آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب

کارت بازرگانی چیزیست که به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند به کارهای تجاری خودشان بپردازند. مهمترین نکته در خصوص کارت بازرگانی این است که ما می توانیم از طریق آن مجوز تجارت با خارج از کشور را داشته باشیم. معمولاً دریافت کارت بازرگانی نیازمند یک سری مدارک خاص میباشد. به عنوان مثال این مدارک باید در زمینه دریافت کارت بازرگانی برای شما مفید باشند. ما در این مقاله میخواهیم دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب را بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا به شما  جزییاتی  را در این زمینه ارائه کنیم.

دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب

آیا دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب امکان پذیر است

در ابتدا باید در این زمینه بدانیم پروانه کسب چیست.  پروانه کسب به این معنا می باشد که به شما اجازه می دهد تا بتوانید از طریق آن به انجام کارهایی بپردازید که باعث می‌شود کسب و کارتان رونق یابد. دریافت پروانه کسب نیازمند یک سری مدارک نیز می باشد که یکی از آنها و مهمترین آنها داشتن کارت پایان خدمت خواهد بود. می خواهیم بدانیم که آیا با داشتن پروانه کسب می توانیم کارت بازرگانی دریافت کنیم. در جواب این سوال باید بگوییم بله می توانیم دریافت کنیم.

شما اگر پروانه کسب داشته باشید، به این معناست که کسب و کار شما از نظر قانونی اعتبار خاصی دارد همچنین می توانید با استفاده از پروانه کسب کارتهای بازرگانی در انواع مختلف را دریافت نمایید. یکی از انواع کارتهای بازرگانی در این خصوص کارت بازرگانی تجاری می باشد که با استفاده از پروانه کسب اخذ این کارت امکان پذیر خواهد بود. ازدیگر انواع کارتهای بازرگانی که می توانیم از طریق پروانه کسب آنها را اخذ کنیم می‌توان به کارت بازرگانی خدماتی و کارت بازرگانی تولیدی و صنعتی و کارت بازرگانی موردی اشاره کرد.

نحوه دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب 

در این خصوص شما باید بدانید که داشتن کارت بازرگانی مزایایی خواهد داشت یکی از مزایای این است که شما می توانید در مناطق آزاد به فعالیت بپردازید همچنین به راحتی میتوانید ویزای تجاری برای خودتان بگیرید و عضو اتاق بازرگانی شوید. همچنین باید بدانید که داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی جهت اخذ کارت بازرگانی با به همراه داشتن پروانه کسب بسیار مهم است. یکی از مواردی که شما باید در هنگام اخذ کارت بازرگانی با داشتن پروانه کسب داشته باشید ارائه کارت پایان خدمت و کارت معافیت نظام وظیفه می باشد.

همچنین تجارت شما باید جوری باشد که به داشتن کارت بازرگانی نیاز داشته باشد.در زمینه فعالیت‌های گمرکی نیست به راحتی میتوانید فعالیت داشته باشید.

نحوه دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب به این صورت است که شما به اتاق بازرگانی مراجعه میکنید ولی از قبل باید پروانه کسب را داشته باشیم و بعد از آماده سازی مدارک که شامل اسناد و برخی مدارک دیگر میباشد کارت بازرگانی شما بر مبنای پروانه کسب شما برای شما صادر می گردد. در این صورت شما خواهید توانست که  کسب و کارتان را رونق بخشید و همچنین برندتان را در سطح بین المللی به معروفیت خاصی برسانید. پس اگر می خواهید در ادامه بدانید که چه شرایط و مدارکی جهت اخذ کارت بازرگانی به همراه پروانه کسب نیاز است با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید : تفاوت کارت بازرگانی با کارت عضویت

شرایط دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب

شرایط دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب

شرایط دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب به این صورت است که شما در ابتدا باید اطلاعات هویتی خود را مشخص کنید به طوری که داشتن کپی و اصل شناسنامه به همراه کپی و اصل کارت ملی و همچنین گواهی سوء پیشینه نیز مورد نیاز است . داشتن سه قطعه عکس سه در چهار به صورت تمام رخ نیز مورد نیاز است . حداقل سن شما برای این کار باید حدود ۲۳ سال باشد . اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ فرد متقاضی کارت بازرگانی به همراه پروانه کسب نیز مورد نیاز است که یک جور اظهارنامه خواهد بود .

اصل و کپی اجاره نامه محضری نیز مورد نیاز است که فرد در کجا اسکان دارد   یعنی آدرس محل کارش کجاست.اگر دارنده ملکی هستید باید بدانید که کارت بازرگانی فقط یکبار برایتان صادر میشود. اگر چند نفر در شرکت شما کار می کنند می توانید به همراه مدیر عامل و یا نماینده ای که دارید در بخش مورد نظر جهت دریافت کارت بازرگانی حاضر باشید.

البته باید بدانید که ارائه پروانه کسب جهت اخذ کارت بازرگانی ضروری می باشد.همچنین شما باید مقدار سرمایه خودتان را مشخص کنید تا در هنگام اخذ کارت بازرگانی آن را به مراجع مورد نظر ارائه دهید معرفی حساب های جاری مربوط به شرکت شما نیز ضروری است. حداقل مدرک تحصیلی نیز باید برای افراد مورد نظر در سازمان مورد نظر دیپلم باشد.

داشتن پروانه کسب برای کسب و کار چه ضرورتی دارد؟

سوالات متداول

داشتن پروانه کسب برای کسب و کار چه ضرورتی دارد؟

پروانه کسب به شما اجازه می دهد، از نظر قانونی  بتوانید به فعالیتهای تان ادامه دهید. همچنین میتوانید از طریق پروانه کسب برای  پیشرفت کسب و کارتان همچنین پیشرفت برند شرکت‌تان اقداماتی را به انجام برسانید.

داشتن کارت بازرگانی و یا اخذ کارت بازرگانی چه ضرورتی برای کسب و کار ما ایجاد میکند؟

داشتن و یا اخذ کارت بازرگانی باعث می شود تا بتوانیم اعتباری حقوقی و قضایی برای خودمان ایجاد کنیم. به عنوان مثال اگر ناگهان اتفاقی در کسب و کاری که داریم برای ما بیفتد، از نظر حقوقی در امان خواهیم بود و دیگر خطرات جدی تهدید ما نخواهند کرد. همچنین اگر شما با استفاده از یک وکیل کارت بازرگانی را اخذ می کنید و یا با استفاده از پروانه کسب می خواهید کارت بازرگانی را کسب کنید باید به کالت نامه داشته باشید. وکالتنامه به شما اجازه می دهد تا بتوانید از نظر حقوقی در هنگام دریافت اخذ کارت بازرگانی با داشتن پروانه کسب  اقدامات لازم به انجام برسانید.

کلام آخر

در این مقاله ما دریافت کارت بازرگانی با پروانه کسب را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم، مهمترین نکته در خصوص اخذکارت بازرگانی با پروانه کسب این است که تمامی مدارک که در این مقاله ذکر شده آماده باشد و به مراجع معتبر ارائه شود. سپس در طی مراحلی کارت بازرگانی شما صادر خواهد شد و به آن چیزی که می خواهید خواهید رسید.

ارسال پاسخ