آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت شرکت نساجی چگونه است؟ + بررسی مدارک مورد نیاز

در این مقاله قصد داریم به توضیح ثبت شرکت نساجی، انواع شرکت در این حوزه و مدت زمان ثبت شرکت و هم چنین مدارک مورد نیاز ثبت شرکت بپردازیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

حوزه فعالیت نساجی

نساجی عبارت است از ریسندگی یا بافندگی، هنر بافتی است که در آن برای تولید پارچه، دو مجموعه مجزا از نخ ها و رشته ها که تار و پود نامیده می شوند در هم بافته شوند. رشته های تار در قطعه پارچه به صورت طولی و رشته های پود در عرض از این ور به آن ور می روند.

ثبت شرکت نساجی

حوزه فعالیت نساجی شامل موارد زیر می باشد

  • تولید الیاف نساجی مصنوعی.
  • تولید نخ از الیاف طبیعی یا الیاف مصنوعی و یا ترکیبی از آن ها.
  • تولید پارچه بافته شده از نخ.
  • تولید منسوجات بی بافت از الیاف یا نخ.
  • رنگرزی پارچه، چاپ پارچه و تکمیل کالای نساجی.
  • تولید منسوجات خاص مورد نیاز در سایر صنایع.

اهمیت ثبت شرکت ناجی

با توجه به گستردگی حوزه فعالیت شرکتهای نساجی و هم چنین نیاز روزافزون بشر به این حوزه فعالیت قطعاً ورود به این عرصه جذاب و پرسود خواهد بود.

بشر از ابتدای خلقت همواره دنبال پوشش برای خود بوده که امروزه این پوشش تحت عنوان لباس های متفاوت عرضه می گردد. این لباس ها از نخ و پارچه تولید شده که اصلی ترین تولیدات شرکت های نساجی را شامل می شود. هم چنین نمی توان از اهمیت شرکت های نساجی در بهداشت و تزئینات چشم پوشی نمود. از پارچه و نخ ، ملحفه و دستمال های متفاوتی تولید می شود که اهمیت  به سزایی در بهداشت افراد دارند.

 

همچنین بخوانید : ثبت شرکت صنایع دستی

 

چرا باید شرکت نساجی ثبت کنیم؟

چنانچه شما نیز قصد ورود و فعالیت در عرصه ی جذاب نساجی را دارید باید در ابتدا اقدام به ثبت شرکت نمایید. اهمیت ثبت شرکت در این حوزه به شرح زیر می باشد:

  • استفاده از وام و تسهیلات بانکی. ( قطعا برای خرید ماشین آلات و مواد اولیه نیاز به دریافت وام و تسهیلات بانکی دارید. حتما به این نکته توجه نمایید که میزان وام های اختصاص یافته به شخص حقوقی بسیار بیشتر از وام های اختصاص یافته به شخص حقیقی است.)
  • سهولت در انجام واردات و صادرات:

چنانچه قصد صادرات محصولات تولیدی خود و هم چنین واردات مواد اولیه و یا ماشین آلات تولیدی دارید قطعا با ثبت شرکت می توانید خیلی راحت تر اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایید و از این طریق واردات و صادرات انجام دهید.

  • کسب اعتبار بیشتر:

با ثبت شرکت می توانید اعتبار قابل توجهی برای خود ایجاد نمایید. قطعاً افراد و شرکتها به شخصیت حقوقی( شرکت) اعتماد بیشتری دارند و تمایل دارند با شرکتها وارد قرار داد شوند و هم چنین مباحثی نظیر صدور فاکتور رسمی و انعقاد قرارداد با ارگان های دولتی مستلزم ثبت شرکت می باشد.

  • قانونی و رسمی نمودن شراکت خود:

اگر در کسب و کار خود شریک دارید با ثبت شرکت می توانید این شراکت را کاملا قانونی نمایید و جلوی هر گونه اختلاف و سوء استفاده در آینده را بگیرید.

ثبت شرکت نساجی

شما می توانید شرکت خود را در هر 2 قالب       1- سهامی خاص      2- با مسئولیت محدود    به ثبت برسانید.

ثبت شرکت نساجی( سهامی خاص)

برای ثبت شرکت نساجی در قالب سهامی خاص باید حداقل3 سهامدار و 2 بازرس  معرفی نمایید. همه ی این 5 نفر باید بالای 18 سال باشند. مدت سمت اعضای هیأت مدیره در این نوع شرکت 2 سال می باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت نساجی(سهامی خاص)

  • تصویر مدارک هویتی سهامداران و بازرسان. ( شناسنامه و کارت ملی)
  • اعلام شماره موبایل به نام از هر یک از اعضا.
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

ثبت شرکت نساجی ( با مسئولیت محدود)

برای ثبت شرکت نساجی در قالب با مسئولیت محدود باید حداقل 2 نفر شریک معرفی نمایید که هر دو نفر باید بالای 18 سال سن باشند. مدت سمت اعضای هیأت مدیره در این نوع شرکت نامحدود است.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت (با مسئولیت محدود)

  • تصویر مدارک هویتی شرکا.( شناسنامه و کارت ملی)
  • اعلام شماره موبایل به نام از هر یک از اعضا.
  • اعلام آدرس و کدپستی محل شرکت.

مدت زمان ثبت شرکت

مدت زمان ثبت شرکت بازه ی بین 15 الی 20 روز کاری می باشد. برای دریافت مشاوره بیشتر در زمینه ی ثبت شرکت می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان ثبت آرژانتین بهره‌مند گردید.

آیا ثبت شرکت نساجی نیاز به دریافت مجوز دارد؟

خیر، بدون داشتن مجوز می توانید اقدام به ثبت شرکت در حوزه ی نساجی نمایید و پس از ثبت شرکت برای شروع فعالیت اقدام به دریافت مجوز تولید نمایید.

شرکت با موضوع نساجی را در قالب سهامی خاص ثبت کنیم یا با مسئولیت محدود؟

در انتخاب قالب شرکت باید به این نکته توجه نمایید چنانچه قصد شرکت در مزایده ها و مناقصات دولتی و خصوصی، دریافت وام و تسهیلات بانکی و یا صادرات و واردات دارید، پیشنهاد ما به شما ثبت شرکت در قالب سهامی خاص است.  چون شرکت سهامی خاص در مزایده و مناقصات دولتی و خصوصی شانس بالاتری برای پیروزی دارد، هم چنین میزان وام و تسهیلاتی که به شرکت سهامی خاص اختصاص داده می شود از شرکت با مسئولیت محدود بیشتر است. شرکت سهامی خاص در انجام واردات و صادرات روند تسهیل شده تری نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ی ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی و تغییرات شرکتها می توانید با شماره های 33361121-028 و 09100445331 تماس حاصل نمایید.

 

 «ما به حرفه ای ها فرصت ثبت می دهیم»

 

 

 

 

ارسال پاسخ