آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند فرش

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت برند ، اهمیت ثبت برند فرش ، شرایط و مدارک مورد نیاز و همچنین مدت زمان لازم جهت ثبت برند بپردازیم . لطفا تا پایان با ما همراه باشید .

 

ثبت برند

منظور از ثبت برند ، ثبت یک نام تجاری بنام شما به منظور جلوگیری از سوء استفاده ی سایرین و همچنین ایجاد تمایز در بازار میباشد . کلیه ی کالاها در بازار با برند مخصوص خود شناخته می شوند و همین موضوع سبب ایجاد تفاوت و تمایز بین کالاها میگردد .

اهمیت ثبت برند فرش

امروزه با گسترش زندگی شهری و توجه و نیاز روزافزون به وسایل منزل مخصوصا فرش که ریشه در اصالت ما ایرانیان دارد ، این صنعت مورد توجه فراوان قرارگرفته است .

ایران بزرگترین تولیدکننده ی فرش دستباف در دنیا میباشد و سالانه مقدار قابل توجهی ارز از طریق صادرات فرش به کشور وارد میشود .

باتوجه به فراوانی کارخانجات و کارگاه های تولید فرش اعم از ماشینی و دستباف ، ثبت برند به منظور ایجاد انحصار در بازار اهمیت بسزایی دارد . وقتی برند شما به ثبت میرسد در کل ایران مشمول حمایت میباشد و هیچ شخصی نمیتواند از برند شما استفاده نماید.چنانچه اقدام به ثبت برند نکنید ، هر فرد ثالثی میتواند نام تجاری شمارا بنام خود به ثبت رسانده و جلوی فعالیت شما تحت عنوان آن نام تجاری را بگیرد .

قطعا نام های برند هایی نظیر فرش خاطره ، فرش قالی سلیمان ، فرش ستاره کویر ، فرش ساوین ، فرش الماس کویر و … به گوشتان خورده است . این برند ها در اداره مالکیت معنوی به ثبت رسیده اند . حال تصور کنید این برندهای معروف ثبت نشده بودند ، در چنین شرایطی هر فرد سوء استفاده گری میتوانست اقدام به ثبت این برند ها نماید و جلوی استفاده ی شخص اصلی از برند مذکور را بگیرد . در چنین شرایطی قطعا این برندها به معروفیت الان نبودند و اعتباری نیز نداشتند .

از بزرگترین شهرهای ایران که فعال در زمینه تولید فرش هستند میتوان به کاشان ، تبریز ، اصفهان و قم اشاره نمود . فرش های ایران در طرح های متفاوتی  بافته میشوند که از معروف ترین آنها میتوان به شاه عباسی ، اسلیمی ، لچک و ترنج ، افشان ، شکارگاه و درختی اشاره نمود .

داشتن یک برند معتبر و به ثبت رسیده امکان انجام تبلیغات گسترده را برای شما فراهم می آورد و همچنین باعث اعتبار بخشیدن به محصولات شما میگردد .

مرجع ثبت برند

مرجع ثبت برند در ایران اداره ی کل مالکیت معنوی تهران میباشد و همه برندهای ایران در این اداره به ثبت میرسد و درکل ایران معتبر میباشد .

 

همچنین بخوانید : ثبت برند نساجی چگونه است؟

 

شرایط موردنیاز جهت ثبت برند فرش

مهمترین شرایط و مدرک مورد نیاز جهت ثبت برند فرش داشتن مجوز فعالیت میباشد . حال این سوال مطرح میگردد که منظور از داشتن مجوز فعالیت چیست ؟ چنانچه متقاضی محترم در حوزه خرید و فروش فرش فعالیت داشته باشد باید جواز کسب که توسط اتحادیه ها صادر میگردد را ارائه نماید و چنانچه متقاضی از تولید کنندگان محترم میباشد  باید پروانه بهره برداری که توسط اداره صنعت و معدن و تجارت صادر میگردد را ارائه نمایند . و یا همچنین میتوانند جواز تاسیس به همراه پیشرفت فیزیکی را به عنوان مجوز ارائه دهند .

توجه مهم :  باید به همراه جواز تاسیس حتما پیشرفت فیزیکی نیز ارائه گردد و بدون پیشرفت فیزیکی و تنها با جواز تاسیس امکان ثبت برند وجود ندارد .

مدارک مورد نیاز ثبت برند فرش ( حقیقی )

مدارک مورد نیاز ثبت برند فرش ( حقیقی )

1-تصویر مدارک هویتی شخص متقاضی ( اعم از شناسنامه و کارت ملی ) .

2- تصویر مجوز فعالیت .

3_ اعلام شماره موبایل بنام از شخص متقاضی .

مدارک مورد نیاز ثبت برند فرش (حقوقی )

1-تصویر مدارک هویتی صاحبان امضا (اعم از شناسنامه و کارت ملی ) .

2-تصویر آخرین روزنامه رسمی شرکت .

3-تصویر مجوز فعالیت .

4-اعلام شماره موبایل بنام از هریک از اعضا .

تذکر مهم : هر شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی میتواند اقدام به ثبت برند نماید و برای ثبت برند نیازی به ثبت شرکت ندارید .

آیا میتوان برند را بنام چندنفر به‌صورت شراکتی به ثبت رساند ؟

بله. برندرا میتوان به‌صورت شراکتی و بنام چندنفر به ثبت رساند و باید میزان سهم هریک از افراد را مشخص نمود . نکته حائز اهمیت این است که باید صاحب جواز نیز حتما از برند سهم داشته باشد .

آیا برای ثبت برند نیاز به کارت بازرگانی داریم ؟

به‌طورکلی خیر . چنانچه نام مورد نظر شما ریشه فارسی داشته باشد نیازی به اخذ کارت بازرگانی ندارید و ولی چنانچه نام مورد درخواست ریشه فارسی نداشته باشد و لاتین محسوب گردد علاوه بر مجوز باید کارت بازرگانی نیز ارائه نمایید .

مدت زمان ثبت برند فرش

مدت زمان ثبت برند فرش

با توجه به اینکه کلیه ی برند های ایران در اداره کل مالکیت معنوی تهران به ثبت میرسد ، ترافیک کاری این اداره بالا بوده و بازه زمانی 2 الی 3 ماه را برای ثبت برند باید در نظر داشته باشید.

سوالات متداول

ضرورت ثبت برند فرش چیست ؟

ثبت قانونی برند فرش ، جلوی هرگونه سوءاستفاده از نام ، لوگو و محصول شمارا میگیرد . با ثبت برند فرش ، از نظر قانونی به رسمیت شناخته خواهید شد .

آیا امکان ثبت برند به‌صورت اینترنتی وجود دارد ؟

بله . کلیه مراحل ثبت برند به‌صورت الکترونیکی  انجام می پذیرد . کارشناسان ثبت آرژانتین  آماده ی ارائه ی انواع خدمات مشاوره به شما همراهان گرامی در سراسر ایران میباشند .

ثبت برند لاتین فرش به چه مدارکی نیاز دارد؟

ثبت برند لاتین فرش علاوه بر ارائه مجوز فعالیت نیاز به ارائه کارت بازرگانی نیز دارد .

آیا برای ثبت برند نیاز به ثبت شرکت داریم ؟

خیر ، کلیه ی اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی میتوانند اقدام به ثبت برند نمایند .

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت برند ، ثبت شرکت ، دریافت کارت بازرگانی و تغییرات شرکتها میتوانید با شماره های 02833361121 و 09100445331 تماس حاصل فرمایید .

« ما به حرفه ای ها فرصت ثبت میدهیم »

 

ارسال پاسخ