باشد. از جمله مزایای ثبت برند فست فود یا مراکز تهیه غذا آن است که خدمات فست فود به شکل کاملا انحصاری به متقاضیان معرفی می شود و داشتن خدمات متمایز و منحصر به فرد می تواند باعث ارتقاء وضعیت فست فود و صاحبان آن شود.

ثبت برند فست فود باعث می شود صاحبان برند بتوانند به شکل حرفه ای تری  در بازار فعالیت نمایند. معمولا فست فود هایی که برند خود را ثبت می نمایند برای جذب مشتری و ایجاد شعبه در مناطق مختلف شهر و کشور اقدام به بالا بردن کیفیت محصولات خود می کنند.

ثبت برند باعث بالا رفتن اعتبار فست فود شده و مشتریان برای خرید محصولات آن تمایل بیشتری خواهند داشت. معمولا پس از ثبت برند صاحبان آن در شرایط بهتری برای دریافت وام و تسهیلات بانکی قرار می گیرند. همچنین پس از ثبت برند، صاحبان آن شرایط بهتری برای ایجاد شعب دیگر و نمایندگی در مناطق مختلف خواهند داشت.

با ثبت برند محصولاتی که  تحت این عنوان تولید می شوند از شرایط انحصاری برخوردار می شوند و هیچ کس نمی تواند با تولید محصولات مشابه از شرایط برند خاص سوء استفاده نماید چون این کار از نظر قانونی تخلف بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

ثبت برند این امکان را به صاحبان آن می دهد که علاوه بر فعالیت در بازار های داخلی بتوانند فعالیت و شعب خود را به خارج از مرزهای کشور گسترش دهند منتهی باید قبل از انجام این کار با ارائه مدارک لازم از اتاق بازرگانی، کارت بازرگانی دریافت نموده و برای آغاز فعالیت در خارج کشور آن را به سازمان مالکیت معنوی ارائه داده باشند تا مجوز حضور در بازارهای خارجی برای آن ها فراهم شده باشد.

سخن پایانی

معمولا برای دایر کرد مراکز تهیه غذا یا فست فود ها قبل از هر کاری ابتدا باید جواز کسب از نهاد های ذی ربط دریافت شود تا فعالیت کسب و کار در این مراکز از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد.

منتهی صاحبان بعضی از مراکز تهیه غذا یا فست فود ها  ترجیح می دهند برای دست آوردن اعتبار لازم و  گسترش فعالیت خود نسبت به ثبت برند و لو گوی خاص برای فعالیت خود اقدام نمایند.

ثبت برند می تواند علاوه بر انحصاری کردن شرایط برای صاحب برند باعث بالا رفتن کیفیت مواد غذایی برای جذب مشتری بیشتر را در پی داشته باشد. باید توجه داشت که در پیش گرفتن این روند متعاقباً افزایش نمایندگی و ایجاد شعب متعدد در مناطق مختلف را به همراه خواهد داشت.

ارسال پاسخ