آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

دریافت کارت بازرگانی موقت 

تجارت یک علم است و باید برای فراگیری آن سال ها وقت صرف کرد. به طور کلی امور بازرگانی و تجارت و موارد مربوط به آن یک زمینه خاصی را شامل می شود. مدارکی نیاز است تا ما بتوانیم در کشوری که حضور داریم به امور تجارت بپردازیم. یکی از موارد مربوطه در زمینه تجارت اخذ کارت بازرگانی موقت می باشد. ما باید بدانیم که اخذ کارت بازرگانی چه شرایطی را شامل می شود پس در ادامه با ما همراه باشید.

دریافت کارت بازرگانی موقت

دریافت کارت بازرگانی موقت امکان پذیر است؟

در ابتدا باید به شما بگویم که کارت بازرگانی موقت به چه معناست. کارت بازرگانی در واقع به فرد مورد نظر اجازه می دهد تا بتواند در زمینه های خارجی به فعالیتهای تجاری بپردازد که شامل صادرات و واردات کالا و یا موارد مربوط به آن می شود.

کارت بازرگانی معمولاً توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشاورزی و همچنین سامانه جامع تجارت ایران توسط مرکز و یا شهرستان به نام متقاضیانی که واجد شرایط خواهند بود صادر خواهد شد. جهت اخذ کارت موقت بازرگانی باید بدانید که آیا شرایطش را دارید و یا خیر. کارت بازرگانی موقت به این صورت است که به شما در یک مدت زمان معین اجازه می‌دهد تا به فعالیتهای تجاری تان بپردازید.

معمولاً داشتن مزایا کارت بازرگانی بسیار زیاد است ولی باید بدانید که بر مبنای یک قوانین شما می‌توانید کارت موقت بازرگان دریافت کنید که این کار توست دستگاه های دولتی مورد نظر صادر شود.

شرایط دریافت کارت بازرگانی چیست؟( شرایط اخذ قانونی کارت بازرگانی ) 

شرایط دریافت کارت بازرگانی چیست؟( شرایط اخذ قانونی کارت بازرگانی ) 

در ابتدا شما باید بدانید گرم مزایای کارت بازرگانی چه می باشد اولین مزایای مربوط به آن این است که شما میتوانید به عنوان تاجر خودتان را معرفی کنید و امکان صادرات و واردات کالاهای مجاز و واردات کالا از مناطق آزاد کشور نیز برای شما آسان می گردد. به راحتی خواهید توانست که ثبت سفارش انجام دهید و ترخیص کالا از گمرک نیز به راحتی توسط شما صورت می گیرد.

اما حق العمل کاری در گمرک نیز به راحتی انجام می‌شود و می‌توانید به عضویت دارندگان کارت بازرگانی در شعبه اتاق بازرگانی درآیید. برند شما نیز به صورت لاتین ثبت میشود و امکان برقراری ارتباط با بازرگان خارجی و تبادل اطلاعات برای شما وجود خواهد داشت. امکان شرکت در نمایشگاههای داخلی و جهانی نیز برای شما میسر خواهد شد و امکان دریافت ویزای تجاری نیز برای شما آسان می گردد.

شرایط کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است به عنوان مثال برای اشخاص حقیقی فرد مورد نظر باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد همچنین مدارک تحصیلی حداقل زیدان و سه سال سابقه کاری در زمینه تجارت مورد نظر داشته باشد. داشتن اطلاعات در مورد مسائل گمرکی پولی و مالی و همچنین آشنایی با امور تجاری خارج از کشور نیز برای فرد مهم است. فرد مورد نظر با ارائه گواهی از یک بانک معتبر می تواند صلاحیت مالی خود را تعیین کند و به مراجع مورد نظر ارائه دهد.

فرد باید نسبت به قوانین مورد نظر تعهد نامه داشته باشد و به کارش ادامه دهد. در خصوص اشخاص حقوقی می توانیم بگوییم که اگر فرد مورد نظر ایران نباشد باید برای ادامه کار در کشور مورد نظر یعنی ایران اخذ کارت و یا پروانه کار را به انجام برساند که این کار توسط بخش بازرگانی کشور انجام خواهد شد.

 

مراحل دریافت کارت بازرگانی 

 

مراحل دریافت کارت بازرگانی 

در ابتدا فرد باید تمامی شرایط از قبیله داشتن سن مشخص کردن و ارائه محل کسب و کار و همچنین مدرک تحصیلی درجه تجارت و آشنایی با قوانین گمرک و موارد مربوطه را داشته باشد و به صورت رسمی نیز در جای کار نکند همچنین اثبات عدم ورشکستگی باید انجام دهد و سابقه کاری بالایی نیز داشته باشد و مبلغ حساب جاری اش نیز بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد.پس از اینکه مدارک آماده شد فرد می‌تواند به سراغ اتاق بازرگانی برود و مدارک ارائه دهد تا در طی زمانی کارت بازرگانی صادر گردد.

 

همچنین بخوانید : تفاوت کارت بازرگانی با کارت عضویت

 

مدارک مورد نیاز

در ابتدا فرد باید یک عکس تمام را پس زمینه سفید داشته باشد. همچنین تحویل فرم دال اتاق بازرگانی که به تایید دفتر اسناد رسمی داشته باشد نیز مهم است. ارائه تصویر کارت ملی نیز اهمیت دارد. ارائه اصل مدرک دیپلم یا ارائه سال سابقه فعالیت کاری نیز مهم است.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نیز بسیار مهم است و با اهمیت است. ارائه گواهی بانکی تاییدیه حساب جاری نیز اهمیت دارد. برای آقایان ارائه کارت پایان خدمت یا کارت معافیت نیز ضروری است. ارائه کد اقتصادی نیز ضروری می باشد.

ارائه اسناد مربوط به محل کار نیز مهم است که شامل سند مالکیت یا اجاره نامه هولوگرام دار خواهد بود. ارائه کارت ملی مدیر عامل مجموعه نیز مهم است. است ارائه گواهی عدم سوء پیشینه میزان اهمیت دارد ارائه اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی نیز بسیار اهمیت دارد. ارائه فرم داده اتاق بازرگانی نیز ضروری است. ارائه تقاضانامه ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود نیز اهمیت دارد.

سوالات متداول

کارت بازرگانی چیست

کارت بازرگانی   چیزی که به ما اجازه می دهد تا با استفاده از آن بتوانیم از نظر خارجی و داخلی به فعالیت های تجاریمان بپردازیم. کارت بازرگانی باعث می شود تا ما بتوانیم بهترین شکل فعالیت های خارج از کشور را نیز ادامه دهیم.

چرا باید نسبت به اخذ کارت بازرگانی موقت اقداماتی انجام دهیم؟

ما بخواهیم به فعالیت‌های ما دهیم باید نسبت به اخذ کارت بازرگانی موقت مطابق با فعالیت‌های تجاری ما اقدامات را به انجام برسانیم . اخذ کارت بازرگانی موقت به ما اجازه می دهد تا بتوانیم نظر قانونی نسبت به بهتر شدن برندینگ خودمان اقداماتی را انجام برسانیم .

نتیجه گیری 

در این مقاله ما اخذ کارت بازرگانی موقت را بررسی کردیم و جزئیاتش نیز مورد بررسی قرار دادیم مهمترین نکته در خصوص اخذ کارت بازرگانی و این است که به ما اجازه می‌دهد تا منظر داخلی و هم نظر روابط خارجه اقداماتی را که بخواهیم بتوانیم انجام دهیم . مهمترین نکته نیز این است که این کار باعث می‌شود تا از نظر قانونی اعتبار خاصی کسب کنیم . اعتبار ما باعث می شود تا بتوانیم  به آن چیزی که می خواهیم در تجارت برسیم، که نیازمند تلاشی بیشتر خواهد بود.

2 دیدگاه

ارسال پاسخ