آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند در قزوین

ثبت برند در قزوین حتما بایستی توسط افراد کارشناس و متخصص صورت پذیرد، مجموعه ثبت آرژانتین با کادری مجرب و کارآزموده که در زمینه‌های حقوقی دارای تخصص لازم هستند، تشکیل شده است و قادر به ثبت برند در قزوین بدون هیچ گونه مشکلی می‌باشد.

برند یکی از مهم ترین دارایی‌های یک واحد اقتصادی است که حقوق مادی و معنوی بسیاری را برای مجموعه به ارمغان می‌آورد. برند بستری است که به واسطه‌ی آن شرکت قادر به پیشرفت بوده و به منافع بسیاری دست می‌یابد.

در شهر قزوین خوشبختانه شاهد تولد و رشد بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کار‌ها هستیم، متاسفانه بعضی از شرکت‌ها هنوز موفق به ثبت برند تجاری خود نشده‌اند. شرکت‌ها برای افزایش صعود خود به قله‌های موفقیت بایستی هر چه سریع تر اقدام به ثبت برند کنند.

 

ثبت برند در قزوین

 

ثبت برند در قزوین

 

زمانی که اقتصاد کشوری از بسته بودن فارغ شده و به سمت اقتصاد آزاد میل می‌کند. شاهد ظهور شرکت‌های کوچک و بزرگی خواهیم بود که در زمینه‌های مختلف تجاری، تولیدی و خدماتی فعالیت می‌کنند.

کشور ما پیش از این تحت عنوان کشور جهان سوم و یا در حال توسعه شناخته می‌شد، در چنین کشور‌هایی نیز اقتصاد در تلاش است تا پیله‌های بسته بودن را باز کند و به اقتصادی آزاد تبدیل شود.

از این رو کسب و کار‌های مختلفی تاسیس می‌شوند. استان قزوین مستعد پیشرفت و ترقی در ابعاد مختلفی است و شرکت‌های زیادی در این استان راه‌ اندازی می‌شوند.

اما تنها راه اندازی و تاسیس یک حرفه لازمه‌ی پیشرفت نخواهد بود، فاکتور‌های زیادی وجود دارند که موفقیت واحد اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ثبت برند یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که یک واحد اقتصادی برای موفقیت و صعود به مراتب بالا به آن احتیاج دارد.

برای تشریح بهتر به مثالی که می‌زنم توجه کنید، زمانی که شما به فروشگاه مواد غذایی برای خرید مواد مورد نیاز خود مراجعه می‌کنید، قیمت و برند محصولات بیش از هر چیز دیگری توجه شما را جلب خواهد کرد.

در ویترین دو نوع مواد لبنی وجود داشته که یکی از آن‌ها برند معروف با قیمت بالا‌تر و دیگری با نام نا شناخته‌ای و با قیمت کمتری عرضه شده است. به غیر از این دو عامل تمام ویژگی‌های این دو محصول با هم یکسان است.

قطعا شما ترجیح می‌دهید تا با پرداخت مبلغ بالاتری، یک محصول شناخته شده را خریداری کنید که کاملا معروف بوده و کیفیت آن برای شما ثابت شده است.

قطعا شما با خرید قیمت بالاتر به جیبتان ضرر زده‌اید، این عمل به دلیل اطمینان خاطر شما از نام محصول لبنی بود. تجارت دارای گستردگی زیادی است، در تمامی ابعاد آن شاهد چنین رفتاری از مشتریان هستیم.

یک نام، یک لوگو مشخص کاملا ذهن و مغز مخاطب را منحرف کرده و باعث می‌شود قید سود ناشی از خرید محصول ارزان تر البته با کیفیت یکسان را بزند و محصول گران‌تر اما شناخته شده تر را خریداری کند.

دقیقا برند چنین کاری می‌کند، مانند یک رخنه گر روانی وارد ذهن مخاطب شده و ایشان را ترغیب به خرید محصولی خاص خواهد کرد. ثبت برند به واحد‌های اقتصادی ان کمک را می‌کند تا صاحب یک نشان و نام زیبا برای مجموعه خود شوند.

بدین صورت قادر به سرمایه گذاری بر روی تبیلغ بوده و برند محصولات خود را معرفی خواهد کرد. سود زیادی از قبل برند نصیب واحد اقتصادی خواهد شد.

 

همچنین بخوانید : ثبت برند مزون 

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در قزوین

 

ثبت برند در قزوین چگونه است؟

 

هزینه ثبت برند در قزوین

 

هزینه ثبت علائم تجاری به تعداد محصولات، مجوز‌های لازم و طبقات درخواستی بستگی دارد. منظور از طبقه، نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد.

  • * هزینه ثبت برند در قزوین هیچ تفاوتی با شهرهای دیگر نداردچراکه تمامی اقدامات مربوط به ثبت برند، ثبت لوگو و علائم تجاری فقط و فقط در اداره ای بنام اداره مالکیت معنوی که زیر مجموعه قوه قضائیه محسوب می شود به انجام میرسد.
  • * ثبت لوگو یا برند، از نظر قیمت و هزینه، هیچگونه تفاوتی با یکدیگر نداشته و بعضا در مواردی که لوگوی شرکت یا کسب و کار شما رنگی باشد، صرفا هزینه آن برای چاپ در آگهی بصورت اضافه دریافت می شود.

 

هزینه ثبت برند در قزوین

 

تفاوت هزینه ثبت برند با تمدید برند

زمانی که شما برای اولین بار میخواهید نشان تجاری خود را به ثبت برسانید،  باید هزینه چاپ آگهی را بر اساس تعداد کلمات، سایز فونت، رنگی یا سیاه سفید بودن آن را پرداخت کرده، در صورتیکه هنگام تمدید برند هیچ گونه نیازی به چاپ آگهی نمی باشد و این موضوع باعث اقتصادی تر شدن هزینه آن می شود. معمولا مدت زمان اعتبار علامت های تجاری بازه ای ده ساله می باشد که پس از اتمام، می بایست نسبت به تمدید آن اقدام کرد.

 

اگر واحد اقتصادی از همان ابتدای تاسیس هزینه ثبت برند را یک هزینه غیر قابل اجتناب تصور کند و از این اقدام چشم پوشی نکند، در مدت زمان مشخصی زمانی که تلاش‌های صاحبان کسب و کار به نتیجه مثبت رسیده است، نتیجه به توان ثبت برند خواهد رسید.

علاوه بر این که هزینه ثبت برند جبران خواهد شد، سود عمولی شرکت به سود نجومی تبدیل می‌شود. در کنار مزایای مالی، مزایای معنوی زیادی نیز برای واحد اقتصادی به وجود خواهد آمد. به عنوان مثال هیچ کس حق ندارد برند و یا محصول شما را استفاده کرد و نمونه فیک آن را راهی بازار کند.

با توجه به موارد مذکور هزینه ثبت برند در قزوین در مقابل سود آتی و آینده آن چندان زیاد نبوده و بسیار ارزان خواهد بود.

مراکزی همچون ثبت آرژانتین که انواع خدمات ثبتی را عرضه می‌کنند، جدا از دریافت پروژه و انجام خدمات مرتبط، مشاوره‌های مختلفی به متقاضیان ارائه خواهد داد. افراد با مراجعه با این مجموعه در زمان کمی نکات زیادی دریافت و فرا خواهند گرفت. با این وجود هزینه ثبت شرکت در قزوین تنها در بردارنده حق الزحمه مرکز و سربار شرکت نخواهد بود.

بلکه گویای تمامی مبالغی است که برای رسیدن به برای انجام خدمات ثبت برند انجام خواهد شد.

مدت زمان لازم برای ثبت برند

گام نخست برای ثبت قانونی علائم تجاری، استعلام نام برند است. از این طریق، افراد می‌توانند اطمینان پیدا کنند که برندی مشابه آنها پیش‌تر به ثبت نرسیده است.

این اقدام همچنین باعث می‌شود که روند ثبت لوگو زمان کمتری ببرد. زیرا اگر نام پیشنهادی تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی درخواست متقاضی را بازگشت خواهد زد.

از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود که در مهلتی یک‌ماهه اگر با نام و نشان مورد نظر ارتباط یا تعارضی دارند، آن را اعلام نمایند.

پس از این بازه زمانی، حدود چهار هفته دیگر زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. بنابراین به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند در ایران نزدیک به ۳ ماه است.

 

همچنین بخوانید : ثبت برند چرم

 

مزایا و معایب ثبت برند در قزوین

 

برای درک بهتر مزایا و معایب ثبت برند در قزوین هر دو این مقوله‌ها را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

مزایای ثبت برند:

  1. به راحتی می‌توان میزبان فرانچایز شد و یا نمایندگی را به اشخالص ثالث سپرد.
  2. محصولات و خدمات به صورت منحصر به فرد ارائه خواهد شد و هیچ شرکتی حق کپی برداری نخواهد داشت.
  3. برند به عنوان یکی از دارایی‌های نامشهود است و جزو حقوق معنوی به شمار خواهد آمد.
  4. واحد اقتصادی به واسطه برند راهی بازار رقابت می‌شود. با ایجاد رقابت شرکت مدام مجبور به تغییر و ارتقا سطح کیفی کالا و خدمات خود خواهد شد.
  5. برندینگ سبب معرفی کالا یا خدمات به بازار‌های بین المللی شده و در نهایت با رسیدن به صادرات سبب مثبت شدن تراز تجاری می‌شود.
  6. در بستر قانون برندینگ به مجموعه حقوقی خواهد بخشید، در صورتی که یکی از شرکت‌ها از برند واحد اقتصادی بدون اجازه استفاده کند، واحد اقتصادی به راحتی می‌تواند از حق خود دفاع کند.
  7. ثبت برند سبب ارتقا شرکت از یک کسب و کار ساده به یک شرکت حرفه‌ای خواهد شد و محصولات مجموعه در رده محصولات شناخته شده در بازار قرار می‌گیرد.

 

معایب ثبت برند:

از نظر اقتصادی ثبت برند نه تنها هیچ گونه معایبی ندارد، بلکه بسیار سودمند نیز هست. تنها معایب ثبت برند در مراحل و جزئیات اداری این فرآیند خواهد بود.

  1. نباید برند تکراری باشد: نام برند و لوگوی آن به هیچ عنوان نباید تکراری باشد. از این رو هنگام ثبت برند ممکن است چندین بار طرحی به دفتر ارائه شود و به دلیل تکراری بودن طرح رد شود.
  2. تهیه مدارک مختلف: در صورت نبود بعضی از مدارک هم چون مجوز فعالیت و .. امکان ثبت برند وجود نداشته و گاهی به دلیل جمع آوری مدارک مورد نیاز پروسه ثبت برند طولانی خواهد شد.

 

مدت زمان لازم برای ثبت برند در قزوین

 

چرا برای ثبت برند نیازمند شرکت‌های خدماتی هستیم؟

گاهی با یک جست و جو ساده در اینترنت و مطالعه در رابطه با ثبت برند، افراد این گونه تصور خواهند کرد که نیازی به مداخله افراد ثالث نخواهد بود و به تنهایی قادر به انجام این فرآیند هستند.

در صورتی که ثبت برند یکی از اقدامات مهم به شمار آمده و نیازمند اطلاعات زیادی در رابطه با مسائل حقوقی می‌باشد.

در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ثبتی کادری از وکلا و کارشناسان وجود داشته که حین انجام فرآیند ثبت برند استاندارد و اصول مرتبط با این موضوع را به خوبی مد نظر داشته و مانع از بروز هر گونه مشکلی در فرآیند ثبت برند خواهند شد.

با توجه به چنین شرایطی برای ثبت برند لازم است تا به چنین شرکت‌هایی همچون ثبت آرژانتین مراجعه شود.

کلام آخر

ثبت برند یکی از پله‌های نردبام ترقی برای واحد اقتصادی است. برای ثبت برند نیازمند مدارک و طی مراحل متعددی هستیم که باید به درستی و یکی پس از دیگری انجام شوند.

مجموعه ثبت آرژانتین یکی از بهترین مراکزی است که خدمات مربوط به ثبت شرکت، ثبت برند و… را به نحو احسن انجام می‌دهد. بسیاری از شرکت‌های نوپا و یا با سابقه که تاکنون موفق به ثبت برند نشده‌اند، به راحتی با مراجعه به ثبت آرژانتین قادر به ثبت برند خواهند بود.

در استان قزوین شاهد بهترین عملکرد از این مجموعه هستیم و ثبت برند در قزوین توسط این مجموعه انجام خواهد شد.

 

لوکیشن ما

ارسال پاسخ