آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند طلا فروشی

برای ثبت برند طلا فروشی با ثبت برند طلا و جواهر  باید به مفاد بخشنامه شماره ۹۳/۱۳۳۶۸۰سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در ۲۴/ ۸/ ۱۳۹۸ به تصویب رسیده است استناد کرد. قانون فوق به موضوع فعالیت مرتبط با معاملات طلا نقره و جواهر پرداخته است. طبق قانون فوق الذکر ثبت برند طلا فروشی نیاز به اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دارد. اگر قصد ثبت برند طلا فروشی دارید و مصمم هستید که در این رابطه اطلاعات بیشتری را به دست آورید پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانید. زیرا ما قصد داریم در رابطه با ثبت برند طلا و جواهر توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

ثبت برند طلا فروشی چگونه است؟

 

 

برند طلا فروشی چیست؟

برای درک درست از ثبت برند طلا فروشی  و  ثبت برند طلا و جواهر باید ابتدا با مفهوم این امر آشنا بود. امروزه با افزایش میزان توقعات مردم و همچنین افزایش امکانات طراحی و ساخت، زیورآلات از ظرافت و حساسیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده اند. به همین دلیل طلا و جواهر سازان برای افزایش اعتبار کار خود و همچنین معرفی خود تمایل بالایی به ثبت برند طلا و جواهر دارند. آن ها با ثبت برند می‌ توانند  هنر دستانشان  را به نام خود به بفروشند.

خوشبختانه در حال حاضر قانون نیز همه مقدمات لازم را برای فعالان این حوزه جهت ثبت برند تدارک دیده است. به این ترتیب عزیزانی که در حوزه جواهر سازی و طلا فروشی فعالیت می کنند، به راحتی می توانند برند و نشان تجاری مخصوصی برای خود داشته باشند.

 

اهمیت ثبت برند طلا فروشی چیست؟

ثبت برند طلا فروشی اهمیت زیادی در حفظ اعتبار آن دارد. ثبت برند هم برای زیورآلات دست ساز و هم برای زیورآلات ریخته گری دارای اهمیت زیادی است. بنابراین فعالیت در زمینه طلا و جواهر سازی و همچنین فعالیت در زمینه فروش طلا و زیورآلات قیمتی بدون ثبت برند تا حد قابل توجهی از اعتبار کار را کم خواهد کرد.

در حال حاضر افراد زیادی هستند که در حوزه منسوجات دست ساز طلا در حال فعالیت هستند و همین امر سبب شده است که فعالان این حوزه جهت معرفی خود به بازار رقابت تنگاتنگی با هم داشته باشند. به همین دلیل تلاش می کنند برای محصول خود برندی داشته باشند تا از طریق آن بتوانند تبلیغات موثری را برای خود داشته باشند.

همچنین با ثبت برند طلا و زیورآلات و طلا فعالان این حوزه می تواند از هرگونه سوء استفاده های احتمالی در امان باشند. دیگر اهمیت ثبت برند طلا فروشی این است که طلا فروشان می‌توانند از این طریق منافع مالی و معنوی خود را به شکل موثرتری حفظ کنند.

لازم به ذکر است که علامت های تجاری قابلیت نقل و انتقال را دارند بنابراین کسانی که اقدام به ثبت برند طلا فروشی کرده‌اند هر زمان که اراده کنند می توانند برند خود را به دیگری انتقال دهند. از طرف دیگر ثبت برند به فعالان این حوزه کمک می ‌کند تا کسب و کار خود را به مقبولیت بیشتری برسانند. همچنین امکان درخواست تقاضای وام با ثبت برند برای افراد بهتر و راحت تر است. بنابراین دارند برند یا علامت تجاری هر زمان که نیاز داشته باشند، شرایط راحت‌ تری برای اخذ وام درخواست تسهیلات خواند داشت.

 

همچنین بخوانید : ثبت برند لوازم آرایشی چگونه است

 

جایگاه ثبت برند طلا و جواهر  در جدول طبقه بندی

مطابق با قوانین موجود در رابطه با ثبت، محصول، کالا و خدمات برای ثبت برند، یک جدول طبقه بندی مخصوصی که شامل ۴۵ گروه طبقه بندی می باشد وجود دارد. در جدول طبقه بندی فوق ثبت طلا و جواهر در طبقه ۱۴ قرار دارد. البته طبقه۱۴ شامل همه فلزات گران بها و جواهرات می شود.

 

مدارک لازم برای ثبت برند طلا فروشی

 

مدارک لازم برای ثبت برند طلا فروشی

متقاضیان ثبت برند طلا فروشی در وهله اول برای ثبت نیاز به یک سری مدارک دارند. بنابراین قبل از هر اقدامی باید مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را فراهم کنند که مدارک مذکور شامل موارد زیر است.

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • مجوز فعالیت و کپی آن. لازم به ذکر است که مجوز فعالیت شامل موارد متعددی نظیر پروانه بهره ‌برداری، پروانه ساخت، مجوز تأسیس، مجوز کسب و کار می ‌شود. بنابراین متقاضی باید همه مدارک را در قالب مجوز فعالیت به مرجع ثبت ارائه دهد.
  • ارائه کارت بازرگانی در صورتیکه برند لاتین باشد
  • متن آگهی در روزنامه رسمی
  • مجوز فعالیت و کپی آن.

 

مراحل ثبت برند طلا فروشی

 

مراحل ثبت برند طلا فروشی

برای ثبت برند طلا فروشی دو روش پیش روی متقاضیان قرار دارد که بهترین و ساده ترین روش مراجعه به سامانه هوشمند ثبت برند است. زیرا انتخاب سامانه هوشمند ثبت برند برای این منظور برای متقاضیان زحمت کمتری را در پی دارد.

اما کسانی که به هر دلیلی ترجیح می‌ دهند ثبت برنده طلا فروشی را به صورت حضوری انجام دهند باید برای اولین گام، به سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه مراجعه کنند و سپس فرم درخواست ثبت را تکمیل نمایند. در فرم درخواست ثبت برند طلا فروشی باید مشخصات مالک برند درج شود.  پس از تکمیل فرم درخواست متقاضی باید آن را به همراه  مدارک بارگذاری کند. اگر مدارک و تکمیل فرم درخواست کامل باشد، درخواست مورد تایید قرار می‌گیرد. سپس متقاضی باید هزینه‌های مربوطه را تقدیم نماید.

پس از پیمودن مراحل ذکر شده اگر همه چیز به شکل درست پیش رفته باشد شماره اظهار نامه برند به همراه کد مخصوص آن به شماره تلفن متقاضی ارسال می ‌شود که متقاضی نیز باید آن را تایید کند.

پس از آن که همه مراحل ذکر شده به درستی انجام شود و مشکل خاصی در روند کار وجود نداشته باشد یک نسخه نهایی برای متقاضی ارسال می ‌شود که متقاضی باید نسخه مذکور را امضا نموده و یک نسخه برابر با اصل را برای اداره مربوطه ارسال کنند. به این ترتیب مراحل ثبت برند طلا فروشی به اتمام می ‌رسد.

 

همچنین بخوانید : ثبت برند مزون چگونه است؟

 

هزینه مورد نیاز برای ثبت برند طلا فروشی

 

هزینه مورد نیاز برای ثبت برند طلا فروشی

ثبت برند طلا و جواهر اقدامی هزینه بر است. منتهی هزینه مورد نیاز جهت ثبت برند برای همه افراد به یک صورت نیست و بنا بر شرایطی متغیر است .عواملی که بر ثبت برند طلا فروشی تاثیرگذار هستند شامل تعداد طبقات انتخابی و همچنین ریز کالاهای آن و تعداد خطوط متن آگهی درج شده در روزنامه رسمی است.

اما به طور کلی میانگین هزینه مورد نیاز برای ثبت برند طلا فروشی در محدوده ۱۸۰۰ الی ۳۲۰۰ است. البته برای آنکه بتوانید در این رابطه اطلاعات کامل تری را به دست بیاورید پیشنهاد ما این است که با کارشناسان و فعالان این حوزه مشورت داشته باشید.

نتیجه گیری

ثبت برند طلا فروشی یا ثبت برند طلا و جواهر به منظور افزایش اعتبار کسب و کار و همچنین دسترسی به یکسری منافع دارای اهمیت زیادی است. از این‌رو معمولاً همه فعالان این حوزه قبل از شروع کسب و کار خود اقدام به ثبت برند می کنند.

ثبت برند شرایط و قواعد خاص خود را دارد و به طور کلی یک فرآیند حقوقی فنی و پیچیده است. به همین دلیل برای آن که متقاضیان این امر بتوانند در این زمینه عملکرد مناسبی داشته باشند و وقت زیادی را صرف ثبت برند نکند بهتر است با کارشناسان و همچنین مجموعه های فعال در این حوزه در ارتباط باشند تا از طریق مشاوره و راهنمایی که از آنها دریافت می ‌کنند، بتوانند روند کار را بهتر و بهینه‌ تر انجام دهند.

ارسال پاسخ