آخرین مقالات

تفاوت ثبت شرکت و جواز کسب چیست؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت ارز دیجیتال چگونه است؟
150 150 ثبت آرژانتین
ثبت شرکت انرژی
150 150 ثبت آرژانتین

ثبت برند خارجی در ایران چگونه است؟

ثبت برند خارجی در ایران چطور ممکن است؟ چه مدارکی لازم دارد؟ چه شرایطی دارد؟ اگر شما نیز به دنبال ثبت برند خارجی در ایران هستید این مقاله مخصوص شماست. در ادامه به سوالات بالا پاسخ کامل داده ایم و تمامی شرایط آن را بررسی کرده ایم.با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

ثبت برند خارجی یا همان علامت تجاری به دلیل اعتباری که به محصولات و خدمات شرکت ما میدهد در سال های اخیر مورد توجه زیادی واقع شده است.برخی با داشتن فکر رقابتی و داشتن برندی خاص و منحصر به فرد برای خود اقدام به تهیه طرحی جامع و مشخص میکنند که بتوانند ضمن برجسته نشان دادن خود از بقیه ، بین محصولات آنها با بقیه رقبا نیز فرق و تفاوت زیادی ایجاد بشود.

ثبت برند خارجی در ایران

 

ثبت برند خارجی در ایران چگونه است؟

ثبت برند خارجی مراحلی مثلِ ثبت برند های داخلی دارد اما در قوانین آن تفاوت زیادی وجود دارد.

برند خارجی به دو نوع تعریف میشود.

اول: همان برندهای خارجی است. برخی از اشخاص تصمیم میگیرند که برند و تجارتی را انتخاب کرده و شعبه ای از آن را به کشور انقال دهند. در این مورد تاجر ایرانی نمیتواند برند خارجی را از اول به اسم خود و تحت مالکیت خود به ثبت برساند. بلکه باید با داشتن قراردادی تحت قانون، اجازه استفاده از آن برند را داشته باشد. فقط صاحب یا مالکان برند میتوانند این اجازه را به دیگران بدهند و هیچ کسی جز این اشخاص  صلاحیت صدور این اجازه را ندارد.

 

دوم: این حالت اینگونه است که مثلا تاجر بین المللی یک برند جدید با اسمی خارجی در ایران به ثبت برساند. اگر این برند برای اولین بار در کشور ما به ثبت رسیده باشد. حالا با گذشت زمان صاحب این برند میتواند برند خود را به ثبت جهانی برساند. و اگر صاحب آن خارجی هستند  و تصمیم دارند که برند و تجارت خود را وارد ایران کنند، باید اول آن را در کشور خود ثبت کرده باشند و بعد از آن برند خود را وارد سیستم مادرید کنند. البته این امکان نیز فراهم است که برند فقط در ایران ثبت شود و تاجر خارجی به سیستم مادرید وارد نشود.

کارشناسان ما در ثبت آرژانتین منتظر تماس شما در هر ساعت از شبانه روز هستند. در صورت وجود هر گونه سوال با راه های ارتباطی ما تماس حاصل فرمایید.

 

کاربرد های ثبت برند خارجی چی هستند؟

  • برند خارجی به تاجران کمک میکند تا کار و تجارت خود را گسترش دهند.
  • قوانین بین المللی به دفاع از حقوق مالک برند خارجی میپردازد و به آن شخص کمک میکند تا به بالاترین سطح تجاری برسد.
  • به برند خارجی اجازه شناخته شدن و مشهور شدن میدهد و تبلیغ و دیده شدن را برای این برند ایجاد میکند.
  • با ثبت برند خارجی مالک آن برند میتواند شعبه ها و نمایندگی هایی در کشور های مقصد ایجاد کند با این کار تجارت خود را گسترش داده است.

 

همچنین بخوانید: هزینه ثبت برند

 

در چه شرایطی میتوان برند خارجی را ثبت کرد؟

در چه شرایطی میتوان برند خارجی را ثبت کرد؟


یک برند خارجی جدید را تصور کنید. اگر این برند همه قوانین را رعایت کرده باشد. برای همچین برندی هیچ محدودیتی وجود ندارد و با ثبت آن میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید

  • میتوانید برند را با قیمت توافقی و عادلانه از صاحب آن خریداری کنید و مدارک مالکیت آن را بدست آورید و از آن استفاده کنید.
  • میتوانید با صاحب برند ارتباط برقرار کنید و در صورت موافقت یک یا چندین نمایندگی در ایران ایجاد کنید.

 

نکته: اگر یک برند در گذشته توسط کسی استفاده شده باشد ولی بعد از گذشتن مدت قانونی آن هیچ گونه اقدامی برای تمدید کردن آن نکرده باشد. شما میتوانید آن برند را به عنوان یک گزینه برای ثبت برند ببینید.

 

نکته 2 : اگر برندی که میخواهید آن را ثبت کنید به اسم شخص دیگری است و شما فقط برای ایجاد نمایندگی آن اقدام کرده اید. در زمان ثبت کردن آن برند باید این مسئله را مشخص کنید.

 

اسنادی که برای ثبت برند خارجی لازم است

اسنادی که برای ثبت برند خارجی لازم است

 

  • اسنادی که نشان دهنده ثبت شدن  شرکت باشند مانند اساسنامه برای شرکت ها
  • مدرک مهم بعدی در ثبت برند خارجی، کارت بازرگانی است.
  • اسنادی که هویت مالکان و سهامداران شرکت را ثابت کند.
  • اگر ثبت کردن برند شما را فرد دیگری به عهده بگیرد، داشتن یک وکالتنامه برای طی کردن مسیر واجب خواهد بود.
  • مدارک هویتی برای اشخاص حقیقی

همچنین بخوانید : ثبت برند بدون کارت بازرگانی

 

کلام آخر

همان طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، امروزه ثبت برند خارجی به علت اعتباری که به محصولات و خدمات شرکت ها می دهد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در نتیجه، آشنایی با مراحل، شرایط و… این نوع ثبت برند می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. در این قسمت ثبت برند خارجی را به صورت کامل برایتان شرح دادیم و شرایط و مدارک آن را برایتان توضیح دادیم.در صورت وجود هرگونه مشکل و سوال با مشاوران و کارشناسان ثبت آرژانتین در تماس باشید.

2 دیدگاه
  • سلام و عرض ادب
    مراحل ثبت برند خارجی در ایران چطویه؟ اول چه کار هایی باید انجام بدیم

    • اول باید مطمن باشید اون برند در ایران تشابه نداشته باشه
      و اگر برند لاتین علاوه بر مجوز فعالیت باید کارت بازرگانی هم ارائه بدید

ارسال پاسخ