آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند چیست؟

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت شرکت – ثبت برند – تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند – مرجع صالح برای ثبت و مدت زمان ثبت هریک صحبت کنیم. لطفا تا آخر با ما همراه باشید.

 

 

 

تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند

ثبت شرکت چیست ؟

منظور از ثبت شرکت ایجاد یک شخصیت حقوقی مستقل از شرکاء یا سهامداران است. در اصطلاح حقوقی ، شرکت به قراردادی گفته میشود که بر مبنای آن شرکاء سود حاصل از شرکت را بین خود تقسیم می کنند. شرکت در لغت به معنای شریک شدن در مال یا کاری می باشد. انواع شرکتها طبق قانون تجارت به هفت دسته ی : 1- شرکت های سهامی خاص  2- شرکت با مسئولیت محدود  3- شرکت تضامنی  4- شرکت مختلط سهامی  5- شرکت مختلط غیر سهامی  6- شرکت نسبی  7- شرکت تعاونی تولید و مصرف  تقسیم میشوند.

هدف از ثبت شرکت چیست ؟

  • تحصیل اعتبار بیشتر.
  • استفاده از وام ها وتسهیلات بانکی.
  • امکان شرکت در مزایده ها و مناقصات دولتی و خصوصی.
  • قانونی کردن شراکت ها از طریق ثبت شرکت.
  • انجام واردات و صادرات.
  • ایجاد یک شخصیت مستقل برای کسب و کار و بهره مندی از مزایای آن.

مرجع ثبت شرکت ها کجاست ؟

مرجع ثبت شرکت ها کجاست ؟

کلیه ی شرکت ها باید در اداره ی «ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری» به ثبت برسند. هر شرکت با توجه به آدرس وکدپستی آن در یکی از ادارات ثبت شهر یا استان به ثبت می رسد.

مدت زمان ثبت شرکت ؟

مدت زمان لازم جهت ثبت شرکت بازه ی زمانی 15 الی 20 روز کاری میباشد. کارشناسان ثبت آرژانتین آماده ی ارائه ی انواع خدمات مشاوره جهت ثبت شرکت به شما همراهان گرامی می باشند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت 

  • تصویر مدارک هویتی اعضاء اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • اعلام شماره موبایل بنام از هریک از اعضاء
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت
  • به‌طور کلی ثبت شرکت نیاز به اخذ مجوز ندارد مگر موضوعاتی که مجوزی قلمداد می شوند. مثل : حمل و نقل برون شهری – آموزش و برگزاری کلاس های کنکور – اعزام دانشجو به خارج از کشور و ….

آیا ثبت شرکت مستلزم پرداخت مالیات است ؟

چنانچه با اسم و حساب شرکت فعالیت کنید باید دفاتر پلمب را از اداره ی ثبت شرکتها دریافت و کلیه ی مبالغ ورودی و هزینه های خود را در آن ثبت نمایید و پایان سال مالی تحویل اداره ی دارایی نمایید. در صورتی که شرکت شما سود کرده باشد مکلف به پرداخت مالیات خواهد بود ، اما اگر با شرکت فعالیت نداشته باشید میتوانید اظهارنامه ی عدم فعالیت رد نمایید و نیاز به پرداخت مالیات نخواهد بود.

حداقل تعداد اعضاء برای ثبت شرکت چند نفر است ؟

تعداد اعضا برای ثبت شرکت بستگی به نوع شرکت دارد اما حداقل تعداد 2 نفر جهت ثبت شرکت مورد نیاز است.

اعتبار شرکت چه مدت است ؟

عموما شرکت ها برای مدت نامحدود ثبت میشوند مگر اینکه برای انجام کاری معین یا برای مدت زمان معینی به ثبت برسد که در اینصورت  بعد از اتمام پروژه مذکور یا مدت زمان مذکور شرکت منحل میشود اما شرکاء میتوانند این مدت را به نامحدود تبدیل نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “ثبت شرکت” را مطالعه فرمایید.

ثبت برند چیست ؟

ثبت برند چیست ؟

منظور از ثبت برند ، ثبت یک نام تجاری بنام شما به منظور ایجاد انحصار و تفاوت بین خدمات یا محصولات ارائه شده ی شما با سایر خدمات یا محصولات موجود در بازار است. با ثبت برند جلوی کپی برداری و سوء استفاده از نام تجاری خود را می گیرید.
اگر بخواهیم برند های معروف را نام ببریم در حوزه ی لوازم خانگی برند هایی نظیر : سامسونگ – الجی – اسنوا – و … را می توان نام برد.
در حوزه ی پوشاک برند هایی نظیر : هاکوپیان – دراتی – پاتن جامه – هالیدی و …. را می توان نام برد.
در حوزه ی لوازم و پوشاک ورزشی برند هایی نظیر : آدیداس- نایکی – پوما و … را میتوان نام برد.

مرجع ثبت برند کجاست ؟

مرجع ثبت برند در ایران ، اداره ی کل مالکیت معنوی میباشد. فرقی نمیکند شما درکدام استان فعالیت دارید ، کلیه ی برندهایی که در ایران قصد ثبت دارند باید در اداره ی مالکیت معنوی به ثبت برسند. وقتی برندی در این اداره به ثبت میرسد در کل ایران مورد حمایت است و شخص دیگری نمیتواند در حوزه فعالیت شما از برند ثبت شده شما استفاده نماید در اینصورت میتوانید از مراجع قضایی اقدام و جلوی استفاده ی غیر قانونی شخص را بگیرید.

هدف از ثبت برند چیست ؟

  • جلوگیری از استفاده ی رقبا از نام تجاری شما.
  • ایجاد تمایز و تفاوت بین خدمات و محصولات شما و خدمات و محصولات موجود در بازار.
  • ایجاد اعتبار بیشتر.
  • در مواردی ثبت برند اجباری است برای مثال افرادی که قصد تولید مواد غذایی مثلا کنسرو دارند باید استاندارد های«سازمان غذا و دارو» را اتخاذ نمایند. برای دریافت این استاندارد ها که یکی از آنها نشان «سیب سلامت» میباشد باید برند ثبت شده ارائه نمایید.

مدت زمان ثبت برند

به دلیل اینکه کل برند های ایران در یک اداره به ثبت میرسند ترافیک کاری این اداره بالا بوده و بازه ی زمانی حداقل 2 الی 3 ماه را باید برای ثبت برند در نظر داشت که در مواردی این مدت میتواند کوتاه تر یا حتی طولانی تر شود.

مدارک مورد نیاز ثبت برند

  • تصویر مدارک هویتی متقاضی (اعم از شناسنامه و کارت ملی)
  • اعلام شماره موبایل بنام
  • ارائه ی مجوز معتبر دال بر فعالیت متقاضی
  • مهمترین مدرک مورد نیاز جهت ثبت برند داشتن مجوز فعالیت است. حال این سوأل مطرح میشود که منظور از مجوز فعالیت چیست ؟
    اگر شخص متقاضی از کسبه باشد یعنی به خرید و فروش کالا مشغول باشد ، برای ثبت برند باید جواز کسب از اتحادیه ی مربوطه ارائه نماید.
    اگر متقاضی از تولید کنندگان محترم باشد باید پروانه ی بهره‌برداری که اداره ی «صنعت و معدن و تجارت» صادر میکند را ارائه نمایند یا میتواند جواز تأسیس به همراه پیشرفت فیزیکی را ارائه نماید.
    چنانچه متقاضی به کارهای تخصصی نظیر مطب پزشکان مشغول است باید پروانه ی طبابت خود را ارئه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “ثبت برند” را مطالعه فرمایید.

 

آیا ثبت برند مستلزم پرداخت مالیات است ؟

خیر. ثبت برند هیچگونه مالیاتی ندارد و در اصلاح معاف از مالیات محسوب میشود.

برند را باید بنام شخص حقیقی ثبت کرد یا شخص حقوقی ؟

فرقی ندارد. برند را میتوان به نام شرکت یا شخص حقیقی یا حتی به نام چند نفر به‌طور شراکتی به ثبت رساند.

اعتبار ثبت برند چه مدت است ؟

وقتی برندی به ثبت میرسد از تاریخ ثبت به مدت 10 سال معتبر است و بعداز 10 سال مالک میتواند تقاضای تمدید برند خود را از اداره ی مالکیت معنوی نماید.

آیا ثبت برند نیاز به کارت بازرگانی دارد ؟

آیا ثبت برند نیاز به کارت بازرگانی دارد ؟

چنانچه برند مورد نظر شما ریشه ی فارسی نداشته باشد ، لاتین محسوب میشود و طبق آخرین قانون اداره ی مالکیت معنوی متقاضیان ثبت برند لاتین باید کارت بازرگانی را کنار مجوز فعالیت خود ارائه نمایند.
اما اگر برند مورد نظر شما ریشه ی فارسی داشته باشد نیازی به ارائه ی کارت بازرگانی ندارید.در این مقاله تلاش شد به بررسی تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند بپردازیم و آن را به صورت کامل برایتان شرح دهیم.

برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه ی ثبت شرکت – ثبت برند – اخذ کارت بازرگانی – تغییرات شرکتها میتوانید با شماره های 09102913092 و 02833361121 با کارشناسان ثبت آرژانتین ارتباط بگیرید.

 

« ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم »

ارسال پاسخ