آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت پخش مواد غذایی

ثبت شرکت پخش مواد غذایی نیازمند یکسری ضروریات مهم است  که در این مقاله قصد داریم آنها را بررسی کنیم، به طور کلی مواد غذایی نیاز هر انسانی را در سراسر جهان برطرف میکند. مهمترین نکته در خصوص عرضه مواد غذایی این است که، مواد غذایی با کیفیت بالا عرضه شود.

همچنین شرکت هایی که مواد غذایی را پخش می‌کنند نیز باید معتبر باشند و دارای پروانه وزارت بهداشت نیز باشند.ما در این مقاله قصد داریم ثبت شرکت پخش مواد غذایی را بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا به شما اطلاعات مهمی در خصوص ثبت شرکت پخش مواد غذایی بدهیم.

ثبت شرکت پخش مواد غذایی

در گذشته بسیاری از افراد که در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل می کردند دوست داشتند تا ادامه فعالیت شان را در صنایع غذایی تکمیل کنند ، هم اکنون افرادی که در رشته صنایع غذایی تحصیل می کنند سعی می کنند تا فعالیت هایشان را در این حوزه گسترش دهند .

در حوزه صنایع غذایی افراد زیادی در زمینه محصولات زراعی و باغی فعالیت می کنند به طوری که موادی که از این محصولات به دست می‌آیند را بسته بندی می کنند و به شرکت های پخش مواد غذایی ارائه می دهند. به طور کلی مواد غذایی شامل مواد اولیه مواد روغنی و فرآورده های آردی و همچنین لبنیات و فرآورده های گوشتی و آب میوه و خشکبار و ادویه جات را شامل می شود .

که در حوزه محصولات و فرآورده های کشاورزی نیز می باشند . ثبت شرکت پخش مواد غذایی نیز به دو صورت است.  یک مورد آن    به صورت شرکت های سهامی می باشد که این سهام شامل سهام عام و سهام خاص خواهد بود. یک نوع دیگر از شرکت هم شرکت با مسئولیت محدود است به طوری که فعالیت هایش فقط حوزه های خاصی را در بر میگیرد.

معمولاً توزیع و پخش مواد غذایی شامل مواد غذایی فاسد شدنی و فاسد نشدنی خواهد بود که هر کدام شرایط خاصی برای نگهداری خودشان دارند.ثبت شرکت پخش مواد غذایی شامل مدارک و هزینه هایی نیز می باشد. این مدارک به ترتیب در مراحل ای لازم خواهند بود که به ثبت شرکت منتهی میشوند و در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

مدارک لازم برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی 

مدارک لازم برای ثبت شرکت پخش مواد غذایی 

قبل از اینکه بخواهیم مدارک ثبت شرکت پخش مواد غذایی را بررسی کنیم باید در ابتدا مزایای مربوط به ثبت شرکت را مورد بررسی قرار گیرد. اگر شما دارای شرکت پخش مواد غذایی هستید باید بدانید که اگر عمل ثبت را انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا برند شما توسعه یابد و افراد زیادی به سوی برند شما جذب شوند و همچنین این کار بر روی کسب درآمد تا نیز تاثیرگذار خواهد بود

.اگر ثبت شرکت پخش مواد غذایی خودتان را انجام دهید، این کار باعث می‌شود تا هم از نظر داخلی و هم نظر خارجی و در حوزه بین الملل اعتبار خاصی را برای خودتان کسب کنید. وجود این اعتبار باعث می شود تا در حوزه بین الملل نیز بیشتر شناخته شوید و حتی صادراتی به خارج از کشور نیز داشته باشید.

ثبت شرکت باعث میشود که شما بتوانید با شرکت های بزرگتری قرارداد ببندید. به طوری که عمل واردات و صادرات شما به چندین تن برسد. کار باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران زیادی به سوی شرکت شما بیایند و بر روی سهام شرکت شما سرمایه گذاری کنند. اگر ثبت شرکت انجام دهید از نظر قانونی تمامی بخش‌های مربوط به شما را حمایت می کنند. همچنین در برخی موارد نیز در حوزه مالیات معاف خواهید شد. حال که مزایای مربوط به  ثبت شرکت را بررسی کردیم می خواهیم مدارک مربوط به ثبت شرکت را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدا باید بدانید که ثبت شرکت پخش مواد غذایی که در حوزه سهامی خاص باشد باید در حضور پنج نفر انجام شود. از این پنج نفر سه نفر در هیئت مدیره و دو نفر بازرس خواهند بود که به هیچ عنوان بازرسین نباید با هیئت مدیره ارتباطاتی داشته باشند.همچنین باید سرمایه در حدود 500هزار تومان اختصاص دهید که حدود ۳۵ الی ۳۶ درصد آن باید در حساب بانکی شرکت مورد نظر واریز گردد که مبلغ خاصی را نیز شامل خواهد شد.

واژه مربوطه یعنی سهامی خاص باید قبل و بعد از نام شرکت مورد نظر به طور دقیق ذکر شود. زمان ثبت شرکت مورد نظر نیز ۱۵ روز خواهد بود، که این ۱۵ روز کاری خواهد بود. جهت ثبت شرکت تمامی اعضای مربوطه باید کپی شناسنامه و کارت ملی خودشان را به همراه داشته باشند. همچنین گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی ۵ نفر مورد نیاز است. حال شرکتی که مسئولیت محدود است روند ثبت اش به این صورت است که فقط ۲ نفر نیاز به این کار خواهند بود.

همچنین سرمایه مورد نظر جهت ثبت حدود 500 هزار تومان خواهد بود. مدت زمان ثبت نیز حدوداً ۱۵ روز می باشد. مدارک مورد نیاز نیز شامل کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای مورد نظر، کپی از اقرارنامه و امضای تمامی سهامداران، داشتن دو نسخه است فرم تقاضانامه به همراه امضای تمامی سهامداران و همچنین داشتن دو نسخه از فرم اساسنامه به همراه امضا تمامی سهامداران را شامل می شود.

هزینه ثبت شرکت پخش مواد غذایی 

هزینه ثبت شرکت پخش مواد غذایی 

با توجه به اینکه   قوانین ثبت شرکت هر سال تغییر میکند، هزینه های مرتبط با آن نیز در حال تغییر است به عنوان مثال در سال‌های قبل هزینه ثبت شرکت ۱۵۰ هزار تومان الی ۱۵۴ هزار تومان بوده است، که این هزینه به مقدار ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.  در سال ۱۴۰۱  با توجه به افزایش تورم و قیمت ها، هزینه ثبت شرکت در خصوص شرکتهای پخش مواد غذایی نیز افزایش داشته است.

اگر شما بخواهید ثبت شرکت انجام دهید و یا به عبارتی شرکت مورد نظر شما یک شرکت پخش مواد غذایی باشد و بخواهید آن را ثبت کنید، در ابتدا باید تمامی مدارک را آماده کنید که در قسمت قبل آنها را بررسی کردیم سپس هزینه هایی را نیز باید  تقبل کنید که این هزینه شامل ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود بر اساس این موارد شما خواهید توانست که به طور قانونی ثبت شرکت خودتان را به انجام برسانید.

سوالات متداول 

چرا باید ثبت شرکت انجام دهیم؟ 

در تمامی کشورها مثل ایران، تمامی شرکت ها باید در مجموعه ای ثبت شوند، و از یک قانون پیروی کنند . با ثبت شرکت شما می‌توانید روندهای قانونی را   طی کنید و از حمایت های قانونی برخوردار شوید . مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت این است که می تواند اعتبار برند شما را بالا ببرد .

هزینه های ثبت شرکت  پخش مواد غذایی شامل چه مواردی می باشند ؟

هزینه هایی که از شما اخذ می شود بر مبنای روندهایی خواهد بود که قرار است در این روند ها شما بتوانید شرکت خودتان را ثبت کنید. مهم ترین نکته این است که بعد از پرداخت هزینه شما دیگر نیازی به نگرانی و هیچ چیز دیگری ندارید، چون در عرض ۱۰الی ۱۵ روز  شرکت شما ثبت خواهد شد.

 در ثبت شرکت پخش مواد غذایی باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ 

مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت پخش مواد غذایی این است که تمامی مدارک بهداشتی را آماده سازیم، چون پخش مواد غذایی بیشتر با بهداشت در ارتباط است. همچنین در مراحل بعد باید نسبت به آماده سازی مدارک اقدامات لازم را به انجام برسانیم. این مدارک شامل مواردی خواهد بود که در  قسمت های قبل این مقاله آنها را مورد بررسی قرار دادیم. سپس پس از طی شدن مراحل قانونی شرکت شما ثبت خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله ما ثبت شرکت پخش مواد غذایی را بررسی کردیم و مواردی که مربوط به ثبت شرکت بود را مورد بررسی قرار دادیم،  مهمترین نکته در خصوص ثبت شرکت پخش مواد غذایی این است که باید تمامی مواردی که مربوط به بخش مدارک است را آماده سازی کنیم تا بتوانیم از طریق قانون شرکت خودمان را ثبت کنیم .

 

ارسال پاسخ