آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

آموزش کار با سامانه ثبت من بصورت تصویری (گام به گام)

سامانه ثبت من، سایت جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که در تیرماه سال 1400 راه‌اندازی شده است. این سامانه طیف گسترده‌ ای از خدمات این سازمان را پوشش می‎دهد و انجام کار را برای مراجعین آسان‌ تر و سریع‌ تر می‌کند. در این مقاله به معرفی و آموزش سامانه ثبت من و امکانات آن پرداخته ایم و این سامانه را بطور کامل توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

سامانه ثبت من

معرفی سامانه ثبت من

امروزه بسیاری از افراد کارهای خود را به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌دهند. کارهایی که تا دیروز در ادارات و به صورت حضوری انجام میشد، امروزه به راحتی در خانه و با کلیک کردن بر روی چند گزینه انجام می‎شود. تقریبا تمامی سازمان ‌ها و نهاد های دولتی سامانه‌هایی را طراحی کرده و آن‌ را به مراجعه‌کنندگان خود معرفی نموده‌اند. این سامانه‌ها طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را شامل می‎شوند و بسیاری از خدمات را پوشش می‌دهند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از مهم‌ترین ‏ارگان‌های دولتی ایران است. این سازمان نیز در سال‌های اخیر بسیاری از فعالیت‌ها و خدمات خود را به صورت الکترونیکی درآورده و سامانه‌های متعددی را برای استفاده کاربران طراحی کرده است. سامانه ثبت من با آدرس my.ssaa.ir جدیدترین و جامع‌ترین سامانه این سازمان است که از تیرماه 1400 در اختیار کاربران قرار دارد. کاربران می‎توانند با مراجعه به سامانه ثبت من از خدمات این سازمان به صورت اینترنتی و آنلاین بهره‌مند شوند و در کمترین زمان ممکن به راحتی کار خود را انجام دهند.

ورود به سامانه ثبت من

ورود به سامانه ثبت من

سامانه ثبت من از طریق آدرس my.ssaa.ir قابل دسترسی است. کافیست مرورگر خود را باز کنید و این آدرس را در آن درج نمایید. آن‌گاه صفحه اول سایت را پیش‌روی خود می‎بینید. در صفحه ابتدایی 12 مربع کوچک را در کنار هم مشاهده می‌کنید که خدمات ارائه شده در این سامانه را معرفی می‌کنند.

همان‌طور که در تصویر بالا می‏بینید، تمامی خدمات سایت در کنار هم لیست شده‌‌اند. گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید و مراحل کار را دنبال نمایید. سامانه ثبت من به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و خدمات موردنظر خود را دریافت نمایید. برخی از خدمات سامانه ثبت من عمومی هستند. این خدمات نیاز به ثبت‌نام ندارند، اما اگر بخواهید از خدمات شخصی سایت استفاده کنید، باید در سایت ثبت‌نام کنید و حساب کاربری خود را داشته باشید.

ثبت‌نام در سامانه ثبت من

اگر می‌خواهید دسترسی کاملی به سایت داشته باشید و از تمامی خدمات آن استفاده کنید، باید در آن ثبت‌نام نمایید. برای ثبت‌نام در سایت مراحل زیر را دنبال کنید:

برای ایجاد حساب کاربری، بر روی گزینه ورود در قسمت بالا صفحه، سمت چپ کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه، یک منو باز می‌شود که دو آیتم ورود به حساب کاربری و ایجاد حساب کاربری را به شما نمایش می‌دهد. اگر از قبل در سایت ثبت‌ نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به حساب کاربری کلیک کنید. در غیر این صورت گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب نمایید تا وارد صفحه ثبت‌ نام شوید.

حساب کاربری ثبت من

با کلیک بر روی ایجاد حساب کاربری، صفحه دیگری پیش‌روی شما باز می‌شود. در این صفحه سه مستطیل خالی وجود دارد که باید با اطلاعات شما پر شود. کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه خود را به درستی وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه ثبت‌نام کلیک نمایید. دقت داشته باشید که شماره همراه باید به نام شخص متقاضی باشد تا کد تأیید به آن ارسال شود.

کد تایید سامانه ثبت من

پس از فشردن دکمه ثبت‌نام، وارد صفحه دیگری می‌شوید. گوشی خود را چک کنید و کد ارسال شده را در مستطیل مربوطه وارد نمایید. سپس بر روی دکمه “تایید و ثبت” کلیک کنید و مرحله آخر ثبت نام خود را نیز انجام دهید.

تایید سامانه ثبت من

پس از ثبت‌نام، می‌توانید وارد سایت شوید. صفحه‌ای پیش‎روی شما باز می‌شود که شامل دو مستطیل خالی است. در مستطیل اول کد ملی خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه “دریافت رمز” کلیک نمایید تا رمز عبور به تلفن همراه شما ارسال شود.

رمز دریافتی را در کادر مشخص شده وارد کنید و بر روی ” ورود به درگاه” کلیک نمایید. این رمز به صورت یکبار مصرف می‌باشد و در هر بار ورود مجددا به گوشی همراه شما ارسال می‌گردد.

امکانات و خدمات سامانه ثبت من

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از مهم‌ترین نهادهای دولتی ایران است. این نهاد تحت نظر قوه قضائیه بوده و وظایف گسترده‌ای را بر عهده دارد. از جمله فعالیت‌های این سازمان می‌توان به ثبت املاک و اسناد، اجرای مفاد اسناد رسمی، ثبت اختراعات و علائم تجاری در ایران، ثبت شرکت‌های تجاری و غیرتجاری، رسیدگی به امور دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق اشاره کرد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها را در سامانه ثبت من گنجانده و  خدمات خود را به صورت آنلاین و مجازی به کاربران ارائه می‌دهد.  این خدمات عبارتند از:

املاک و کاداستر

در این پیشخوان خدمات مربوط به املاک و کاداستر در اختیار کاربران قرار می‎گیرد.  با ورود به این بخش گزینه‌های املاک من، درخواست اصلاح اطلاعات ملک، تصدیق اصالت سند، درخواست صدور سند و املاک دولتی را می‌بینید که در صورت نیاز می‌توانید از هریک از آن‌ها استفاده کنید. در  بخش ” املاک من” لیستی از املاکی که به نام شما ثبت شده است، نشان داده می‌شود. از بخش ” تصدیق اصالت سند” می‌توانید اصالت و محتوای سند مالکیت را مورد بررسی قرار دهید.

اسناد رسمی

این پیشخوان شامل امکاناتی چون تصدیق اصالت سند، اسناد رسمی من، خودروی من، دفاتر دارای ظرفیت، محاسبه هزینه سند، پیگیری استعلام الکترونیک ملک و موقعیت مکانی دفاتر می‌باشد.  از بخش “استعلام اصالت سند رسمی” می‌توانید استعلام اسناد رسمی را با استفاده از شناسه سند و رمز تصدیق انجام دهید. بخش “دفاتر دارای ظرفیت” لیستی از دفاتر اسناد رسمی که ظرفیت ثبت سند را دارند، در اختیار شما قرار می‌دهد.  “موقعیت مکانی دفاتر” نیز موقعیت دفاتر ثبت اسناد را بر روی مشخص می‌کند.

ازدواج و طلاق

این پیشخوان خدماتی چون وقایع ازدواج و طلاق، دفاتر دارای ظرفیت و موقعیت مکانی دفاتر را ارائه می‎دهد. در قسمت “وقایع ازدواج و طلاق” می‌توانید تمامی ازدواج‌ها و طلاق‌هایی که به نام شما ثبت شده است را ببینید.  “موقعیت مکانی دفاتر” نیز آدرس دفاتر ازدواج را بر روی نقشه نشان می‏دهد. کافیست استان محل سکونت خود را انتخاب کنید تا دفاتر ازدواج موجود در آن استان را ببینید.

اجرای اسناد رسمی

این پیشخوان شامل دو گزینه استعلام ممنوع‌الخروجی و پیگیری پرونده اجراست. برای “استعلام ممنوع‌الخروجی” باید اطلاعات شخصی فرد متقاضی را وارد کنید و وضعیت را مورد بررسی قرار دهید. اگر پرونده اجرایی ثبتی دارید، می‌توانید  از بخش “پیگیری پرونده اجرا” با وارد کردن شماره پرونده و رمز شخصی، وضعیت پرونده را مورد بررسی قرار دهید.

ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری

اگر دارای شرکت هستید یا قصد ثبت شرکت را دارید، می‌توانید از خدمات این پیشخوان استفاده کنید. این بخش گزینه‌هایی چون شرکت‌های من، جستجوی شرکت، اسناد قابل امضا، ثبت درخواست تأسیس، صورت جلسه تغییرات، اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، کد فراگیر اتباع خارجی، اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، اطلاعات عمومی شخصی حقوقی، رهگیری و انصراف درخواست را شامل می‌شود.

مالکیت معنوی

مالکیت معنوی مربوط به مواردی چون ثبت اختراع، علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و … می‌باشد. از این پیشخوان به گزینه‌هایی چون اظهارنامه‌های من،  ثبت اختراع، ثبت علامت تجاری، ثبت طرح صنعتی، جستجوی اختراع، جستجوی علائم تجاری، جستجوی طرح صنعتی، تصدیق اصالت گواهینامه و تصدیق اصالت گواهی موقت  دسترسی دارید.

اشخاص حقوقی

در پیشخوان اشخاص حقوقی گزینه‌های استعلام شناسه ملی، درخواست تخصیص شناسنامه ملی، شناسه‌های ثبت موقت و درخواست بازبینی را خواهید دید.

شکایت

اگر از دفاتر ثبت اسناد، ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و … شکایتی دارید، می‌توانید از طریق این پیشخوان شکایت خود را ثبت و پیگیری نمایید.

ملاقات و نوبت‌دهی

پیشخوان ملاقات و نوبت‌دهی به شما کمک می‌کند تا نوبت‌های حضوری خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید و تاریخچه نوبت ‌های دریافت ‌شده را نیز ببینید.

مکاتبات مکانیزه

از طریق پیشخوان مکاتبات مکانیزه می‌توانید آخرین وضعیت مکاتبات خود را مشاهده نمایید.

پرداخت

پیشخوان پرداخت سامانه ثبت من امکان استعلام شناسه قبض‌های پرداختی را برای کاربران فراهم می‌کند.

نظرسنجی

در پیشخوان نظرسنجی دو بخش نظرسنجی عمومی و خدمت‌محور فعال است. بخش نظرسنجی عمومی مربوط به مراجعه حضوری است. با ورود به این بخش اطلاعاتی از شما خواسته می‌شود که شامل سن، جنسیت، میزان تحصیلات و شغل می‌باشد. گزینه‌های درست را انتخاب کنید و به سوالات پرسیده شده جواب دهید. این سوالات در ارتباط با نحوه برخورد کارکنان، درخواست خلاف مقررات، توانمندی نیروهای انسانی و … است. نظرسنجی خدمت‌محور  مربوط به خدمتی است که از سامانه ثبت من دریافت می‎کنید.

سامانه ثبت من

در این مقاله به معرفی سامانه ثبت من برای ثبت شرکت پرداختیم و اطلاعاتی در مورد امکانات و خدمات این سامانه در اختیارتان قرار دادیم. مراحل ورود و ثبت‌نام نیز به طور کامل شرح داده شد. سامانه ثبت من به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و بخش‌های مختلف آن را مورد بازدید قرار دهید. اگر در جایی از سایت به مشکل برخوردید، از راهنمای سایت استفاده کنید. گزینه‌ی راهنما در قسمت بالای سایت، سمت چپ قرار دارد و در کنار آن یک علامت سوال دیده می‌شود. فایل راهنما به صورت پی‎دی ‌اف طراحی شده و بخش‌های مختلف سایت را به طور کامل معرفی می‎کند.

2 دیدگاه

ارسال پاسخ